Styczniowy TNS Consumer Index

13 lutego 2015, Paulina Pocheć

Newspoint przygotowuje dane nt. nastrojów w mediach dla TNS Polska. Zapraszamy do zapoznania się ze styczniowym TNS Consumer Index, poniżej komentarz Piotra Kwiatkowskiego – Managing Directora TNS.

Frank S. czy górnicy?

W styczniu 2015 roku wartość TNS Consumer Index wyraźnie się obniżyła. Od dawna wskaźnik ten pokazuje, że najgorsze nastroje panują wśród ludzi starszych (w wieku 55 i więcej lat), o relatywnie niskim wykształceniu (podstawowym i zawodowym) oraz bezrobotnych.

Kiedy jednak patrzymy na jego dynamikę, widzimy, że między grudniem ’14 a styczniem ’15  znaczne pogorszyły się oceny sytuacji ekonomicznej kraju i gospodarstw domowych, w środowiskach dotychczas względnie zadowolonych –  w dużych miastach, wśród młodych czy menadżerów. Wydaje się, że zmiany indeksu odzwierciedlają złożoną sytuację polityczną i gospodarczą. Napięcie i walki na Ukrainie, niepokoje społeczne spowodowane planami zmian w górnictwie. I oczywiście –  niespodziewany, gwałtowny wzrost  kursu franka szwajcarskiego, który sprawił, że o setkach tysięcy ludzi z kredytami we frankach zaczęto mówić jako o problemie społecznym. Sami zainteresowani, coraz powszechniej określani przez media jako „frankowicze”, zorganizowali protesty w kilku największych miastach.

Początek roku jest trudny. Potwierdzają to także wskaźniki nastrojów w mediach Newspoint i wyraźne spadki w kategoriach koniunktura, popyt i zatrudnienie. Nie dziwi zatem, że przybywa konsumentów zaniepokojonych stanem polskiej gospodarki i z pesymizmem patrzących w przyszłość.

  • Więcej na stronie TNS Consumer Indextutaj


Zostaw komentarz:

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*



Popularne

Już dziś zacznij monitorować swoją markę i zyskaj przewagę konkurencyjną

Zarządzaj swoją marką zapobiegając kryzysom i wykorzystując szanse biznesowe szybciej niż Twoja konkurencja

Wypróbuj za darmo

Poradnik

Jak mierzyć PR?

W poradniku znajdziesz informacje jak mierzyć aktywności działu PR, jak określić wkład PR w realizację celów biznesowych.

POBIERZ

15 maja 2025, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: Mierzenie efektów działań sponsoringowych w sektorze kultury

W czwartek 22 maja o godz. 12:00 odbędzie się bezpłatne certyfikowane szkolenie online zatytułowane „Mierzenie efektów działań sponsoringowych w sektorze kultury”. Webinar poprowadzą: Sebastian Bykowski, Wiceprezes IMM, Pion Marketingu i Sprzedaży oraz Robert Sadowski, Zastępca Kierownika Działu Komunikacji Marketingowej w IMM. Eksperci będą rozmawiać o mierzeniu efektów sponsoringu wydarzeń kulturalnych, twórców i instytucji kultury. Agenda spotkania:...

20 marca 2025, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: Analiza medialności marki w praktyce – 12 przykładów

W czwartek 27.03 o godz. 12:00 odbędzie się bezpłatne, certyfikowane szkolenie online zatytułowane „Analiza medialności marki w praktyce – 12 przykładów”. Webinar poprowadzą: Miłosz Sieradzki, Ekspert ds. Rozwoju Rynku i Sprzedaży oraz Robert Sadowski, Zastępca Kierownika Działu Komunikacji Marketingowej w IMM. Nasi eksperci pokażą 12 praktycznych zastosowań kompleksowego monitoringu mediów z wykorzystaniem Platformy IMM i jej funkcjonalności. Agenda...

14 lutego 2025, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: adMonit – bank kreacji reklamowych i podgląd wydatków reklamowych branży w prasie i RTV

W czwartek 27 lutego o godz. 12:00 odbędzie się bezpłatne szkolenie online zatytułowane „adMonit – bank kreacji reklamowych i podgląd wydatków reklamowych branży w prasie, radiu i telewizji”. Webinar poprowadzą: Sabina Pieczek, Senior IT Product Manager w Instytucie Monitorowania Mediów oraz Robert Sadowski, Zastępca Kierownika Działu Komunikacji Marketingowej w IMM. Agenda spotkania: Rola monitoringu reklam w...

21 sierpnia 2024, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: Czym kierować się przy wyborze narzędzia do analityki publikacji w mediach?

W czwartek 22.08 o godz. 12:00 odbędzie się szkolenie online zatytułowane „Czym kierować się przy wyborze narzędzia do analityki publikacji w mediach?”, które organizuje Instytut Monitorowania Mediów. Spotkanie poprowadzą Miłosz Sieradzki, Specjalista ds. Rozwoju Rynku i Sprzedaży w IMM, oraz Robert Sadowski, Digital Marketing Manager w IMM. Eksperci opowiedzą o tym, czym się kierować przy wyborze najlepszego...

14 czerwca 2024, Robert Sadowski

Oświadczenie o statusie dużego przedsiębiorcy

Niniejszym oświadczamy, że posiadamy status dużego przedsiębiorcy w rozumieniu art.4c ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych.