Social media monitoring coraz bardziej popularną usługą

31 października 2013, Paulina Pocheć

Międzynarodowe Stowarzyszenie Pomiaru i Oceny Komunikacji (Association for Measurement and Evaluation of Communication (AMEC), ogłosiło właśnie wyniki dorocznego badania sondażowego  firm członkowskich  “AMEC Business Insights 2013” w którym, Newspoint również brał udział.

Tegoroczna edycja badania jest już trzecią z kolei. W tym roku po raz pierwszy w badaniu wzięły udział nie tylko firmy członkowskie, ale również firmy będące klientami firm członkowskich AMEC.

 

Najważniejsze wyniki badania dotyczące firm:

  • Najważniejszą usługa, która pobudza wzrost branży (o 12% w stosunku do 2012), jest monitoring social media. 91% badanych firm twierdzi, że zapotrzebowanie na monitoring mediów społecznościowych rośnie, a 70% firm – że jest on ważny lub bardzo ważny dla przyszłych sukcesów w ich działalności.

  • 74% członków AMEC stwierdziło, że ich dochody wzrosły w minionym roku, co oznacza stabilny rozwój. Zaledwie 6% firm odnotowało spadek przychodów. Kryzys dał się jednak branży we znaki w niektórych regionach, utrudniając rozwój 59% firm członkowskich. 62% firm zauważyło też rosnącą presję klientów na obniżenie cen.

  • 51% firm zauważyło, że klienci obecnie kładą większy nacisk na pogłębione informacje (insighty) niż na usługi monitoringu. Również dla nieco ponad połowy firm (52%) ważnym problemem jest dostęp do treści.

  • Członkowie AMEC upartują największych możliwości wzrostu w rozwoju i dostarczaniu usług konsultingowych (63%), integracji z innymi rozwiązaniami analityki marketingowej (56%), zautomatyzowanych sposobów pomiaru (46%) i analizy social media (37%).

 

Najważniejsze wyniki badania dotyczące klientów:

  • Klienci są przekonani, że branża monitoringu mediów sprawuje się świetnie, jeśli chodzi o cztery priorytetowe dla nich obszary: dostarczanie raportów, które można zaprezentować zarządowi (86%), dostarczanie głębszych informacji, a nie tylko danych (89%), skuteczne monitorowanie marki i reputacji (79%), prostota i przejrzystość przekazu 78%).

  • Klienci spodziewają się wzrostu budżetów, ze szczególnym uwzględnieniem wydatków na monitoring i mierzenie social media.

  • 65% klientów twierdzi, że nigdy nie słyszało o Deklaracji Barcelońskiej, zawierającej zasady pomiaru komunikacji ustalone przez AMEC.



Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



21 marca 2024, Robert Sadowski

Rozwój grupy kapitałowej IMM

W styczniu br. Instytut Monitorowania Mediów SA objął kontrolny pakiet udziałów w PSMM Sp. z o.o. i tym samym w Newton Media Polska Sp. z o.o. oraz wykupił 100% udziałów Newspoint Sp. z o.o. W wyniku podjętych działań Grupa IMM, której współwłaściciele reprezentują wyłącznie polski kapitał, istotnie się poszerzyła.

29 lutego 2024, Robert Sadowski

TVN24, Gazeta Wyborcza i Onet na podium rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce

Na czele najnowszego rankingu Najbardziej opiniotwórcze media znajduje się stacja TVN24. Z danych Instytutu Monitorowania Mediów wynika, że w styczniu 2024 roku redakcja była cytowana przez inne media blisko 5,5 tys. razy. Drugą pozycję zajmuje Gazeta Wyborcza z liczbą ponad 4,1 tys. powołań, a podium zamyka Onet, do którego inni dziennikarze odnosili się przeszło 3,8...

31 stycznia 2024, Robert Sadowski

Rzeczpospolita najbardziej opiniotwórczym tytułem mediowym 2023 roku

W ubiegłym roku polskie media najczęściej powoływały się na informacje podawane przez Rzeczpospolitą. W 2023 roku dziennik zacytowano łącznie 33,9 tys. razy – podaje Instytut Monitorowania Mediów, który publikuje cykliczny raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”. Na drugim miejscu w rankingu znalazł się TVN24, który inne tytuły cytowały 33 tys. razy. Wirtualna Polska zajęła trzecie...

25 stycznia 2024, Robert Sadowski

On The Marketing Tour 2 – relacja z Kielc

23 stycznia poprowadziliśmy w Kielcach szkolenie z cyklu On The Marketing Tour 2 – marketingowych podróży po Polsce. Szóstka ekspertów z Newspoint, Instytutu Monitorowania Mediów i More Bananas pokazała trendy marketingowe, biznesowe doświadczenia, case study, wskazówki i praktyczne inspiracje z monitoringu mediów, analizy danych z mediów, badania wizerunku marki, SEO i content marketingu.

9 stycznia 2024, Robert Sadowski

IMM kupuje Newspoint

4 stycznia br. firmy Newspoint i Instytut Monitorowania Mediów podpisały umowę, w wyniku której 100% udziałów Newspoint zostało kupione przez IMM. Dzięki wymianie doświadczeń między firmami będziemy mogli lepiej rozwijać ofertę, a tym samym skuteczniej spełniać oczekiwania naszych klientów. W obecnych czasach znaczenie ma też rozwój technologii, w tym sztucznej inteligencji. Jesteśmy przekonani, że łącząc...