Studenci Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu monitorują media z Newspoint

26 kwietnia 2021, Robert Sadowski

Studenci UEP uczą się jak śledzić efekty pracy IV władzy – artykuły prasowe, wypowiedzi telewizyjne – czy też wpisy w mediach społecznościowych, wykorzystując Newspoint – profesjonalne narzędzie do monitoringu mediów.

Pierwsze spotkanie ma charakter instruktażowy – studenci dowiadują się na czym polega monitoring mediów, jakie opcje mają do dyspozycji w ramach panelu Newspoint oraz w jaki sposób i w jakich sytuacjach można je wykorzystać – mówi wykładowca dr Marcin Wieczerzycki, prowadzący zajęcia z marketingu elektronicznego. – W części ćwiczeniowej studenci zakładają konta, łączą się w trzy-/czteroosobowe zespoły, wybierają firmę lub markę, którą będą monitorować i dobierają słowa kluczowe. Następnie przechodzą na wyższy stopień wtajemniczenia – analizują statystyki, ustawiają alerty, wybierają influencerów, z którymi potencjalnie warto byłoby nawiązać współpracę, przeprowadzają prostą analizę jakościową i wyprowadzają wnioski.

Dzięki pracy z panelem Newspoint studenci uczą się śledzić i kształtować dyskusje prowadzone w mediach na temat ich przedsiębiorstw, marek i produktów, identyfikować liderów opinii, pozyskiwać kluczowe informacje zwrotne na temat swojej oferty oraz z wyprzedzeniem wykrywać źródła potencjalnych kryzysów wizerunkowych. Wszystko to pozwala na skuteczniejsze i bardziej świadome prowadzenie działań marketingowych.

Zajęcia z panelem Newspoint ze studentami na UEP
Zajęcia z panelem Newspoint ze studentami na UEP

 

Instytut Gospodarki Międzynarodowej to jednostka organizacyjna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, której członkowie w swej pracy badawczej podejmują zagadnienia dotyczące ekonomii międzynarodowej i biznesu międzynarodowego. Tej tematyki dotyczą też prowadzone przez pracowników wykłady, ćwiczenia, laboratoria i seminaria – odbywające się głównie w ramach kierunków międzynarodowe stosunki gospodarcze oraz gospodarka turystyczna.

Pracownicy Instytutu są też pomysłodawcami oraz wykładowcami studiów podyplomowych, a także studiów doktoranckich oraz Executive MBA  (Master of Business Administration).

Zajęcia z panelem Newspoint odbywają się w ramach przedmiotu marketing elektroniczny, w którym uczestniczą studenci drugiego roku II stopnia na kierunku „Międzynarodowe stosunki gospodarcze”.



Zostaw komentarz:

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*



Popularne

Już dziś zacznij monitorować swoją markę i zyskaj przewagę konkurencyjną

Zarządzaj swoją marką zapobiegając kryzysom i wykorzystując szanse biznesowe szybciej niż Twoja konkurencja

Wypróbuj za darmo

Poradnik

Jak mierzyć PR?

W poradniku znajdziesz informacje jak mierzyć aktywności działu PR, jak określić wkład PR w realizację celów biznesowych.

POBIERZ

15 maja 2025, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: Mierzenie efektów działań sponsoringowych w sektorze kultury

W czwartek 22 maja o godz. 12:00 odbędzie się bezpłatne certyfikowane szkolenie online zatytułowane „Mierzenie efektów działań sponsoringowych w sektorze kultury”. Webinar poprowadzą: Sebastian Bykowski, Wiceprezes IMM, Pion Marketingu i Sprzedaży oraz Robert Sadowski, Zastępca Kierownika Działu Komunikacji Marketingowej w IMM. Eksperci będą rozmawiać o mierzeniu efektów sponsoringu wydarzeń kulturalnych, twórców i instytucji kultury. Agenda spotkania:...

20 marca 2025, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: Analiza medialności marki w praktyce – 12 przykładów

W czwartek 27.03 o godz. 12:00 odbędzie się bezpłatne, certyfikowane szkolenie online zatytułowane „Analiza medialności marki w praktyce – 12 przykładów”. Webinar poprowadzą: Miłosz Sieradzki, Ekspert ds. Rozwoju Rynku i Sprzedaży oraz Robert Sadowski, Zastępca Kierownika Działu Komunikacji Marketingowej w IMM. Nasi eksperci pokażą 12 praktycznych zastosowań kompleksowego monitoringu mediów z wykorzystaniem Platformy IMM i jej funkcjonalności. Agenda...

14 lutego 2025, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: adMonit – bank kreacji reklamowych i podgląd wydatków reklamowych branży w prasie i RTV

W czwartek 27 lutego o godz. 12:00 odbędzie się bezpłatne szkolenie online zatytułowane „adMonit – bank kreacji reklamowych i podgląd wydatków reklamowych branży w prasie, radiu i telewizji”. Webinar poprowadzą: Sabina Pieczek, Senior IT Product Manager w Instytucie Monitorowania Mediów oraz Robert Sadowski, Zastępca Kierownika Działu Komunikacji Marketingowej w IMM. Agenda spotkania: Rola monitoringu reklam w...

21 sierpnia 2024, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: Czym kierować się przy wyborze narzędzia do analityki publikacji w mediach?

W czwartek 22.08 o godz. 12:00 odbędzie się szkolenie online zatytułowane „Czym kierować się przy wyborze narzędzia do analityki publikacji w mediach?”, które organizuje Instytut Monitorowania Mediów. Spotkanie poprowadzą Miłosz Sieradzki, Specjalista ds. Rozwoju Rynku i Sprzedaży w IMM, oraz Robert Sadowski, Digital Marketing Manager w IMM. Eksperci opowiedzą o tym, czym się kierować przy wyborze najlepszego...

14 czerwca 2024, Robert Sadowski

Oświadczenie o statusie dużego przedsiębiorcy

Niniejszym oświadczamy, że posiadamy status dużego przedsiębiorcy w rozumieniu art.4c ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych.