Rynek monitoringu i analizy social media 2013 – raport

16 grudnia 2013, Paulina Pocheć

Ukazał się już raport dotyczący rynku analizy i monitoringu social media. Raport powstał z inicjatywy firm IRCenter i Sentione, pod patronatem Brief.pl. Badanie wykonano w październiku 2013 roku wśród 241 osób zawodowo zajmujących się mediami społecznościowymi – przedstawicieli agencji interaktywnych, marketingowych, social mediowych i PR, agencji badawczych, domów mediowych i klientów końcowych. Jak podkreślają autorzy raportu, nie jest to reprezentatywne badanie ilościowe, tylko złożona sonda wśród użytkowników tych narzędzi.

Z zestawienia narzędzi do monitoringu social media wynika, że Newspoint uzyskał najwyższe oceny ankietowanych za dokładność wyników. Cieszymy się, że użytkownicy doceniają naszą jakość. Badanie utwierdziło nas też w przekonaniu, że rozwój nowego, prostego w obsłudze i przejrzystego panelu był krokiem w dobrym kierunku, zgodnym z oczekiwaniami rynku.

 

Na Wasze opinie o naszym nowym panelu niecierpliwie czekamy.

 

Inne ciekawe wnioski z raportu, dotyczące narzędzi analitycznych, to:

  • Monitoring i analityka internetu są obecnie wykorzystywane przede wszystkim do identyfikacji kryzysów i oceny skuteczności komunikacji.

  • Użytkownikom monitoringu i analityki social media najbardziej zależy na jakości wyników i zakresie badanych źródeł. Dane powinny pochodzić z wielu, dobrze dobranych źródeł i powinny być dopasowane do potrzeb analitycznych (bez postów umieszczanych przez roboty, powtarzających się wpisów i farm linków).

  • Agencjom social media najbardziej zależy na możliwości dotarcia do danych historycznych (oglądanie, co się działo z marką nawet kilka lat wstecz) i wskaźnikach zaangażowania (aby móc raportować efektywność kampanii social mediowych).

  • Trendy w analityce i monitoringu internetu, które obecnie zyskują na znaczeniu, to:

    • łączenie danych o zasięgu kampanii z mediów internetowych i tradycyjnych

    • importowanie danych z social media do systemów CRM (tzw. Social CRM),

    • całościowe mierzenie wszystkich elementów marketing mixu.

 

Zapraszamy do pobrania i lektury pełnej wersji raportu z bloga IRC.



Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



21 marca 2024, Robert Sadowski

Rozwój grupy kapitałowej IMM

W styczniu br. Instytut Monitorowania Mediów SA objął kontrolny pakiet udziałów w PSMM Sp. z o.o. i tym samym w Newton Media Polska Sp. z o.o. oraz wykupił 100% udziałów Newspoint Sp. z o.o. W wyniku podjętych działań Grupa IMM, której współwłaściciele reprezentują wyłącznie polski kapitał, istotnie się poszerzyła.

29 lutego 2024, Robert Sadowski

TVN24, Gazeta Wyborcza i Onet na podium rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce

Na czele najnowszego rankingu Najbardziej opiniotwórcze media znajduje się stacja TVN24. Z danych Instytutu Monitorowania Mediów wynika, że w styczniu 2024 roku redakcja była cytowana przez inne media blisko 5,5 tys. razy. Drugą pozycję zajmuje Gazeta Wyborcza z liczbą ponad 4,1 tys. powołań, a podium zamyka Onet, do którego inni dziennikarze odnosili się przeszło 3,8...

31 stycznia 2024, Robert Sadowski

Rzeczpospolita najbardziej opiniotwórczym tytułem mediowym 2023 roku

W ubiegłym roku polskie media najczęściej powoływały się na informacje podawane przez Rzeczpospolitą. W 2023 roku dziennik zacytowano łącznie 33,9 tys. razy – podaje Instytut Monitorowania Mediów, który publikuje cykliczny raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”. Na drugim miejscu w rankingu znalazł się TVN24, który inne tytuły cytowały 33 tys. razy. Wirtualna Polska zajęła trzecie...

25 stycznia 2024, Robert Sadowski

On The Marketing Tour 2 – relacja z Kielc

23 stycznia poprowadziliśmy w Kielcach szkolenie z cyklu On The Marketing Tour 2 – marketingowych podróży po Polsce. Szóstka ekspertów z Newspoint, Instytutu Monitorowania Mediów i More Bananas pokazała trendy marketingowe, biznesowe doświadczenia, case study, wskazówki i praktyczne inspiracje z monitoringu mediów, analizy danych z mediów, badania wizerunku marki, SEO i content marketingu.

9 stycznia 2024, Robert Sadowski

IMM kupuje Newspoint

4 stycznia br. firmy Newspoint i Instytut Monitorowania Mediów podpisały umowę, w wyniku której 100% udziałów Newspoint zostało kupione przez IMM. Dzięki wymianie doświadczeń między firmami będziemy mogli lepiej rozwijać ofertę, a tym samym skuteczniej spełniać oczekiwania naszych klientów. W obecnych czasach znaczenie ma też rozwój technologii, w tym sztucznej inteligencji. Jesteśmy przekonani, że łącząc...