Wywiad z fundacją Ogólnopolski Operator Oświaty

19 lipca 2023, Robert Sadowski

Przeprowadziliśmy wywiad z Bartłomiejem Dwornikiem z Ogólnopolskiego Operatora Oświaty, który działa w mediach i internecie od ponad ćwierć wieku. Z wykształcenia jest dziennikarzem związanym z redakcjami prasowymi i internetowymi. Przez lata pełnił funkcję wiceredaktora naczelnego największych mediów biznesowych w Polsce: portalu Money.pl i serwisów ekonomicznych Grupy Wirtualna Polska. Czynnie wspiera organizacje pożytku publicznego. W fundacji Ogólnopolski Operator Oświaty, prowadzącej bezpłatne przedszkola i szkoły w 63 miejscach w Polsce, odpowiada za komunikację i fundraising.

Bartłomiej Dwornik

W jaki sposób korzystacie z monitoringu mediów Newspoint i jaką wartość zapewnia Wam to rozwiązanie?

– Śledzimy z ciekawością i zainteresowaniem publikacje na temat działań fundacji Ogólnopolski Operator Oświaty i wszystkich naszych fundacyjnych szkół i przedszkoli. Dzięki Newspoint wiemy, które tematy i wydarzenia są najbardziej intersujące, jak jesteśmy

postrzegani i w jaki sposób konstruować własne komunikaty. To bardzo ułatwia pracę i pozwala wyciągać sporo interesujących wniosków.

Czego oczekujecie od takiego narzędzia?

– Szybkości, skuteczności i precyzji. Danych i sygnałów, na które możemy szybko zareagować. Podziękować za zainteresowanie, podjąć dyskusję, wyjaśnić wątpliwości. Budowanie relacji to ważny, dla fundacji wręcz kluczowy obszar.

Jakie media monitorujecie?

– Nasze przedszkola i szkoły działają w sześciu województwach, w kolejnych miejscowościach tworzymy nowe placówki. Dlatego monitorujemy media ogólnopolskie, tematyczne, ale również tytuły regionalne i lokalne. Media społecznościowe także. Każdy sygnał jest ważny i niesie w sobie potencjał.

Ile czasu pozwala w tygodniu zaoszczędzić monitoring mediów Newspoint?

– Wiedza o tym, co w mediach i społecznościach pisze się i mówi o naszej fundacji, to nie kwestia oszczędności czasu. To okno na świat i potencjał do wykorzystania. Żeby zrobić kolejny krok. Pojawić się tam, gdzie ktoś chce o nas słuchać i z nami porozmawiać.

Czy działasz w pojedynkę, czy masz dedykowany zespół do monitorowania marki i konkurencji?

– W fundacji Ogólnopolski Operator Oświaty pracuje dział komunikacji i fundraisingu. To cztery świetne osoby, które łączą kompetencje z różnych dziedzin. Monitorowania marki i konkurencji również 🙂

Czy z naszego Panelu korzystają też inne działy w Waszej firmie (sprzedaż, obsługa klienta, R&D, HR, SEO…)?

– Zdecydowaliśmy się na taki model pracy, w którym to nasz zespół jest w trybie stałego nasłuchu i przekazuje informacje do szkół i przedszkoli, kiedy pojawia się sygnał na ich temat.

Z jakich funkcji korzystacie najczęściej?

– Przede wszystkim z listy publikacji z podziałem na projekty i jej filtrowania. To pozwala szybko analizować sygnały.

Czy korzystacie z gotowych wykresów w Panelu?

– Na co dzień w niewielkim stopniu. Są jednak przydatne przy podsumowaniach i raportach.

Czy korzystacie głównie z alertów/powiadomień, czy systematycznie logujecie się do Panelu?

– Zdecydowanie z panelu. W zasadzie się z niego nie wylogowujemy 😉

Czy pobieracie dane (export danych) i poddajecie je dalszej analitycznej obróbce?

– Oczywiście. Każdym danym warto przyjrzeć się przez kilka pryzmatów i w różnych wymiarach. Wnioski mogą być ciekawe.

Jak wygląda u Was pomiar działań komunikacyjnych?

– Analizujemy liczbę publikacji i zasięgi informacji prasowych, które wysyłamy sami. Śledzimy też wzmianki o działaniach fundacji, każdej szkoły i przedszkola, a także cytowania i wypowiedzi i komentarzy pracowników fundacji i naszych placówek.

Czy korzystacie z influencer marketingu i jak wyszukujecie influencerów?

– Naszymi najlepszymi influencerami i ambasadorami są zadowoleni uczniowie, świadomi rodzice, zaangażowani nauczyciele i pomysłowi dyrektorzy. A na deser jeszcze my, pracownicy fundacji. Również udzielamy się w mediach społecznościowych.

Czy w działaniach PR i komunikacyjnych wykorzystujecie AI?

– Uczenie maszynowe to technologia z ogromnym potencjałem. Przyglądamy się jej z ciekawością, jednak jeśli chodzi o inteligencję, to zdecydowanie wybieramy tę ludzką. Z emocjami i uczuciami.

Co sądzisz o przyszłości działań, w których wspomogą Was narzędzia do monitoringu mediów?

– Trzymanie ręki na pulsie przepływu informacji jest ważne i będzie coraz ważniejsze. Dla każdej instytucji, która dba o wizerunek i zależy jej na budowaniu relacji z odbiorcami.

Co najbardziej sobie cenisz w monitoringu Newspoint?

Świetny zespół, otwartość, życzliwość, doskonały kontakt i zaangażowanie. I cierpliwość do klienta, któremu czasem zdarzy się coś popsuć w ustawieniach panelu.

Jakiej rady udzielisz użytkownikom, którzy testują Newspoint, ale nie są jeszcze pewni, czy powinni wykupić subskrypcję?

– Potestuj koniecznie. 7 dni za darmo pokaże Ci możliwości i da odpowiedź czy warto. A raczej: dlaczego warto.

Bardzo dziękujemy za udzielenie odpowiedzi.



Zostaw komentarz:

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*


2 komentarzy:

  1. Bartłomiej Dwornik pisze:

    Dziękuję! To bardzo ciekawe uczucie znaleźć się po drugiej stronie 😁 Pozdrawiam serdecznie!
    BTW: doskonałe AVE ma ta publikacja! Bardzo to miłe! 👏


Popularne

Już dziś zacznij monitorować swoją markę i zyskaj przewagę konkurencyjną

Zarządzaj swoją marką zapobiegając kryzysom i wykorzystując szanse biznesowe szybciej niż Twoja konkurencja

Wypróbuj za darmo

Poradnik

Jak mierzyć PR?

W poradniku znajdziesz informacje jak mierzyć aktywności działu PR, jak określić wkład PR w realizację celów biznesowych.

POBIERZ

15 maja 2025, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: Mierzenie efektów działań sponsoringowych w sektorze kultury

W czwartek 22 maja o godz. 12:00 odbędzie się bezpłatne certyfikowane szkolenie online zatytułowane „Mierzenie efektów działań sponsoringowych w sektorze kultury”. Webinar poprowadzą: Sebastian Bykowski, Wiceprezes IMM, Pion Marketingu i Sprzedaży oraz Robert Sadowski, Zastępca Kierownika Działu Komunikacji Marketingowej w IMM. Eksperci będą rozmawiać o mierzeniu efektów sponsoringu wydarzeń kulturalnych, twórców i instytucji kultury. Agenda spotkania:...

20 marca 2025, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: Analiza medialności marki w praktyce – 12 przykładów

W czwartek 27.03 o godz. 12:00 odbędzie się bezpłatne, certyfikowane szkolenie online zatytułowane „Analiza medialności marki w praktyce – 12 przykładów”. Webinar poprowadzą: Miłosz Sieradzki, Ekspert ds. Rozwoju Rynku i Sprzedaży oraz Robert Sadowski, Zastępca Kierownika Działu Komunikacji Marketingowej w IMM. Nasi eksperci pokażą 12 praktycznych zastosowań kompleksowego monitoringu mediów z wykorzystaniem Platformy IMM i jej funkcjonalności. Agenda...

14 lutego 2025, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: adMonit – bank kreacji reklamowych i podgląd wydatków reklamowych branży w prasie i RTV

W czwartek 27 lutego o godz. 12:00 odbędzie się bezpłatne szkolenie online zatytułowane „adMonit – bank kreacji reklamowych i podgląd wydatków reklamowych branży w prasie, radiu i telewizji”. Webinar poprowadzą: Sabina Pieczek, Senior IT Product Manager w Instytucie Monitorowania Mediów oraz Robert Sadowski, Zastępca Kierownika Działu Komunikacji Marketingowej w IMM. Agenda spotkania: Rola monitoringu reklam w...

21 sierpnia 2024, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: Czym kierować się przy wyborze narzędzia do analityki publikacji w mediach?

W czwartek 22.08 o godz. 12:00 odbędzie się szkolenie online zatytułowane „Czym kierować się przy wyborze narzędzia do analityki publikacji w mediach?”, które organizuje Instytut Monitorowania Mediów. Spotkanie poprowadzą Miłosz Sieradzki, Specjalista ds. Rozwoju Rynku i Sprzedaży w IMM, oraz Robert Sadowski, Digital Marketing Manager w IMM. Eksperci opowiedzą o tym, czym się kierować przy wyborze najlepszego...

14 czerwca 2024, Robert Sadowski

Oświadczenie o statusie dużego przedsiębiorcy

Niniejszym oświadczamy, że posiadamy status dużego przedsiębiorcy w rozumieniu art.4c ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych.