Relacja z konferencji Mobile Trends for Experts 2022

9 listopada 2022, Adriana Baranowska

Za nami 2 intensywne dni konferencji Mobile Trends for Experts, która odbyła się 25-26 października w Warszawie (transmitowana także online). Newspoint przygotował relację z wydarzenia.

Konferencja Mobile Trends for Experts to paczka wiedzy na wiele tematów, m. in.: M-commerce, A-commerce, Headless, czy PWA. 3 sceny, 6 bloków tematycznych oraz aż 50 prelekcji, które zainspirowały nas do rozwoju na zupełnie nowym poziomie.

Mobile Trends for Experts
Mobile Trends for Experts

Pierwszego dnia zespół Newspoint miał okazję uczestniczyć w konferencji stacjonarnie, natomiast drugiego – online. Poczuliśmy zarówno atmosferę wydarzenia na żywo, jak i sprawdziliśmy możliwości przygotowanej przez organizatorów platformy do streamingu live.

Zarówno pierwszego, jak i następnego dnia, prelekcje odbywały się na 3 niezależnych od siebie scenach. Konferansjerka w rękach: Dagmary Pakulskiej-Porembińskiej (która podobno pierwszy raz prowadziła tego typu wydarzenie i wyszło jej to świetnie!), Martyny Neumann-Baranowskiej i Tomasza Buczka

I tak oto 25 października mieliśmy możliwość stacjonarnego wędrowania między trzema salami:

#mobileMARKETING
#mobileINSPIRATIONS
i #mobileMANAGMENT

Jakie prelekcje najbardziej zapadły nam w pamięć?

Artur Kurasiński (kurasinski.com)

Konferencja Mobile Trends for Experts rozpoczęła się od świetnego wystąpienia Artura Kurasińskiego (kurasinski.com), który opowiedział o kontrowersjach wokół Diablo Immortal i przybliżył świat gier. Czy wiecie jaka jest najszybciej rozwijającą się kategoria w Apple App Store? Właśnie gry. Na kolejnych miejscach znalazły się: biznes, edukacja czy aplikacje narzędziowe (utilities).

Mobile Trends for Experts - Najpopularniejsze kategorie w Apple App Store
Najpopularniejsze kategorie w Apple App Store
Mobile Trends for Experts - Globalny rynek gier 2021
Globalny rynek gier 2021

Antonina Grzelak (PanParagon)

Pierwsza na scenie #mobileMARKETING pojawiła się Antonina Grzelak z PanParagon, która opowiedziała o najczęstszych błędach i najlepszych praktykach w tworzeniu kreacji na mobile. Podzieliła się tym, co powinniśmy zrobić, żeby mobile faktycznie sprzedawał oraz opowiedziała nieco więcej o tym, jak ważna jest kreacja i jej dopasowanie przy tworzeniu kampanii w konkretnych kanałach reklamowych. Nie bez znaczenia okazała się zauważalna tendencja do spędzania większej ilości czasu na korzystaniu ze smartfona. W ciągu 2 lat czas ten wydłużył się o całą minutę i prawdopodobnie będzie wzrastał coraz szybciej. Co więcej, przeglądamy wtedy przede wszystkim aplikacje. Jest to klucz do przyciągnięcia uwagi potencjalnego klienta.

Mobile Trends for Experts - Średni czas korzystania ze smartfona
Średni czas korzystania ze smartfona

Anna Prończuk-Omiotek (AnnaPRO)

Anna Prończuk-Omiotek (AnnaPRO) przypomniała nam, że ludzie nie lubią czytać długich artykułów – preferują video. Co więcej: wolą krótkie i treściwe nagrania, które skutkują zainteresowaniem, okazywanym przez odbiorcę, na dłużej. 3 najbardziej popularne formaty video to webinary, filmiki w formie demo oraz video w social mediach. A jeśli social media to nie można pominąć popularnych aktualnie pionów! Czyli Reelsy, TikToki, Shorty i Storiesy. Krótkie, dynamiczne, angażujące filmiki generują leady i podnoszą przychody, zarówno w biznesie B2B, jak i B2C.

Mobile Trends for Experts - Anna Prończuk-Omiotek
Anna Prończuk-Omiotek

Prelegentka zwróciła także uwagę na istotę lejka marketingowego. To właśnie pionowe video możemy umieścić na każdym etapie lejka marketingowego. Jednak pamiętajmy – nie każdy musi nagrywać! Jeśli nie czujesz się dobrze z taką formą przekazu – poszukaj innych rozwiązań.

Mobile Trends for Experts - Wideo a lejek marketingowy
Wideo a lejek marketingowy

Krzysztof Marzec (trener SEO)

Krzysztof Marzec, trener SEO, Google Ads & Analytics, w zwięzłej i skondensowanej formie odpowiedział na pytanie: “co musisz wiedzieć o Google Analytics 4?”. Prelegent przybliżył wszystkie zmiany, które czekają nas przy przejściu na nowe narzędzie. Nie możemy porównać bezpośrednio jednej (Universal Analytics, GA3) do drugiej (Google Analytics 4, GA4) usługi. Krzysztof Marzec omówił pojawiające się problemy: nie jest to konieczność wdrożenia nowego narzędzia, ale odpowiednia interpretacja jego możliwości, wrażliwość na pułapki systemu oraz postawienie odpowiednich pytań. Niezbędne jest zupełnie inne podejście.

Jak powiedział Krzysztof – “wszystkie te wdrożenia powinny być na wczoraj”. Pamiętajmy: przewaga nad konkurencją to spokojniejsze życie!

GA3 i GA4
GA3 vs GA4

Paweł Sala (Vercom)

Kolejne wystąpienie należało do Pawła Sali (Vercom). Poznaliśmy 5 sprawdzonych sposobów na zwiększenie konwersji w działaniach marketingowych. Wśród istotnych haseł wybrzmiały: “bądź konsekwentny”, “łącz kanały komunikacji” czy “less is more”.

Łączenie kanałów komunikacji
Łączenie kanałów komunikacji

Słuchanie umilały nam zagadki prelegenta.
PS. Byliście uważni? Kto zauważył goryla?

Kto zauważył goryla?
Kto zauważył goryla?

Paweł Wasilewski (Future Mind)

O tym, jak wdrażać innowacje w digitalizujących się organizacjach, jak uzyskać właściwe tempo testowania rozwiązań i, w końcu, w jaki sposób zarządzać napięciami wewnątrzorganizacyjnymi i mierzyć efektywność opowiedział Paweł Wasilewski (Future Mind).

Mobile Trends for Experts - Paweł Wasilewski
Paweł Wasilewski

Ciekawą prelekcję o “dyskretnym uroku innowacji” można zawęzić do 3 haseł: omnichannel (wspólne doświadczenia klienta i marki), przewaga przez dane (tylko 45% marek deklaruje wykorzystywanie danych w marketingu realtime) oraz oczekiwania odbiorcy (ciągła zmiana, znacząco mniej emocji i istota jakości świadczonych usług). 

Bezpieczna innowacja
Bezpieczna innowacja

Adam Weber (Pomelody)

Adam Weber (Pomelody) opowiedział o wyboistej drodze Pomelody – od świetnej strony, z której nikt nie chciał korzystać do aplikacji z 10 000 subskrybentów. Prelegent umiejętnie łączył historie “z życia wzięte” z poradami, jak budować i monetyzować własny produkt mobilny.

Mobile Trends for Experts - Adam Weber
Adam Weber

O jakich zasadach właściciela apki należy pamiętać?

  1. Uwierz w swój produkt i nie poddawaj się
  2. Zbuduj społeczność i bądź blisko ludzi
  3. Nie potrzebujesz armii programistów
  4. Ty wiesz najlepiej
  5. Nie patrz na innych
  6. Testy! Na wszystko testy.
  7. Church Rate, CPU, CPC, CPI, LTV WTF? Jest wiele kwestii obowiązujących tylko w obszarze apek.
  8. Uwaga na patoagencje!
  9. Watch time/ Use time
  10. Nie da się zawsze w prawo i do góry (przygotuj się na kryzysy i ciągły wzrost wyników)

Konferencja Mobile Trends for Experts dzień 2

26 października połączyliśmy się z konferencją live w formie zdalnej.
Bywaliśmy na wielu tego typu wydarzeniach i nie łatwo jest stworzyć platformę, która dobrze poradzi się z live streamingiem, będąc przy tym kompletnym i łatwym w obsłudze narzędziem. Organizatorowi Mobile Trends się to zdecydowanie udało!
Tego dnia mieliśmy możliwość przełączania się również pomiędzy trzema scenami:
#mobileBANKING
#mobileCOMMERCE
oraz #mobileUXDESIGN

Mobile Trends for Experts - dzień 2
Konferencja Mobile Trends for Experts dzień 2

Większość czasu spędziliśmy na #mobileCOMMERCE, ale dzięki odpowiedniemu pakietowi mamy możliwość obejrzenia wszystkich wystąpień online przez 180 dni od zakończenia konferencji. Także to, czego nie udało nam się zobaczyć, na spokojnie nadrabiamy między obowiązkami. 

Co tym razem szczególnie zwróciło naszą uwagę?

Michał Dunin (WebTalk)

Drugi dzień konferencji rozpoczęliśmy z Michałem Duninem (WebTalk) i tematem dotyczącym A-Commerce. 

A-Commerce, co to takiego? Z angielskiego ‘Anywhere Commerce’ – commerce, który jest dostępny wszędzie, w dowolnym momencie, w formie najbardziej odpowiedniej dla konsumenta. Michał opowiedział o tym, przed jakimi wyzwaniami stoi dzisiejszy e-commerce oraz jak wygląda transformacja z E na A-Commerce, której początki obserwujemy już teraz.

A-commerce dąży do tego, aby, wychodząc od potrzeb konsumenta, jak najbardziej uprościć proces zakupowy – cyfrowy konsument nie chce wysilać się w trakcie zakupów. Automatyzacja ma ułatwiać życie klientom, którzy oczekują dostępności, szybkości i optymalizacji swoich działań.

Co było pierwsze?
Co było pierwsze?

Wiedzieliście, że pierwszą z tych rzeczy, która została wprowadzona (oraz działała!) była możliwość zamówienia online pizzy w Pizza Hut? Był to 1994 rok!

Agnieszka Rokiel (Future Mind) oraz Maciej Maćkowiak (Super-Pharm)

Kolejne wystąpienie należało do Agnieszki Rokiel z Future Mind oraz Macieja Maćkowiaka z Super-Pharm – rozmowa o trudnej relacji, która może zepsuć wszystko, jednak dobrze stworzona, może być wielkim sukcesem: czyli linia klient-dostawca.

Mobile Trends for Experts - Klient - Dostwca
Klient – Dostawca

Agnieszka i Maciej tworzyli wspólnie aplikację Super-Pharm, więc swoje doświadczenie przekuli w konkretne wnioski.

Co to za wnioski? Liczy się konkret, a nie lukier. Dostawca powinien znać nie tylko swoje mocne, ale także słabe strony. Jak się okazuje poziom zaufania i komfortu współpracy między dostawcami a klientami znacząco wpływa na jakość produktu. 

Wartości, na podstawie których można zbudować porządną relację to:

  • zaufanie okazane już na samym początku,
  • dzielenie się współodpowiedzialnością za powodzenie produktu – nie poszukiwanie winnych,
  • tworzenie jednego zespołu – tyle, że z dwoma różnymi pracodawcami,
  • otwartość na feedback i chodzenie na kompromisy,
  • znajomość swojej roli przez wszystkich członków zespołu – są rzeczy, które powinniśmy zostawić specjalistom.

Daniel Parzych (Escola S.A.)

Daniel Parzych z Escola S.A. mówiący o Headless ecommerce oraz zdradzający 7 powodów, dla których globalni gracze już postawili na tą technologię.

Czym jest “headless”?

To nowa koncepcja tworzenia oprogramowania, oddzielenie frontend’u od backend’u, wolność wyboru i ułatwione wprowadzanie wszelkich zmian na stronie. To nowoczesna technologia, która ma ułatwić nam pracę, usprawnić sprzedaż oraz rozwój biznesu.

Czym jest headless
Czym jest headless

Co powoduje, że globalni gracze decydują się na headless?

  1. Jedno API – gotowość na wszelkie integracje,
  2. Omnichannel – tworzenie unikalnych doświadczeń dla klientów,
  3. Customer Experience – tworzenie doświadczeń UX’owych na najwyższym poziomie,
  4. Prędkość strony – klienci mają kupować szybko i płynnie,
  5. Future-proofing – biznes gotowy na wprowadzanie innowacji i zmian,
  6. Skalowanie – technologia nadążająca za rozwojem sklepu: wejście na kolejne rynki, zwiększenie i rozwój biznesu,
  7. Dobór technologii, każdej, jaką się chce = wolność wyboru, brak ograniczeń.
Headless ecommerce
Headless ecommerce

Michał Szmigielski (AtomStore)

Czy każdy potrzebuje PWA? Kiedy zmigrować swój e-commerce na PWA? Co to w ogóle jest PWA? Na te pytania w ostatnim bloku #mobilecommerce odpowiedział Michał Szmigielski z AtomStore.

Zacznijmy od wyjaśnienia samego pojęcia, które nie każdemu marketerowi jest znane. PWA = Progressive Web App, czyli progresywna aplikacja internetowa. To witryna, która działa jak aplikacja mobilna, ale oferuje dostęp z przeglądarki. Pojęcie wprowadzone przez Google już w 2015 roku, przy czym swoją popularność PWA zyskało w ostatnich dwóch latach. W zeszłym roku aplikacje progresywne wprowadzili między innymi Twitter, Olx, Spotify czy Aliexpress.

PWA, jak wszystko ma swoje plusy i minusy:

Co posiada PWA?
Co ma PWA?

Po co nam PWA? Dlaczego nie wystarczy natywna aplikacja mobilna, którą użytkownik instaluje na swoim urządzeniu mobilnym? 

Prawda jest taka, że ¼ aplikacji mobilnych zostaje odinstalowana już po pierwszym użyciu. Dlaczego? Ponieważ użytkownicy są bardzo oszczędni jeśli chodzi o ściąganie aplikacji na swoje telefony – chcą mieć tylko te aplikacje, z których korzystać będą regularnie, na co dzień.

Kiedy więc warto przejść na PWA? Trzeba mieć do tego konkretne powody:

Kiedy przejść na PWA
Kiedy przejść na PWA?

PWA to zdecydowanie nie jest chwilowy trend. Jak wspomniał w swoim wystąpieniu Michał, obecnie w AtomStore mają więcej zapytań o PWA, niż o RWD. Wygląda na to, że z tą technologią będziemy mieć do czynienia w ciągu najbliższych lat, więc warto w nią inwestować.

Filip Iwański (goodylabs) oraz Jonasz Gajewski (4F)

Dzień zakończyliśmy wystąpieniem Filipa Iwańskiego (goodylabs) oraz Jonasza Gajewskiego (4F), którzy opowiedzieli o Unified Experience na przykładzie marki Outhorn.

Marka nie może polegać jedynie na swojej intuicji i wymyślać sobie potrzeb użytkowników, zmuszając ich do korzystania z konkretnych funkcji aplikacji, strony, czy sklepu. Prawdziwe jest to, co mówią klienci i trzeba spojrzeć na ich potrzeby. 

Poznajcie rozwiązania, jakie zostały wprowadzone w sklepach stacjonarnych Outhorn:

Wyszukiwanie produktów w salonie
Wyszukiwanie produktów w salonie
Zamawianie produktu
Zamawianie produktu do przymierzalni
Płatność
Zamawianie produktu do domu i płatność

Interesujące funkcje, odpowiednio przemyślane przez markę oraz poparte danymi z różnych źródeł. Ewidentnie Outhorn nie chciał, aby klient wyszedł z ich sklepu rozczarowany. Jesteśmy ciekawi, jak klienci odnaleźli się z tymi pomysłami oraz jak będą one ewoluować.

***

Były to dwa dni pełne wiedzy i nowych przemyśleń. Dziękujemy grupie Escola za możliwość uczestnictwa w konferencji Mobile Trends for Experts. Widzimy się wiosną 2023 w Krakowie – na kolejnej edycji!



Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



9 listopada 2022, Adriana Baranowska

Relacja z konferencji Mobile Trends for Experts 2022

Za nami 2 intensywne dni konferencji Mobile Trends for Experts, która odbyła się 25-26 października w Warszawie (transmitowana także online). Newspoint przygotował relację z wydarzenia. Konferencja Mobile Trends for Experts to paczka wiedzy na wiele tematów, m. in.: M-commerce, A-commerce, Headless, czy PWA. 3 sceny, 6 bloków tematycznych oraz aż 50 prelekcji, które zainspirowały nas...

28 października 2022, Robert Sadowski

Relacja z konferencji IAB HowTo: SEM in uncertain times

26 października odbyła się kolejna konferencja z cyklu IAB HowTo. Tym razem wysłuchaliśmy czołowych ekspertów branży SEO, SEM, content marketingu i analityki internetowej. Ideą konferencji było wskazanie dobrych przykładów i dobrych praktyk w zakresie wykorzystania narzędzi SEM do optymalizacji biznesu, pomimo niepewnych okoliczności zewnętrznych. Newspoint przygotował obszerną fotorelację ze wszystkich wystąpień.

16 września 2022, Robert Sadowski

Relacja z konferencji IAB HowTo: Join the Game

14 września odbyło się pierwsze IAB HowTo w wersji stacjonarnej po długich Covidowych obostrzeniach. Ideą konferencji IAB HowTo: Join the game było przedstawienie spektrum możliwości działań marketingowych w obszarze gamingu i esportu, które pojawiły się w post pandemicznej rzeczywistości. Prelegenci przybliżyli również tematykę metaverse, która od lat obecna jest w obszarze gier, lecz do tej...

19 kwietnia 2022, Robert Sadowski

Relacja z Samorządowego Kongresu Finansowego 2022

11 – 12 kwietnia w Sopocie eksperci w cieniu wojny w Ukrainie i jej skutków dla uchodźców, samorządów oraz kraju poruszali m.in. tematy związane z finansowymi narzędziami i politykami polskimi i europejskimi, bezpieczeństwem energetycznym i zarządzaniem finansami samorządów w warunkach ograniczania dochodów własnych. Newspoint był partnerem medialnym Kongresu.

11 kwietnia 2022, Robert Sadowski

Relacja z konferencji IAB HowTo: Boost your digital PR in 2022

IAB HowTo: Boost your digital PR in 2022, to konferencja, która pokazała, jak zmienia się oblicze public relations i jakie konsekwencje oraz trendy klarują się na podstawie tych przemian. Poznaliśmy najciekawsze zjawiska, zagadnienia oraz świat public relations pokazany oczami ekspertów praktyków. Dla wszystkich nieobecnych przygotowaliśmy obszerną relację ze zdjęciami i screenami prezentacji z tej konferencji....