Studenci Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu monitorują media z Newspoint

26 kwietnia 2021, Robert Sadowski

Studenci UEP uczą się jak śledzić efekty pracy IV władzy – artykuły prasowe, wypowiedzi telewizyjne – czy też wpisy w mediach społecznościowych, wykorzystując Newspoint – profesjonalne narzędzie do monitoringu mediów.

Pierwsze spotkanie ma charakter instruktażowy – studenci dowiadują się na czym polega monitoring mediów, jakie opcje mają do dyspozycji w ramach panelu Newspoint oraz w jaki sposób i w jakich sytuacjach można je wykorzystać – mówi wykładowca dr Marcin Wieczerzycki, prowadzący zajęcia z marketingu elektronicznego. – W części ćwiczeniowej studenci zakładają konta, łączą się w trzy-/czteroosobowe zespoły, wybierają firmę lub markę, którą będą monitorować i dobierają słowa kluczowe. Następnie przechodzą na wyższy stopień wtajemniczenia – analizują statystyki, ustawiają alerty, wybierają influencerów, z którymi potencjalnie warto byłoby nawiązać współpracę, przeprowadzają prostą analizę jakościową i wyprowadzają wnioski.

Dzięki pracy z panelem Newspoint studenci uczą się śledzić i kształtować dyskusje prowadzone w mediach na temat ich przedsiębiorstw, marek i produktów, identyfikować liderów opinii, pozyskiwać kluczowe informacje zwrotne na temat swojej oferty oraz z wyprzedzeniem wykrywać źródła potencjalnych kryzysów wizerunkowych. Wszystko to pozwala na skuteczniejsze i bardziej świadome prowadzenie działań marketingowych.

Zajęcia z panelem Newspoint ze studentami na UEP
Zajęcia z panelem Newspoint ze studentami na UEP

 

Instytut Gospodarki Międzynarodowej to jednostka organizacyjna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, której członkowie w swej pracy badawczej podejmują zagadnienia dotyczące ekonomii międzynarodowej i biznesu międzynarodowego. Tej tematyki dotyczą też prowadzone przez pracowników wykłady, ćwiczenia, laboratoria i seminaria – odbywające się głównie w ramach kierunków międzynarodowe stosunki gospodarcze oraz gospodarka turystyczna.

Pracownicy Instytutu są też pomysłodawcami oraz wykładowcami studiów podyplomowych, a także studiów doktoranckich oraz Executive MBA  (Master of Business Administration).

Zajęcia z panelem Newspoint odbywają się w ramach przedmiotu marketing elektroniczny, w którym uczestniczą studenci drugiego roku II stopnia na kierunku „Międzynarodowe stosunki gospodarcze”.



Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



14 czerwca 2024, Robert Sadowski

Oświadczenie o statusie dużego przedsiębiorcy

Niniejszym oświadczamy, że posiadamy status dużego przedsiębiorcy w rozumieniu art.4c ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych.

7 czerwca 2024, Robert Sadowski

Webinar IMM: „Jak stworzyć skuteczną kampanię digital PR?”

Instytut Monitorowania Mediów zaprasza na webinar „Jak stworzyć skuteczną kampanię digital PR?”, w którym gościnnie wezmą udział Wojtek Mazur, CEO & Founder i Agata Piechota, Content Marketing Specialist z agencji Elephate. Wydarzenie poprowadzi Robert Sadowski, Digital Marketing Manager w IMM. Webinar odbędzie się we wtorek 18 czerwca o godz. 12:00.

10 maja 2024, Robert Sadowski

Najbardziej opiniotwórcze media dekady – raport IMM

Najbardziej opiniotwórczym medium dekady w Polsce został Onet. W latach 2014-2023 redakcja była cytowana 236,6 tys. razy. Drugie miejsce należy do stacji RMF FM z liczbą 209,1 tys. wzmianek. Na trzeciej pozycji uplasowała się Rzeczpospolita, na którą inne redakcje powoływały się 199,5 tys. razy.

21 marca 2024, Robert Sadowski

Rozwój grupy kapitałowej IMM

W styczniu br. Instytut Monitorowania Mediów SA objął kontrolny pakiet udziałów w PSMM Sp. z o.o. i tym samym w Newton Media Polska Sp. z o.o. oraz wykupił 100% udziałów Newspoint Sp. z o.o. W wyniku podjętych działań Grupa IMM, której współwłaściciele reprezentują wyłącznie polski kapitał, istotnie się poszerzyła.

31 stycznia 2024, Robert Sadowski

Rzeczpospolita najbardziej opiniotwórczym tytułem mediowym 2023 roku

W ubiegłym roku polskie media najczęściej powoływały się na informacje podawane przez Rzeczpospolitą. W 2023 roku dziennik zacytowano łącznie 33,9 tys. razy – podaje Instytut Monitorowania Mediów, który publikuje cykliczny raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”. Na drugim miejscu w rankingu znalazł się TVN24, który inne tytuły cytowały 33 tys. razy. Wirtualna Polska zajęła trzecie...