Rynek AGD w Polsce według nowego raportu PBS i Newspoint

24 listopada 2015, Paulina Pocheć

Rynek AGD w Polsce według nowego raportu PBS i Newspoint

Zelmer, Philips, Amica i Whirlpool najczęściej posiadanymi markami małego i dużego AGD w Polsce. Najważniejszym kryterium wyboru pozostaje wciąż cena.

Według najnowszego raportu PBS Loyalty Benchmark, najczęściej polecane marki dużego AGD, o najwyższych wartościach NPS, to Bosch, Whirlpool oraz Siemens. W przypadku producentów sprzętów małego AGD, w 2015 roku najwyższe wartości NPS wskazują klienci marek: Moulinex, Braun oraz Bosch.

Co ciekawe, niekoniecznie są to marki najczęściej spotykane w polskich domach.

Tam najczęściej natrafimy na produkty małego AGD marek: Zelmer, Philips i Tefal, a w przypadku dużego AGD: Amica, Whirlpool i Bosch.

Na co decydują się klienci?

Raport PBS Loyalty Benchmark analizuje lojalność i zadowolenie oraz profil posiadaczy ponad 20 marek małego i dużego AGD. Wynika z niego m.in., że Polacy przy zakupie sprzętu kierują się głównie ceną, która jest ważna dla 70%, a najważniejsza dla 44% badanych. Do najważniejszych aspektów należą także funkcjonalność produktu (najważniejsze dla 13%), jego marka (10%) oraz wygląd (6%). Opinie znajomych Polacy wciąż cenią bardziej niż te z forów internetowych czy rekomendacje sprzedawcy.

 

Która marka przekonała do siebie najbogatszych klientów? Według raportu PBS, w polskich domach najczęściej spotkać możemy produkty dużego AGD marek Amica, Whirlpool i Bosch, a w przypadku małego AGD – marek Zelmer, Philips i Tefal. Spośród marek masowych najzamożniejszych klientów mają LG (duże AGD) i Braun (małe AGD), w przeciwieństwie do marek Polar (duże AGD) i Clatronic (małe AGD) – częściej popularnych zwłaszcza wśród osób starszych i mniej zamożnych.

Najbardziej zadowolonych, a zarazem lojalnych klientów mają Bosch (duże AGD)  i Philips (małe AGD), a najmniej – Electrolux (duże AGD) i Daewoo (małe AGD). Nie zawsze się to jednak przekłada na chęć do rekomendacji posiadanych produktów, którą w kategorii duże AGD najczęściej deklarują klienci Boscha, Whirlpoola i Beko (duże AGD), a w przypadku małego AGD – Moulinexu, Brauna i Boscha.

Ten niebezpieczny internet

Badanie PBS odpowiada także na pytanie o zakupy internetowe sprzętu AGD. Tylko 5% Polaków kupiło kiedykolwiek sprzęt AGD przez internet, a 13% deklaruje rozważanie takiego zakupu w przyszłości. Co stoi na przeszkodzie? Według raportu PBS, 43% kupujących sprzęt AGD uważa zakupy tego typu produktów przez internet za mniej bezpieczne niż zakupy tradycyjne. O tym, że poziom bezpieczeństwa jest taki sam, bez względu na kanał zakupowy, jest przekonany co czwarty badany (24%).

Internetowy buzz wokół małego AGD

Z badania Newspoint wynika, że internetowy szum wokół urządzeń małego AGD wzrósł dwukrotnie w porównaniu do ubiegłego roku. Newspoint przeprowadził badanie ilościowe, na łącznej próbie około 10 tysięcy wpisów, treści zamieszczanych w internetowych serwisach informacyjnych i mediach społecznościowych dla następujących marek: Amica, Bosch, Braun, Clatronic, Daewoo, Electrolux, LG, Moulinex, MPM Product, Panasonic, Philips, Samsung, Siemens, Tefal, Whirlpool, Zelmer w kontekście produktów małego AGD. Zestawione zostały dwa analogiczne okresy: luty – kwiecień 2014 oraz 2015. Zaledwie 1% internautów negatywnie wypowiada się o zakupionych przez siebie sprzętach małego AGD (spadek o 1pkt% w stosunku do 2014 roku) a 15% rekomenduje innym sprawdzone urządzenia (wzrost o 2 pkt % w stosunku do 2014).

Najczęściej w sieci pisze się o markach: Philips, Bosch, Zelmer, najbardziej pozytywnie kojarzone są  Clatronic i Moulinex, najwięcej kontrowersji wzbudza Whirlpool. Jeśli chodzi o kupno małego AGD to internauci dyskutują najczęściej o serwisach aukcyjnych (głównie Allegro), jednak najbardziej cenią zakupy w stacjonarnych sieciach sklepów ze sprzętem AGD.

***

Badanie „PBS Loyalty Benchmark – małe i duże AGD” realizowane jest raz w roku metodą CAPI w ramach badania OmniPBS na reprezentatywnej próbie 2000 Polaków w wieku 15+.

PBS jest największą polską firmą badawczą. Od 25 lat prowadzi badania opinii i rynku we wszystkich technikach ilościowych i jakościowych. Do grona największych klientów należą wiodące firmy z branż: telekomunikacyjnej, energetycznej, finansowej, edukacyjnej oraz dóbr szybkozbywalnych (FMCG)
i trwałych. PBS posiada status Centrum Badawczo-Rozwojowego przyznany przez Ministra Gospodarki
i kontynuuje aktywność w dziedzinie badań społecznych, prowadząc projekty dotyczące zagadnień rynku pracy, nastrojów społecznych, ewaluacje programów społecznych oraz projekty współfinansowane z funduszy Unii Europejskiej.

***

Newspoint świadczy kompleksowe usługi związane z badaniami mediów: monitoring internetu (ponad 8 tysięcy polskich portali internetowych, 130 tysięcy obcojęzycznych portali internetowych,  polskie
i zagraniczne social media (30 mln. źródeł- między innymi: Facebook, Twitter, You Tube, Google+, NK, Golden Line, Instagram, mniejsze platformy społecznościowe oraz fora i blogi), monitoring prasy (ponad 600 tytułów), radia i telewizji (ponad 60 stacji), sprzedaż danych z monitoringu oraz pogłębione raporty i analizy medialne. Oferuje najwyższą jakość danych na polskim rynku i największy zakres monitorowania.

***

Kontakt w sprawie raportu

PBS:
Agnieszka Domieniecka, mobile 600 309 673, e-mail agnieszka.domieniecka@pbs.pl
Piotr Kławsiuć, mobile 506 008 632, e-mail: piotr.klawsiuc@pbs.pl

Newspoint:

Robert Stalmach, mobile 507 095 237, e-mail: robert.stalmach@www.newspoint.pl
Sylwia Sobiecka, mobile 663 358 618, e-mail: sylwia.sobiecka@www.newspoint.pl
Igor Rudnicki, mobile 665 853 325, e-mail: igor.rudnicki@www.newspoint.pl

 

 

 

 



Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



19 czerwca 2023, Robert Sadowski

Zmiany w świadomości ekologicznej Polaków – sukces czy alarm – V edycja badania EKObarometr

Eko Entuzjastów aż trzykrotnie więcej niż Eko Krytyków. Stabilna pozycja Eko Troskliwych i przyrost ekologicznie Zagubionych – to wnioski z najnowszej edycji badania EKObarometr realizowanego przez instytut badawczy SW Research. Newspoint jest patronem medialnym badania.

17 listopada 2022, Robert Sadowski

Raport IV Pomiaru EKObarometru

EKObarometr to cykliczne, ogólnopolskie badanie poświęcone analizie aktualnych postaw i nastrojów polskich konsumentów wobec ekologii w poszczególnych sferach życia. W tym roku Newspoint został partnerem medialnym IV Pomiaru EKObarometru.

31 sierpnia 2022, Monika Grabowska

Home office oczami internautów – Raport Newspoint

Zespół redakcyjny Newspoint, przy współudziale zaproszonych partnerów, opracował raport dotyczący pracy zdalnej widzianej z perspektywy internautów – zarówno pracowników, jak i pracodawców. 

1 sierpnia 2022, Robert Sadowski

Światowy Raport ICCO na temat PR 2021-2022

Międzynarodowa Organizacja Konsultacyjna ds. Komunikacji (ICCO) jest globalnym głosem w branży public relations oraz branży komunikacyjnej. Posiada sieć 41. stowarzyszeń, reprezentujących agencje PR i agencje komunikacyjne w 70 krajach. Poprzez doskonalenie i dostosowywanie standardów członkowie ICCO kształtują przyszłość komunikacji oraz rozwiązują zbiorowe problemy. W związku z tym, co roku powstaje raport, który ma na celu...

16 czerwca 2021, Robert Sadowski

Raport Newspoint: Szczepionki przeciw COVID

W dobie pandemii szczepienia przeciwko COVID-19 szybko stały się jednym z najpopularniejszych tematów w polskich mediach. Newspoint prezentuje analizę dotyczącą publikacji na temat sześciu szczepionek, które ukazały się w internecie od marca 2020 roku do kwietnia 2021 roku. Z badania wyłania się medialny obraz rosnącej fali zainteresowania szczepieniami przeciw COVID-19, której szczyt prawdopodobnie znajduje się już za nami.