Trump w Polsce – infografika

12 lipca 2017, Kamil Niedbała

W światowych mediach zawrzało! Piątek upłynął pod znakiem wizyty Donalda J. Trumpa w Polsce. Co w tej wizycie było nadzwyczajnego? Nadwiślański kraj to jedyny przystanek dyplomaty w drodze na szczyt G20 odbywający się w Hamburgu.

Wizyta głowy państwa została dokładnie zaplanowana. Już po godzinie 9 miejsce miała rozmowa „w cztery oczy” między prezydentami Dudą i Trumpem, której tematami przewodnimi były współpraca gospodarcza między dwoma państwami oraz bezpieczeństwo w Europie Środkowo-Wschodniej. Równolegle, odrębne spotkania poczyniły Ivanka Trump oraz pierwsza dama Melania. Pierwsza z nich złożyła kwiaty przy pomniku Bohaterów Getta przed wejściem do Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN w Warszawie, natomiast druga z Pań spotkała się z Agatą Kornhauser-Dudą w Belwederze. Następnie pierwsze damy udały się do Centrum Nauki Kopernik, gdzie wzięły udział w warsztatach z dziećmi i młodzieżą. Andrzej Duda i Donald J. Trump po prywatnym spotkaniu udali się na rozmowy plenarne z udziałem zarówno polskiej jak i amerykańskiej delegacji, zaś na deser wzięli udział w konferencji prasowej. Kolejnym punktem w planie dnia Trumpa był udział w szczycie państw Trójmorza. W spotkaniu uczestniczyli reprezentanci 12 państw Europy Środkowej i Wschodniej.

Po godzinie 13 prezydent USA przybył na Plac Krasińskich. To tutaj, wraz z małżonką Melanią, wystosowali przemówienia do zebranego tłumu. Polityk już w pierwszych słowach swojej mowy zadeklarował, jak bardzo cieszy go wizyta w naszym kraju – Polska i Polacy to wspaniały kraj i wspaniały naród. To dla mnie zaszczyt, że mogę tu być. Jesteście bogaci historią i macie niezłomnego ducha. My uczyliśmy się tego przez długie lata. – oznajmił Trump. Ukłon w stronę Polaków nie obył się bez echa na Twitterze.

Wizyta prezydenta Stanów Zjednoczonych w naszym kraju to także źródło niekończących się memów. Poniżej znajdziecie kilka wybranych przez nas!

Najczęściej wzmiankowaną osobą w Internecie w kontekście wizyty Donalda Trumpa był Prezydent RP Andrzej Duda. Kolejne miejsca, odnośnie do ilości wzmianek, zajęli kolejno: Lech Wałęsa, Agata Duda, Jarosław Kaczyński, Antoni Macierewicz oraz Donald Tusk.

W największej liczbie publikacje pojawiały się na Twitterze (61,35%). Drugim, co do kolejności medium, gdzie najczęściej pisano do Donaldzie Trumpie, był Facebook (19,30%). Podium zamykają portale, gdzie znalazło się 12,20 % publikacji.

Najczęściej pojawiające się słowa znajdują się w chmurze na infografice.
Największą intensyfikację publikowanych treści zaobserwowano 7 lipca, tuż po wyjeździe prezydenta USA – tego dnia rozpoczynał się szczyt G20 w Hamburgu oraz odbyło się spotkanie Donalda Trumpa z Władimirem Putinem. Jednak pojawiało się dużo wpisów nawiązujących do wizyty najwyższego urzędnika ze Stanów Zjednoczonych.

Została dokonana również analiza wybranych tematów. Duże zainteresowanie wzbudził temat Szczytu Trójmorza ponad 10 tys. wzmianek. Wystąpienie Trumpa, które mało miejsce na Placu Krasińskich w dużej mierze skupione było na historii Polski, o czym pojawiło się przeszło 9 tys. materiałów. Duże zainteresowanie dziennikarzy oraz internautów wzbudziła córka prezydenta Ivanka Trump o której wzmiankowano ponad 4 tys. razy. Kwestia wiz jak zawsze rodzi wiele kontrowersji – tym samym pojawiała się w liczbie ponad 3 tys. artykułów.



Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



21 marca 2024, Robert Sadowski

Rozwój grupy kapitałowej IMM

W styczniu br. Instytut Monitorowania Mediów SA objął kontrolny pakiet udziałów w PSMM Sp. z o.o. i tym samym w Newton Media Polska Sp. z o.o. oraz wykupił 100% udziałów Newspoint Sp. z o.o. W wyniku podjętych działań Grupa IMM, której współwłaściciele reprezentują wyłącznie polski kapitał, istotnie się poszerzyła.

29 lutego 2024, Robert Sadowski

TVN24, Gazeta Wyborcza i Onet na podium rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce

Na czele najnowszego rankingu Najbardziej opiniotwórcze media znajduje się stacja TVN24. Z danych Instytutu Monitorowania Mediów wynika, że w styczniu 2024 roku redakcja była cytowana przez inne media blisko 5,5 tys. razy. Drugą pozycję zajmuje Gazeta Wyborcza z liczbą ponad 4,1 tys. powołań, a podium zamyka Onet, do którego inni dziennikarze odnosili się przeszło 3,8...

31 stycznia 2024, Robert Sadowski

Rzeczpospolita najbardziej opiniotwórczym tytułem mediowym 2023 roku

W ubiegłym roku polskie media najczęściej powoływały się na informacje podawane przez Rzeczpospolitą. W 2023 roku dziennik zacytowano łącznie 33,9 tys. razy – podaje Instytut Monitorowania Mediów, który publikuje cykliczny raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”. Na drugim miejscu w rankingu znalazł się TVN24, który inne tytuły cytowały 33 tys. razy. Wirtualna Polska zajęła trzecie...

25 stycznia 2024, Robert Sadowski

On The Marketing Tour 2 – relacja z Kielc

23 stycznia poprowadziliśmy w Kielcach szkolenie z cyklu On The Marketing Tour 2 – marketingowych podróży po Polsce. Szóstka ekspertów z Newspoint, Instytutu Monitorowania Mediów i More Bananas pokazała trendy marketingowe, biznesowe doświadczenia, case study, wskazówki i praktyczne inspiracje z monitoringu mediów, analizy danych z mediów, badania wizerunku marki, SEO i content marketingu.

9 stycznia 2024, Robert Sadowski

IMM kupuje Newspoint

4 stycznia br. firmy Newspoint i Instytut Monitorowania Mediów podpisały umowę, w wyniku której 100% udziałów Newspoint zostało kupione przez IMM. Dzięki wymianie doświadczeń między firmami będziemy mogli lepiej rozwijać ofertę, a tym samym skuteczniej spełniać oczekiwania naszych klientów. W obecnych czasach znaczenie ma też rozwój technologii, w tym sztucznej inteligencji. Jesteśmy przekonani, że łącząc...