Styczniowy TNS Consumer Index

13 lutego 2015, Paulina Pocheć

Newspoint przygotowuje dane nt. nastrojów w mediach dla TNS Polska. Zapraszamy do zapoznania się ze styczniowym TNS Consumer Index, poniżej komentarz Piotra Kwiatkowskiego – Managing Directora TNS.

Frank S. czy górnicy?

W styczniu 2015 roku wartość TNS Consumer Index wyraźnie się obniżyła. Od dawna wskaźnik ten pokazuje, że najgorsze nastroje panują wśród ludzi starszych (w wieku 55 i więcej lat), o relatywnie niskim wykształceniu (podstawowym i zawodowym) oraz bezrobotnych.

Kiedy jednak patrzymy na jego dynamikę, widzimy, że między grudniem ’14 a styczniem ’15  znaczne pogorszyły się oceny sytuacji ekonomicznej kraju i gospodarstw domowych, w środowiskach dotychczas względnie zadowolonych –  w dużych miastach, wśród młodych czy menadżerów. Wydaje się, że zmiany indeksu odzwierciedlają złożoną sytuację polityczną i gospodarczą. Napięcie i walki na Ukrainie, niepokoje społeczne spowodowane planami zmian w górnictwie. I oczywiście –  niespodziewany, gwałtowny wzrost  kursu franka szwajcarskiego, który sprawił, że o setkach tysięcy ludzi z kredytami we frankach zaczęto mówić jako o problemie społecznym. Sami zainteresowani, coraz powszechniej określani przez media jako „frankowicze”, zorganizowali protesty w kilku największych miastach.

Początek roku jest trudny. Potwierdzają to także wskaźniki nastrojów w mediach Newspoint i wyraźne spadki w kategoriach koniunktura, popyt i zatrudnienie. Nie dziwi zatem, że przybywa konsumentów zaniepokojonych stanem polskiej gospodarki i z pesymizmem patrzących w przyszłość.

  • Więcej na stronie TNS Consumer Indextutaj


Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



14 czerwca 2024, Robert Sadowski

Oświadczenie o statusie dużego przedsiębiorcy

Niniejszym oświadczamy, że posiadamy status dużego przedsiębiorcy w rozumieniu art.4c ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych.

7 czerwca 2024, Robert Sadowski

Webinar IMM: „Jak stworzyć skuteczną kampanię digital PR?”

Instytut Monitorowania Mediów zaprasza na webinar „Jak stworzyć skuteczną kampanię digital PR?”, w którym gościnnie wezmą udział Wojtek Mazur, CEO & Founder i Agata Piechota, Content Marketing Specialist z agencji Elephate. Wydarzenie poprowadzi Robert Sadowski, Digital Marketing Manager w IMM. Webinar odbędzie się we wtorek 18 czerwca o godz. 12:00.

10 maja 2024, Robert Sadowski

Najbardziej opiniotwórcze media dekady – raport IMM

Najbardziej opiniotwórczym medium dekady w Polsce został Onet. W latach 2014-2023 redakcja była cytowana 236,6 tys. razy. Drugie miejsce należy do stacji RMF FM z liczbą 209,1 tys. wzmianek. Na trzeciej pozycji uplasowała się Rzeczpospolita, na którą inne redakcje powoływały się 199,5 tys. razy.

21 marca 2024, Robert Sadowski

Rozwój grupy kapitałowej IMM

W styczniu br. Instytut Monitorowania Mediów SA objął kontrolny pakiet udziałów w PSMM Sp. z o.o. i tym samym w Newton Media Polska Sp. z o.o. oraz wykupił 100% udziałów Newspoint Sp. z o.o. W wyniku podjętych działań Grupa IMM, której współwłaściciele reprezentują wyłącznie polski kapitał, istotnie się poszerzyła.

31 stycznia 2024, Robert Sadowski

Rzeczpospolita najbardziej opiniotwórczym tytułem mediowym 2023 roku

W ubiegłym roku polskie media najczęściej powoływały się na informacje podawane przez Rzeczpospolitą. W 2023 roku dziennik zacytowano łącznie 33,9 tys. razy – podaje Instytut Monitorowania Mediów, który publikuje cykliczny raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”. Na drugim miejscu w rankingu znalazł się TVN24, który inne tytuły cytowały 33 tys. razy. Wirtualna Polska zajęła trzecie...