Trump w Polsce – infografika

12 lipca 2017, Kamil Niedbała

W światowych mediach zawrzało! Piątek upłynął pod znakiem wizyty Donalda J. Trumpa w Polsce. Co w tej wizycie było nadzwyczajnego? Nadwiślański kraj to jedyny przystanek dyplomaty w drodze na szczyt G20 odbywający się w Hamburgu.

Wizyta głowy państwa została dokładnie zaplanowana. Już po godzinie 9 miejsce miała rozmowa „w cztery oczy” między prezydentami Dudą i Trumpem, której tematami przewodnimi były współpraca gospodarcza między dwoma państwami oraz bezpieczeństwo w Europie Środkowo-Wschodniej. Równolegle, odrębne spotkania poczyniły Ivanka Trump oraz pierwsza dama Melania. Pierwsza z nich złożyła kwiaty przy pomniku Bohaterów Getta przed wejściem do Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN w Warszawie, natomiast druga z Pań spotkała się z Agatą Kornhauser-Dudą w Belwederze. Następnie pierwsze damy udały się do Centrum Nauki Kopernik, gdzie wzięły udział w warsztatach z dziećmi i młodzieżą. Andrzej Duda i Donald J. Trump po prywatnym spotkaniu udali się na rozmowy plenarne z udziałem zarówno polskiej jak i amerykańskiej delegacji, zaś na deser wzięli udział w konferencji prasowej. Kolejnym punktem w planie dnia Trumpa był udział w szczycie państw Trójmorza. W spotkaniu uczestniczyli reprezentanci 12 państw Europy Środkowej i Wschodniej.

Po godzinie 13 prezydent USA przybył na Plac Krasińskich. To tutaj, wraz z małżonką Melanią, wystosowali przemówienia do zebranego tłumu. Polityk już w pierwszych słowach swojej mowy zadeklarował, jak bardzo cieszy go wizyta w naszym kraju – Polska i Polacy to wspaniały kraj i wspaniały naród. To dla mnie zaszczyt, że mogę tu być. Jesteście bogaci historią i macie niezłomnego ducha. My uczyliśmy się tego przez długie lata. – oznajmił Trump. Ukłon w stronę Polaków nie obył się bez echa na Twitterze.

Wizyta prezydenta Stanów Zjednoczonych w naszym kraju to także źródło niekończących się memów. Poniżej znajdziecie kilka wybranych przez nas!

Najczęściej wzmiankowaną osobą w Internecie w kontekście wizyty Donalda Trumpa był Prezydent RP Andrzej Duda. Kolejne miejsca, odnośnie do ilości wzmianek, zajęli kolejno: Lech Wałęsa, Agata Duda, Jarosław Kaczyński, Antoni Macierewicz oraz Donald Tusk.

W największej liczbie publikacje pojawiały się na Twitterze (61,35%). Drugim, co do kolejności medium, gdzie najczęściej pisano do Donaldzie Trumpie, był Facebook (19,30%). Podium zamykają portale, gdzie znalazło się 12,20 % publikacji.

Najczęściej pojawiające się słowa znajdują się w chmurze na infografice.
Największą intensyfikację publikowanych treści zaobserwowano 7 lipca, tuż po wyjeździe prezydenta USA – tego dnia rozpoczynał się szczyt G20 w Hamburgu oraz odbyło się spotkanie Donalda Trumpa z Władimirem Putinem. Jednak pojawiało się dużo wpisów nawiązujących do wizyty najwyższego urzędnika ze Stanów Zjednoczonych.

Została dokonana również analiza wybranych tematów. Duże zainteresowanie wzbudził temat Szczytu Trójmorza ponad 10 tys. wzmianek. Wystąpienie Trumpa, które mało miejsce na Placu Krasińskich w dużej mierze skupione było na historii Polski, o czym pojawiło się przeszło 9 tys. materiałów. Duże zainteresowanie dziennikarzy oraz internautów wzbudziła córka prezydenta Ivanka Trump o której wzmiankowano ponad 4 tys. razy. Kwestia wiz jak zawsze rodzi wiele kontrowersji – tym samym pojawiała się w liczbie ponad 3 tys. artykułów.



Zostaw komentarz:

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*



Popularne

Już dziś zacznij monitorować swoją markę i zyskaj przewagę konkurencyjną

Zarządzaj swoją marką zapobiegając kryzysom i wykorzystując szanse biznesowe szybciej niż Twoja konkurencja

Wypróbuj za darmo

Poradnik

Jak mierzyć PR?

W poradniku znajdziesz informacje jak mierzyć aktywności działu PR, jak określić wkład PR w realizację celów biznesowych.

POBIERZ

15 maja 2025, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: Mierzenie efektów działań sponsoringowych w sektorze kultury

W czwartek 22 maja o godz. 12:00 odbędzie się bezpłatne certyfikowane szkolenie online zatytułowane „Mierzenie efektów działań sponsoringowych w sektorze kultury”. Webinar poprowadzą: Sebastian Bykowski, Wiceprezes IMM, Pion Marketingu i Sprzedaży oraz Robert Sadowski, Zastępca Kierownika Działu Komunikacji Marketingowej w IMM. Eksperci będą rozmawiać o mierzeniu efektów sponsoringu wydarzeń kulturalnych, twórców i instytucji kultury. Agenda spotkania:...

20 marca 2025, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: Analiza medialności marki w praktyce – 12 przykładów

W czwartek 27.03 o godz. 12:00 odbędzie się bezpłatne, certyfikowane szkolenie online zatytułowane „Analiza medialności marki w praktyce – 12 przykładów”. Webinar poprowadzą: Miłosz Sieradzki, Ekspert ds. Rozwoju Rynku i Sprzedaży oraz Robert Sadowski, Zastępca Kierownika Działu Komunikacji Marketingowej w IMM. Nasi eksperci pokażą 12 praktycznych zastosowań kompleksowego monitoringu mediów z wykorzystaniem Platformy IMM i jej funkcjonalności. Agenda...

14 lutego 2025, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: adMonit – bank kreacji reklamowych i podgląd wydatków reklamowych branży w prasie i RTV

W czwartek 27 lutego o godz. 12:00 odbędzie się bezpłatne szkolenie online zatytułowane „adMonit – bank kreacji reklamowych i podgląd wydatków reklamowych branży w prasie, radiu i telewizji”. Webinar poprowadzą: Sabina Pieczek, Senior IT Product Manager w Instytucie Monitorowania Mediów oraz Robert Sadowski, Zastępca Kierownika Działu Komunikacji Marketingowej w IMM. Agenda spotkania: Rola monitoringu reklam w...

21 sierpnia 2024, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: Czym kierować się przy wyborze narzędzia do analityki publikacji w mediach?

W czwartek 22.08 o godz. 12:00 odbędzie się szkolenie online zatytułowane „Czym kierować się przy wyborze narzędzia do analityki publikacji w mediach?”, które organizuje Instytut Monitorowania Mediów. Spotkanie poprowadzą Miłosz Sieradzki, Specjalista ds. Rozwoju Rynku i Sprzedaży w IMM, oraz Robert Sadowski, Digital Marketing Manager w IMM. Eksperci opowiedzą o tym, czym się kierować przy wyborze najlepszego...

14 czerwca 2024, Robert Sadowski

Oświadczenie o statusie dużego przedsiębiorcy

Niniejszym oświadczamy, że posiadamy status dużego przedsiębiorcy w rozumieniu art.4c ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych.