Raport NewsPoint „W marcu najczęściej pisano o …”

1 lutego 2009, Paulina Pocheć

Raport NewsPoint: „W marcu najczęściej pisano o …” przedstawia ranking najczęściej wymienianych i prezentowanych w mediach internetowych:

  • polskich wykonawców muzycznych
  • aktorów
  • sportowców
  • polityków
  • partii politycznych
  • stacji telewizyjnych
  • instytucji finansowych
  • marek motoryzacyjnych
  • wydarzeń politycznych
  • wydarzeń sportowych

Raport został przygotowany przy wykorzystaniu usług monitorowania Internetu NewsPoint (www.newspoint.pl). NewsPoint monitoruje ponad 700 serwisów, w tym portale, wortale, serwisy społecznościowe oraz blogi. Pełna lista źródeł znajduje się tu: NewsPoint_lista_serwisow.xls .

Metodologia badania

Obecność poszczególnych podmiotów badania w mediach internetowych NewsPoint mierzy poprzez:

  • wyszukiwanie fraz oraz ich dopuszczalnych odmian gramatycznych w publikacjach, np. dla zbadania obecności aktora Cezarego Pazury zakwalifikowane frazy mogą mieć postać np.: „Cezarego Pazury”, „Cezarym Pazurą”, a także „Czarka Pazury”, „Czarkiem Pazurą”,
  • wyszukiwanie marek należących do badanej instytucji, np. dla EFG Eurobank Ergasias S.A. Spółka Akcyjna zakwalifikowane będą obecności: „polbank”, „polbanku” itp.,
  • wyszukiwanie słów związanych ściśle z wydarzeniem medialnym, np. „taśmy Gudzowatego”, „lustracja dziennikarzy”, przy jednoczesnym dbaniu o odpowiedni kontekst oraz temat przekazów informacyjnych, tzn. wydarzenie: „zmiany w konstytucji” odnosi się do postulatów zmian konstytucji w kontekście ochrony życia poczętego oraz wszelkich reakcji na te postulaty.

Dodatkowe informacje nt. wyników raportu:

  • liczby przedstawione w zestawieniach i na wykresach odnoszą się do ilości poszczególnych artykułów nie zaś do ilości wystąpień odpowiednich wyrażeń,
  • raport uwzględnia tylko i wyłącznie datę publikacji artykułów, tzn. że artykuły zamieszczone w serwisach WWW poza okresem badania nie zostały uwzględnione w raporcie,
  • raport nie uwzględnia identycznych artykułów obecnych na wielu witrynach, tzn., że obecność na wielu witrynach tego samego artykułu zostanie uznana za pojedyncze zdarzenie.

Więcej informacji nt. technologii NewsPoint znajduje się na stronie: www.newspoint.pl/wyszukiwanie.

Zasady cytowania raportu

W przypadku cytowania raportu lub jego części, prosimy o każdorazowe podawanie źródła pochodzenia danych w następującej formie:
„Źródło: Raport www.newspoint.pl, miesiąc rok”.

W przypadku jakichkolwiek pytań, prosimy o kontakt telefoniczny:
(22) 8 522 006 lub e-mail: newspoint@netsprint.pl .

Wyniki Raportu marcowego

Politycy

Jarosław Kaczyński jest zdecydowanie częściej obecny w mediach niż Lech Kaczyński. Powrót Aleksandra Kwaśniewskiego do polityki sprawił, że w ciągu kilku dni były prezydent wyższe miejsce w rankingu niż bardzo aktywny medialnie Zbigniew Ziobro.

Partie

Spośród partii politycznych w mediach dominuje PiS.

Wydarzenia polityczne

Marcowe wydarzenie, które dotyczyło bezpośrednio przedstawicieli mediów, czyli „lustracja dziennikarzy” nie okazało się najpopularniejszym tematem publikacji online. Najczęściej opisywane i komentowane w mediach był „zmiany w konstytucji” związane z ochroną życia poczętego postulowane przez LPR oraz część PiS.

Sportowcy

Hegemonia Adama Małysza w mediach osiągnęła punkt kulminacyjny właśnie w marcu.

Wydarzenia sportowe

Piłka nożna w postaci Orange Ekstraklasy oraz Ligi Mistrzów to temat niemal połowy publikacji w marcowych wiadomościach sportowych.

Wykonawcy

Najpopularniejszym w mediach wykonawcą muzycznym jest Doda.

Aktorki i Aktorzy

Wśród aktorów zwraca uwagę popularność Anny Dymnej, częściowo związana z jej działalnością wykraczającą poza teatr.

Z aktorów media najczęściej piszą nt. od wielu lat znanych i popularnych: Marku Kondracie, Zbigniewie Zamachowskim oraz Danielu Olbrychskim.

Instytucje finansowe

PKO BP znajduje się na czele rankingu instytucji finansowych. Znacząca cześć artykułów nt. PKO BP nie ma charakteru biznesowego, lecz polityczny.

Stacje telewizyjne

Ranking stacji telewizyjnych ujawnia silną pozycję TVN wśród mediów.

Marki samochodów

Na czele rankingu motoryzacyjnego znalazła się marka BMW. Znaczny wpływ na pozycję BMW miały niewątpliwie artykuły związane z samym Robertem Kubicą.

Ściągnij:
raport w pdf
raport w doc
wykresy w png



Zostaw komentarz:

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*



Popularne

Już dziś zacznij monitorować swoją markę i zyskaj przewagę konkurencyjną

Zarządzaj swoją marką zapobiegając kryzysom i wykorzystując szanse biznesowe szybciej niż Twoja konkurencja

Wypróbuj za darmo

Poradnik

Jak mierzyć PR?

W poradniku znajdziesz informacje jak mierzyć aktywności działu PR, jak określić wkład PR w realizację celów biznesowych.

POBIERZ

15 maja 2025, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: Mierzenie efektów działań sponsoringowych w sektorze kultury

W czwartek 22 maja o godz. 12:00 odbędzie się bezpłatne certyfikowane szkolenie online zatytułowane „Mierzenie efektów działań sponsoringowych w sektorze kultury”. Webinar poprowadzą: Sebastian Bykowski, Wiceprezes IMM, Pion Marketingu i Sprzedaży oraz Robert Sadowski, Zastępca Kierownika Działu Komunikacji Marketingowej w IMM. Eksperci będą rozmawiać o mierzeniu efektów sponsoringu wydarzeń kulturalnych, twórców i instytucji kultury. Agenda spotkania:...

20 marca 2025, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: Analiza medialności marki w praktyce – 12 przykładów

W czwartek 27.03 o godz. 12:00 odbędzie się bezpłatne, certyfikowane szkolenie online zatytułowane „Analiza medialności marki w praktyce – 12 przykładów”. Webinar poprowadzą: Miłosz Sieradzki, Ekspert ds. Rozwoju Rynku i Sprzedaży oraz Robert Sadowski, Zastępca Kierownika Działu Komunikacji Marketingowej w IMM. Nasi eksperci pokażą 12 praktycznych zastosowań kompleksowego monitoringu mediów z wykorzystaniem Platformy IMM i jej funkcjonalności. Agenda...

14 lutego 2025, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: adMonit – bank kreacji reklamowych i podgląd wydatków reklamowych branży w prasie i RTV

W czwartek 27 lutego o godz. 12:00 odbędzie się bezpłatne szkolenie online zatytułowane „adMonit – bank kreacji reklamowych i podgląd wydatków reklamowych branży w prasie, radiu i telewizji”. Webinar poprowadzą: Sabina Pieczek, Senior IT Product Manager w Instytucie Monitorowania Mediów oraz Robert Sadowski, Zastępca Kierownika Działu Komunikacji Marketingowej w IMM. Agenda spotkania: Rola monitoringu reklam w...

21 sierpnia 2024, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: Czym kierować się przy wyborze narzędzia do analityki publikacji w mediach?

W czwartek 22.08 o godz. 12:00 odbędzie się szkolenie online zatytułowane „Czym kierować się przy wyborze narzędzia do analityki publikacji w mediach?”, które organizuje Instytut Monitorowania Mediów. Spotkanie poprowadzą Miłosz Sieradzki, Specjalista ds. Rozwoju Rynku i Sprzedaży w IMM, oraz Robert Sadowski, Digital Marketing Manager w IMM. Eksperci opowiedzą o tym, czym się kierować przy wyborze najlepszego...

14 czerwca 2024, Robert Sadowski

Oświadczenie o statusie dużego przedsiębiorcy

Niniejszym oświadczamy, że posiadamy status dużego przedsiębiorcy w rozumieniu art.4c ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych.