Odpowiedzi na nasze pytania udzieliła Karolina Bukała – Głowa, Manager ds. Marketingu i Komunikacji w Soletanche Polska, która zajmuje się marketingiem i komunikacją wewnętrzna oraz zewnętrzną. Występuje w roli rzecznika prasowego oraz koordynatora regionu ECE and Greater Middle Esast w ramach struktury Soletanche Bachy, która jest światowym liderem budownictwa podziemnego oraz członkiem Grupy VINCI Construction.
Dzięki monitoringowi mediów Soletanche ciągle na fali.
W geotechnice trzeba trzymać rękę na pulsie zarówno w kontekście pracy na budowie, jak i realizacji działań marketingowo-komunikacyjnych. Grunt to nieprzewidywalna w 100% materia, z którą trzeba się zgadzać. Planując i wdrażając działania promocyjne dla Soletanche Polska, lidera w zakresie realizacji konstrukcji podziemnych i fundamentowania specjalistycznego, trzeba postawić na monitoring – ten geotechniczny i ten mediowy. Niespodzianek w gruncie jest wiele i one dają sporo pretekstów do komunikacji. Dzięki sprawnemu narzędziu komunikacyjnemu można z nich efektywnie skorzystać wpisując się w trendy komunikacyjne i mediowe „momentum”.
W jaki sposób korzystacie z monitoringu mediów Newspoint i jaką wartość zapewnia Wam to rozwiązanie?
Monitoring mediów wykorzystujemy na kilku płaszczyznach:
Pierwsza najbardziej oczywista – monitoring służy nam do badania przestrzeni mediowej w kontekście tego, co mówi się o naszej marce.
Druga równie oczywista to badanie skuteczności naszych aktywności mediowych – kampanii i aktywności czytelników, pojawiających się publikacji po rozesłanym komunikacie prasowym.
Śledzenia tego, co się mówi o postępie prac obiektów w ramach których realizujemy nasze usługi.
Badanie trendów – obserwowanie jakiego rodzaju treści są przez czytelników wybierane i jakiego rodzaju temat drenują, czyli są podejmowane przez branże. Oprócz analizy ściśle związanej z tematami przygotowywanymi do komunikacji i ich formą możemy przygotowywać dla działu ofertowego rekomendację obszarów, w których być może będą niedługo potrzebne nasze usługi.
Na koniec monitoring konkurencji pod względem komunikacji ale również treści i obszarów, którymi jest zainteresowana biznesowo.
Te wszystkie pola zastosowania dają nam nie tylko dobre pole do analizy i przygotowanie strategii komunikacji i marketingu ale są również przydatne dla samego biznesu.
Czego oczekujecie od takiego narzędzia?
Precyzyjnego wyszukiwania treści na zadane hasła kluczowe oraz szybkości w dostarczaniu informacji, szczególnie w zakresie pojawiających się treści w Internecie.
Jakie media monitorujecie?
Przede wszystkim specjalistyczną prasę branżową związaną geotechniką, fundamentowaniem specjalistycznym, ale także media kolejowe, drogowe, mostowe, nieruchomościowe, inżynieryjne, uczelniane, naukowe, traktujące nieco szarzej tematykę budowlaną ale również media opiniotwórcze ogólnokrajowe czy też media lokalne/ regionalne. Realizujemy prace na terenie całej Polski, a najbardziej aktywne w kontekście pisania o inwestycjach budowalnych są jednak media lokalne. Dla najbliższych sąsiadów naszych realizacji to co robimy jest po prostu ciekawe, bo dzieje się tuż obok. Obecność w tych mediach jest dla nas ważna, bo pomaga nam pokazać nasze doświadczenie klientom lokalnym na którym nam zależy.
Ile czasu pozwala w tygodniu zaoszczędzić monitoring mediów Newspoint?
Obecnie przy korzystaniu z monitoringu od NEWSPOINT monitorowanie naszych aktywności i konkurencji zajmuje mi jakąś godzinę dziennie. Gdybym nie miała takiego narzędzia ograniczałabym się wyłącznie do wyszukania „z palca” artykułów, które mogły się pojawić po realizacji informacji prasowej. Nie miałabym czasu na wyszukiwanie informacji o konkurencji czy badania trendów w zakresie interesujących branże tematów. Dział Marketingu i Komunikacji w Soletanche Polska ogranicza się do jednej osoby. Sporo produkujemy contentu, a to wymaga czasu. Zautomatyzowanie procesu monitorowania mediów jest przede wszystkim wygodne, daje poczucie bezpieczeństwa i odpowiada na realne pytanie, co interesuje branże bez konieczności lokowania ogromnych funduszy w badanie potrzeb rynku.
Czy działasz w pojedynkę, czy masz dedykowany zespół do monitorowania marki i konkurencji?
Mam Was 😊, wy dostarczacie materiał do analizy, a ja go analizuję 😊. Gdyby nie wsparcie zewnętrzne nie miałabym na to czasu.
Czy z Panelu Newspoint korzystają też inne działy w Waszej firmie?
Pośrednio korzysta z monitoringu sprzedaż, SEO i R&D. Marketing przygotowuje analizy, korzysta też z tych danych przy realizacji komentarzy eksperckich naszych ekspertów.
Z jakich funkcji korzystacie najczęściej?
Najczęściej z alertów mailowych przesyłanych przez system NEWSPOINT na konto mailowe. Dodatkowo monitoring ilościowy i jakościowy interesujących mnie projektów lub konkurencji wykonuję ręcznie w panelu administracyjnym.
Czy korzystacie tylko z alertów/powiadomień czy systematycznie logujecie się do Panelu?
Do systemu loguje się wtedy by generować raporty czy zbadać trendy, Najczęściej jednak korzystam z alertów przesłanych na e-mail.
Czy korzystacie z gotowych wykresów w Panelu?
Tak korzystamy. Generujemy też raporty z publikacji z konkretnej wysyłki lub raporty efektywności rocznej.
Czy pobieracie dane (export danych) i poddajecie jej dalszej analitycznej obróbce?
Tak, zdecydowanie. Przynajmniej kilka razy w ciągu miesiąca – najczęściej po wysyłce prasowej. Możemy dużo ciekawych wniosków wyciągnąć analizując treści i ich sposób złożenia przez poszczególne media.
Jak wygląda u Was pomiar działań komunikacyjnych?
Jest to połączenie pomiaru w ujęciu ilościowym uzyskanych publikacji, jakościowym, czyli treści zawartej w tych publikacjach i odpowiednich sformułowań w nich zawartych oraz ich pozycji w wynikach wyszukiwania Google. To dość żmudny proces. Najgorszą pracę w ujęciu ilościowym załatwia za nas monitoring mediów. Bardzo przydatne jest to, że możemy wziąć pod uwagę również publikacje telewizyjno – radiowe, których przez tradycyjne wyszukiwanie byśmy nie uzyskali.
Czy korzystacie z influencer marketingu i jak wyszukujecie influencerów?
Nie korzystamy, ale obserwujemy, że vlogi pokazujące proces prac budowlanych cieszą się coraz większą popularnością. Niestety nie jesteśmy generalnym wykonawcą więc nie możemy zapewnić na stałe pozwolenia na wykonanie zdjęć z budowy. Jest to jedna z przyczyn dla których nie zdecydowaliśmy się i raczej nie zdecydujemy na influencer marketing.
Co najbardziej sobie cenisz w monitoringu Newspoint?
Wygodę i bezpieczeństwo. Jestem bardzo zajętym człowiekiem, cenię sobie optymalizację zadań, które są żmudne ale w mojej ocenie bardzo potrzebne. Oczywiście można prowadzić działania komunikacjyno–marketingowe bez monitoringu, ale będzie to po prostu droga ślepca przez labirynt. Będziemy iść tam, gdzie nam się wydaje, że trzeba. To może być nawet skuteczne pod warunkiem, że osoba, która w ten sposób zarządza ma nadnaturalną intuicję. Ja wolę swojej pomóc danymi do analizy. Uważam, że to się sprawdza.
Jakiej rady udzielisz użytkownikom, którzy testują Newspoint, ale nie są jeszcze pewni, czy powinni wykupić subskrypcję?
Jeśli nie planujecie robić jakiejś głębszej analizy to wykupcie przede wszystkim alerty. Pozowali wam to wiedzieć w jakim kontekście pokazuje się w mediach wasza marka. To podstawa. Co do pozostałych funkcji warto poczytać bloga Newspoint, pójść na kilka szkoleń i zainspirować się magią monitoringu. Naprawdę wiele można z tych danych wyciągnąć do bieżącej pracy marketera.
Na nasze pytania odpowiedziała Anna Ledwoń – Co-founder & Creative Director w agencji More Bananas oraz co-founder i główna organizatorka CRASH Mondays. Opiekunka kierunku Brand Manager na IMOK. Autorka książki “Strategiczne podejście do działania w social mediach”.
Odpowiedzi na nasze pytania udzieliła Karolina Bukała – Głowa, Manager ds. Marketingu i Komunikacji w Soletanche Polska, która zajmuje się marketingiem i komunikacją wewnętrzna oraz zewnętrzną. Występuje w roli rzecznika prasowego oraz koordynatora regionu ECE and Greater Middle Esast w ramach struktury Soletanche Bachy, która jest światowym liderem budownictwa podziemnego oraz członkiem Grupy VINCI Construction....
Przeprowadziliśmy wywiad z przedstawicielkami Fundacji Nasza Ziemia. Fundacja Nasza Ziemia jest organizacją pozarządową, założoną w 1994 roku, która realizuje cele mające status pożytku publicznego, specjalizując się w edukacji ekologicznej i obywatelskiej. Dąży do podniesienia poziomu świadomości ekologicznej społeczeństwa, wzmocnienia poczucia odpowiedzialności za środowisko naturalne i aktywizacji do działań służących jego ochronie.
Wychodząc naprzeciw potrzebom naszych klientów oraz rynku udostępniamy mobilną aplikację. Aplikacja umożliwia szybsze i wygodniejsze przeglądanie ostatnio opublikowanych treści spełniających kryteria wyszukiwania ustawione przez użytkownika. Skierowana jest do tych, którzy zawsze, także w drodze, chcą być na bieżąco z informacjami i publikacjami medialnymi dotyczącymi tematów ważnych z ich punktu widzenia.
Przeprowadziliśmy wywiad z Bartłomiejem Dwornikiem z Ogólnopolskiego Operatora Oświaty, który działa w mediach i internecie od ponad ćwierć wieku. Z wykształcenia jest dziennikarzem związanym z redakcjami prasowymi i internetowymi. Przez lata pełnił funkcję wiceredaktora naczelnego największych mediów biznesowych w Polsce: portalu Money.pl i serwisów ekonomicznych Grupy Wirtualna Polska. Czynnie wspiera organizacje pożytku publicznego. W fundacji...