Rynek monitoringu i analizy social media 2013 – raport

16 grudnia 2013, Paulina Pocheć

Ukazał się już raport dotyczący rynku analizy i monitoringu social media. Raport powstał z inicjatywy firm IRCenter i Sentione, pod patronatem Brief.pl. Badanie wykonano w październiku 2013 roku wśród 241 osób zawodowo zajmujących się mediami społecznościowymi – przedstawicieli agencji interaktywnych, marketingowych, social mediowych i PR, agencji badawczych, domów mediowych i klientów końcowych. Jak podkreślają autorzy raportu, nie jest to reprezentatywne badanie ilościowe, tylko złożona sonda wśród użytkowników tych narzędzi.

Z zestawienia narzędzi do monitoringu social media wynika, że Newspoint uzyskał najwyższe oceny ankietowanych za dokładność wyników. Cieszymy się, że użytkownicy doceniają naszą jakość. Badanie utwierdziło nas też w przekonaniu, że rozwój nowego, prostego w obsłudze i przejrzystego panelu był krokiem w dobrym kierunku, zgodnym z oczekiwaniami rynku.

 

Na Wasze opinie o naszym nowym panelu niecierpliwie czekamy.

 

Inne ciekawe wnioski z raportu, dotyczące narzędzi analitycznych, to:

  • Monitoring i analityka internetu są obecnie wykorzystywane przede wszystkim do identyfikacji kryzysów i oceny skuteczności komunikacji.

  • Użytkownikom monitoringu i analityki social media najbardziej zależy na jakości wyników i zakresie badanych źródeł. Dane powinny pochodzić z wielu, dobrze dobranych źródeł i powinny być dopasowane do potrzeb analitycznych (bez postów umieszczanych przez roboty, powtarzających się wpisów i farm linków).

  • Agencjom social media najbardziej zależy na możliwości dotarcia do danych historycznych (oglądanie, co się działo z marką nawet kilka lat wstecz) i wskaźnikach zaangażowania (aby móc raportować efektywność kampanii social mediowych).

  • Trendy w analityce i monitoringu internetu, które obecnie zyskują na znaczeniu, to:

    • łączenie danych o zasięgu kampanii z mediów internetowych i tradycyjnych

    • importowanie danych z social media do systemów CRM (tzw. Social CRM),

    • całościowe mierzenie wszystkich elementów marketing mixu.

 

Zapraszamy do pobrania i lektury pełnej wersji raportu z bloga IRC.



Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



14 czerwca 2024, Robert Sadowski

Oświadczenie o statusie dużego przedsiębiorcy

Niniejszym oświadczamy, że posiadamy status dużego przedsiębiorcy w rozumieniu art.4c ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych.

7 czerwca 2024, Robert Sadowski

Webinar IMM: „Jak stworzyć skuteczną kampanię digital PR?”

Instytut Monitorowania Mediów zaprasza na webinar „Jak stworzyć skuteczną kampanię digital PR?”, w którym gościnnie wezmą udział Wojtek Mazur, CEO & Founder i Agata Piechota, Content Marketing Specialist z agencji Elephate. Wydarzenie poprowadzi Robert Sadowski, Digital Marketing Manager w IMM. Webinar odbędzie się we wtorek 18 czerwca o godz. 12:00.

10 maja 2024, Robert Sadowski

Najbardziej opiniotwórcze media dekady – raport IMM

Najbardziej opiniotwórczym medium dekady w Polsce został Onet. W latach 2014-2023 redakcja była cytowana 236,6 tys. razy. Drugie miejsce należy do stacji RMF FM z liczbą 209,1 tys. wzmianek. Na trzeciej pozycji uplasowała się Rzeczpospolita, na którą inne redakcje powoływały się 199,5 tys. razy.

21 marca 2024, Robert Sadowski

Rozwój grupy kapitałowej IMM

W styczniu br. Instytut Monitorowania Mediów SA objął kontrolny pakiet udziałów w PSMM Sp. z o.o. i tym samym w Newton Media Polska Sp. z o.o. oraz wykupił 100% udziałów Newspoint Sp. z o.o. W wyniku podjętych działań Grupa IMM, której współwłaściciele reprezentują wyłącznie polski kapitał, istotnie się poszerzyła.

31 stycznia 2024, Robert Sadowski

Rzeczpospolita najbardziej opiniotwórczym tytułem mediowym 2023 roku

W ubiegłym roku polskie media najczęściej powoływały się na informacje podawane przez Rzeczpospolitą. W 2023 roku dziennik zacytowano łącznie 33,9 tys. razy – podaje Instytut Monitorowania Mediów, który publikuje cykliczny raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”. Na drugim miejscu w rankingu znalazł się TVN24, który inne tytuły cytowały 33 tys. razy. Wirtualna Polska zajęła trzecie...