Social media monitoring coraz bardziej popularną usługą

31 października 2013, Paulina Pocheć

Międzynarodowe Stowarzyszenie Pomiaru i Oceny Komunikacji (Association for Measurement and Evaluation of Communication (AMEC), ogłosiło właśnie wyniki dorocznego badania sondażowego  firm członkowskich  “AMEC Business Insights 2013” w którym, Newspoint również brał udział.

Tegoroczna edycja badania jest już trzecią z kolei. W tym roku po raz pierwszy w badaniu wzięły udział nie tylko firmy członkowskie, ale również firmy będące klientami firm członkowskich AMEC.

 

Najważniejsze wyniki badania dotyczące firm:

  • Najważniejszą usługa, która pobudza wzrost branży (o 12% w stosunku do 2012), jest monitoring social media. 91% badanych firm twierdzi, że zapotrzebowanie na monitoring mediów społecznościowych rośnie, a 70% firm – że jest on ważny lub bardzo ważny dla przyszłych sukcesów w ich działalności.

  • 74% członków AMEC stwierdziło, że ich dochody wzrosły w minionym roku, co oznacza stabilny rozwój. Zaledwie 6% firm odnotowało spadek przychodów. Kryzys dał się jednak branży we znaki w niektórych regionach, utrudniając rozwój 59% firm członkowskich. 62% firm zauważyło też rosnącą presję klientów na obniżenie cen.

  • 51% firm zauważyło, że klienci obecnie kładą większy nacisk na pogłębione informacje (insighty) niż na usługi monitoringu. Również dla nieco ponad połowy firm (52%) ważnym problemem jest dostęp do treści.

  • Członkowie AMEC upartują największych możliwości wzrostu w rozwoju i dostarczaniu usług konsultingowych (63%), integracji z innymi rozwiązaniami analityki marketingowej (56%), zautomatyzowanych sposobów pomiaru (46%) i analizy social media (37%).

 

Najważniejsze wyniki badania dotyczące klientów:

  • Klienci są przekonani, że branża monitoringu mediów sprawuje się świetnie, jeśli chodzi o cztery priorytetowe dla nich obszary: dostarczanie raportów, które można zaprezentować zarządowi (86%), dostarczanie głębszych informacji, a nie tylko danych (89%), skuteczne monitorowanie marki i reputacji (79%), prostota i przejrzystość przekazu 78%).

  • Klienci spodziewają się wzrostu budżetów, ze szczególnym uwzględnieniem wydatków na monitoring i mierzenie social media.

  • 65% klientów twierdzi, że nigdy nie słyszało o Deklaracji Barcelońskiej, zawierającej zasady pomiaru komunikacji ustalone przez AMEC.



Zostaw komentarz:

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*



Popularne

Już dziś zacznij monitorować swoją markę i zyskaj przewagę konkurencyjną

Zarządzaj swoją marką zapobiegając kryzysom i wykorzystując szanse biznesowe szybciej niż Twoja konkurencja

Wypróbuj za darmo

Poradnik

Jak mierzyć PR?

W poradniku znajdziesz informacje jak mierzyć aktywności działu PR, jak określić wkład PR w realizację celów biznesowych.

POBIERZ

15 maja 2025, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: Mierzenie efektów działań sponsoringowych w sektorze kultury

W czwartek 22 maja o godz. 12:00 odbędzie się bezpłatne certyfikowane szkolenie online zatytułowane „Mierzenie efektów działań sponsoringowych w sektorze kultury”. Webinar poprowadzą: Sebastian Bykowski, Wiceprezes IMM, Pion Marketingu i Sprzedaży oraz Robert Sadowski, Zastępca Kierownika Działu Komunikacji Marketingowej w IMM. Eksperci będą rozmawiać o mierzeniu efektów sponsoringu wydarzeń kulturalnych, twórców i instytucji kultury. Agenda spotkania:...

20 marca 2025, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: Analiza medialności marki w praktyce – 12 przykładów

W czwartek 27.03 o godz. 12:00 odbędzie się bezpłatne, certyfikowane szkolenie online zatytułowane „Analiza medialności marki w praktyce – 12 przykładów”. Webinar poprowadzą: Miłosz Sieradzki, Ekspert ds. Rozwoju Rynku i Sprzedaży oraz Robert Sadowski, Zastępca Kierownika Działu Komunikacji Marketingowej w IMM. Nasi eksperci pokażą 12 praktycznych zastosowań kompleksowego monitoringu mediów z wykorzystaniem Platformy IMM i jej funkcjonalności. Agenda...

14 lutego 2025, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: adMonit – bank kreacji reklamowych i podgląd wydatków reklamowych branży w prasie i RTV

W czwartek 27 lutego o godz. 12:00 odbędzie się bezpłatne szkolenie online zatytułowane „adMonit – bank kreacji reklamowych i podgląd wydatków reklamowych branży w prasie, radiu i telewizji”. Webinar poprowadzą: Sabina Pieczek, Senior IT Product Manager w Instytucie Monitorowania Mediów oraz Robert Sadowski, Zastępca Kierownika Działu Komunikacji Marketingowej w IMM. Agenda spotkania: Rola monitoringu reklam w...

21 sierpnia 2024, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: Czym kierować się przy wyborze narzędzia do analityki publikacji w mediach?

W czwartek 22.08 o godz. 12:00 odbędzie się szkolenie online zatytułowane „Czym kierować się przy wyborze narzędzia do analityki publikacji w mediach?”, które organizuje Instytut Monitorowania Mediów. Spotkanie poprowadzą Miłosz Sieradzki, Specjalista ds. Rozwoju Rynku i Sprzedaży w IMM, oraz Robert Sadowski, Digital Marketing Manager w IMM. Eksperci opowiedzą o tym, czym się kierować przy wyborze najlepszego...

14 czerwca 2024, Robert Sadowski

Oświadczenie o statusie dużego przedsiębiorcy

Niniejszym oświadczamy, że posiadamy status dużego przedsiębiorcy w rozumieniu art.4c ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych.