Trump w Polsce – infografika

12 lipca 2017, Kamil Niedbała

W światowych mediach zawrzało! Piątek upłynął pod znakiem wizyty Donalda J. Trumpa w Polsce. Co w tej wizycie było nadzwyczajnego? Nadwiślański kraj to jedyny przystanek dyplomaty w drodze na szczyt G20 odbywający się w Hamburgu.

Wizyta głowy państwa została dokładnie zaplanowana. Już po godzinie 9 miejsce miała rozmowa „w cztery oczy” między prezydentami Dudą i Trumpem, której tematami przewodnimi były współpraca gospodarcza między dwoma państwami oraz bezpieczeństwo w Europie Środkowo-Wschodniej. Równolegle, odrębne spotkania poczyniły Ivanka Trump oraz pierwsza dama Melania. Pierwsza z nich złożyła kwiaty przy pomniku Bohaterów Getta przed wejściem do Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN w Warszawie, natomiast druga z Pań spotkała się z Agatą Kornhauser-Dudą w Belwederze. Następnie pierwsze damy udały się do Centrum Nauki Kopernik, gdzie wzięły udział w warsztatach z dziećmi i młodzieżą. Andrzej Duda i Donald J. Trump po prywatnym spotkaniu udali się na rozmowy plenarne z udziałem zarówno polskiej jak i amerykańskiej delegacji, zaś na deser wzięli udział w konferencji prasowej. Kolejnym punktem w planie dnia Trumpa był udział w szczycie państw Trójmorza. W spotkaniu uczestniczyli reprezentanci 12 państw Europy Środkowej i Wschodniej.

Po godzinie 13 prezydent USA przybył na Plac Krasińskich. To tutaj, wraz z małżonką Melanią, wystosowali przemówienia do zebranego tłumu. Polityk już w pierwszych słowach swojej mowy zadeklarował, jak bardzo cieszy go wizyta w naszym kraju – Polska i Polacy to wspaniały kraj i wspaniały naród. To dla mnie zaszczyt, że mogę tu być. Jesteście bogaci historią i macie niezłomnego ducha. My uczyliśmy się tego przez długie lata. – oznajmił Trump. Ukłon w stronę Polaków nie obył się bez echa na Twitterze.

Wizyta prezydenta Stanów Zjednoczonych w naszym kraju to także źródło niekończących się memów. Poniżej znajdziecie kilka wybranych przez nas!

Najczęściej wzmiankowaną osobą w Internecie w kontekście wizyty Donalda Trumpa był Prezydent RP Andrzej Duda. Kolejne miejsca, odnośnie do ilości wzmianek, zajęli kolejno: Lech Wałęsa, Agata Duda, Jarosław Kaczyński, Antoni Macierewicz oraz Donald Tusk.

W największej liczbie publikacje pojawiały się na Twitterze (61,35%). Drugim, co do kolejności medium, gdzie najczęściej pisano do Donaldzie Trumpie, był Facebook (19,30%). Podium zamykają portale, gdzie znalazło się 12,20 % publikacji.

Najczęściej pojawiające się słowa znajdują się w chmurze na infografice.
Największą intensyfikację publikowanych treści zaobserwowano 7 lipca, tuż po wyjeździe prezydenta USA – tego dnia rozpoczynał się szczyt G20 w Hamburgu oraz odbyło się spotkanie Donalda Trumpa z Władimirem Putinem. Jednak pojawiało się dużo wpisów nawiązujących do wizyty najwyższego urzędnika ze Stanów Zjednoczonych.

Została dokonana również analiza wybranych tematów. Duże zainteresowanie wzbudził temat Szczytu Trójmorza ponad 10 tys. wzmianek. Wystąpienie Trumpa, które mało miejsce na Placu Krasińskich w dużej mierze skupione było na historii Polski, o czym pojawiło się przeszło 9 tys. materiałów. Duże zainteresowanie dziennikarzy oraz internautów wzbudziła córka prezydenta Ivanka Trump o której wzmiankowano ponad 4 tys. razy. Kwestia wiz jak zawsze rodzi wiele kontrowersji – tym samym pojawiała się w liczbie ponad 3 tys. artykułów.



Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



14 czerwca 2024, Robert Sadowski

Oświadczenie o statusie dużego przedsiębiorcy

Niniejszym oświadczamy, że posiadamy status dużego przedsiębiorcy w rozumieniu art.4c ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych.

7 czerwca 2024, Robert Sadowski

Webinar IMM: „Jak stworzyć skuteczną kampanię digital PR?”

Instytut Monitorowania Mediów zaprasza na webinar „Jak stworzyć skuteczną kampanię digital PR?”, w którym gościnnie wezmą udział Wojtek Mazur, CEO & Founder i Agata Piechota, Content Marketing Specialist z agencji Elephate. Wydarzenie poprowadzi Robert Sadowski, Digital Marketing Manager w IMM. Webinar odbędzie się we wtorek 18 czerwca o godz. 12:00.

10 maja 2024, Robert Sadowski

Najbardziej opiniotwórcze media dekady – raport IMM

Najbardziej opiniotwórczym medium dekady w Polsce został Onet. W latach 2014-2023 redakcja była cytowana 236,6 tys. razy. Drugie miejsce należy do stacji RMF FM z liczbą 209,1 tys. wzmianek. Na trzeciej pozycji uplasowała się Rzeczpospolita, na którą inne redakcje powoływały się 199,5 tys. razy.

21 marca 2024, Robert Sadowski

Rozwój grupy kapitałowej IMM

W styczniu br. Instytut Monitorowania Mediów SA objął kontrolny pakiet udziałów w PSMM Sp. z o.o. i tym samym w Newton Media Polska Sp. z o.o. oraz wykupił 100% udziałów Newspoint Sp. z o.o. W wyniku podjętych działań Grupa IMM, której współwłaściciele reprezentują wyłącznie polski kapitał, istotnie się poszerzyła.

31 stycznia 2024, Robert Sadowski

Rzeczpospolita najbardziej opiniotwórczym tytułem mediowym 2023 roku

W ubiegłym roku polskie media najczęściej powoływały się na informacje podawane przez Rzeczpospolitą. W 2023 roku dziennik zacytowano łącznie 33,9 tys. razy – podaje Instytut Monitorowania Mediów, który publikuje cykliczny raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”. Na drugim miejscu w rankingu znalazł się TVN24, który inne tytuły cytowały 33 tys. razy. Wirtualna Polska zajęła trzecie...