Unia Europejska zakazuje publikowania niesprawdzonych i niepełnych opinii lub rekomendacji produktów

9 stycznia 2020, Robert Sadowski

7 stycznia 2020 w UE formalnie weszły w życie nowe przepisy ochrony konsumentów, zwiększające transparentność handlu i usług online i mające lepiej chronić przed oszustami w internecie. Państwa członkowskie mają 2 lata na wprowadzenie unijnych regulacji do prawa krajowego. Wysokość grzywny za nieprzestrzeganie zakazu może wynieść do 4% rocznego obrotu przedsiębiorcy w państwach, których dotyczy naruszenie lub do maksymalnej wysokości 2 mln euro.

Zakazane zostało umieszczanie niesprawdzonych opinii lub rekomendacji produktu. Przedsiębiorcy powinni informować, w jaki sposób zebrano publikowane recenzje i czy naprawdę pochodzą od konsumentów, którzy je kupili i używali a nie są sztucznie generowane. Sprzedawcy powinni także informować przyszłych klientów, jak przetwarzane są w internecie tego typu opinie – czy są sponsorowane i czy zamieszczane są wszystkie głosy, także te nieprzychylne i negatywne.

Pamiętając wyniki badania Trustpilot, jak ważna jest internetowa reputacja dla marki – zagrożeniem dla rynku mógł być zalew fałszywymi, zbyt przychylnymi opiniami zdobywanymi na siłę, sponsorowanymi czy wręcz sztucznymi i nieprawdziwymi. Dyrektywa UE porządkuje te kwestie i chroni konsumenta do którego powinny docierać tylko pełne i prawdziwe recenzje.

Nowa dyrektywa zobowiązuje państwa członkowskie do egzekwowania prawa ochrony konsumentów, w tym nakładania kar, oraz określa wysokość dopuszczalnej grzywny do 4% rocznego obrotu przedsiębiorcy w państwach, których dotyczy naruszenie. Dodatkowo, legislator precyzuje, że jeśli informacje o rocznym obrocie sprzedawcy lub dostawcy nie będą dostępne, państwa członkowskie będą mogły nałożyć grzywnę do maksymalnej wysokości co najmniej 2 mln euro.

Jeśli chcesz mieć pewność, że konkurent zamieszcza wszystkie prawdziwe opinie a nie tylko te pozytywne czy zmyślone – skorzystaj z monitoringu mediów Newspoint. Sprawdzimy dla Ciebie wszystkie oceny i recenzje o jego produktach i usługach pojawiające się w social media na blogach, forach i wortalach.



Zostaw komentarz:

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*



Popularne

Już dziś zacznij monitorować swoją markę i zyskaj przewagę konkurencyjną

Zarządzaj swoją marką zapobiegając kryzysom i wykorzystując szanse biznesowe szybciej niż Twoja konkurencja

Wypróbuj za darmo

Poradnik

Jak mierzyć PR?

W poradniku znajdziesz informacje jak mierzyć aktywności działu PR, jak określić wkład PR w realizację celów biznesowych.

POBIERZ

15 maja 2025, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: Mierzenie efektów działań sponsoringowych w sektorze kultury

W czwartek 22 maja o godz. 12:00 odbędzie się bezpłatne certyfikowane szkolenie online zatytułowane „Mierzenie efektów działań sponsoringowych w sektorze kultury”. Webinar poprowadzą: Sebastian Bykowski, Wiceprezes IMM, Pion Marketingu i Sprzedaży oraz Robert Sadowski, Zastępca Kierownika Działu Komunikacji Marketingowej w IMM. Eksperci będą rozmawiać o mierzeniu efektów sponsoringu wydarzeń kulturalnych, twórców i instytucji kultury. Agenda spotkania:...

20 marca 2025, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: Analiza medialności marki w praktyce – 12 przykładów

W czwartek 27.03 o godz. 12:00 odbędzie się bezpłatne, certyfikowane szkolenie online zatytułowane „Analiza medialności marki w praktyce – 12 przykładów”. Webinar poprowadzą: Miłosz Sieradzki, Ekspert ds. Rozwoju Rynku i Sprzedaży oraz Robert Sadowski, Zastępca Kierownika Działu Komunikacji Marketingowej w IMM. Nasi eksperci pokażą 12 praktycznych zastosowań kompleksowego monitoringu mediów z wykorzystaniem Platformy IMM i jej funkcjonalności. Agenda...

14 lutego 2025, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: adMonit – bank kreacji reklamowych i podgląd wydatków reklamowych branży w prasie i RTV

W czwartek 27 lutego o godz. 12:00 odbędzie się bezpłatne szkolenie online zatytułowane „adMonit – bank kreacji reklamowych i podgląd wydatków reklamowych branży w prasie, radiu i telewizji”. Webinar poprowadzą: Sabina Pieczek, Senior IT Product Manager w Instytucie Monitorowania Mediów oraz Robert Sadowski, Zastępca Kierownika Działu Komunikacji Marketingowej w IMM. Agenda spotkania: Rola monitoringu reklam w...

21 sierpnia 2024, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: Czym kierować się przy wyborze narzędzia do analityki publikacji w mediach?

W czwartek 22.08 o godz. 12:00 odbędzie się szkolenie online zatytułowane „Czym kierować się przy wyborze narzędzia do analityki publikacji w mediach?”, które organizuje Instytut Monitorowania Mediów. Spotkanie poprowadzą Miłosz Sieradzki, Specjalista ds. Rozwoju Rynku i Sprzedaży w IMM, oraz Robert Sadowski, Digital Marketing Manager w IMM. Eksperci opowiedzą o tym, czym się kierować przy wyborze najlepszego...

14 czerwca 2024, Robert Sadowski

Oświadczenie o statusie dużego przedsiębiorcy

Niniejszym oświadczamy, że posiadamy status dużego przedsiębiorcy w rozumieniu art.4c ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych.