Jak usprawnić Twój Employer Branding

9 stycznia 2018, Robert Sadowski

Monitorowanie sytuacji na rynku pracy przy wykorzystaniu narzędzi monitoringu mediów to nowe możliwości dla pracodawcy. Dzięki temu można szybciej i skuteczniej zbudować silną markę pracodawcy oraz na bieżąco radzić sobie ze wszystkimi zmianami, które zachodzą wokół twojej firmy.

Internet dysponuje milionami źródeł, tysiącami forów, ogłoszeń o pracę, komentarzy itd. Z takim nawałem danych nie poradzi sobie nawet duży zespół HR. Z pomocą przychodzi monitoring mediów. Na rynku dostępne są narzędzia, które umożliwiają zebranie tych wszystkich informacji, bez potrzeby tracenia czasu na ręczne przeszukiwanie.

Notujemy coroczny wzrost zapytań odnośnie badań marki pracodawcy. Dane Google Trends z ostatnich 10 lat wskazują, że w 2017 roku liczba zapytań na hasło “pracodawca” cieszyła się niemal 2,5-krotnym wzrostem w porównaniu do roku 2008. Wykonana przez Newspoint analiza popularności frazy “marka pracodawcy”, wykazała ponad 1400% wzrost jej popularności na przestrzeni 8 lat: od średnio 5 artykułów miesięcznie w roku 2010 do aż 72 artykułów w 2017 roku. Świadomość firm co do wagi postrzegania organizacji na rynku pracy wzrasta.

Coraz większe znaczenie w firmach ma aktywność pokolenia millenialsów – to oni zaczynają tworzyć najliczniejsze grono pracowników. Są bardzo aktywni w social mediach. Dużo komentują. Liczy się dla nich tu i teraz. Trudno ich utrzymać w jednym miejscu pracy. Świat wirtualny postrzegają na równi z realnym. Skracają dystans w stosunku do osób zarządzających. Jest to nowe wyzwanie dla osób odpowiedzialnych za employer branding i pozytywny wizerunek marki.

Employer branding jest bardzo ważny w dzisiejszych czasach. Kandydaci chcą poznać swojego przyszłego pracodawcę zanim podpiszą z nim umowę. Dzięki monitoringowi mediów firma sama może znaleźć kandydatów, zadbać o swój wizerunek, jako pracodawcy oraz natychmiast reagować na sytuacje kryzysowe. Zebrane dane pozwalają dowiedzieć się, jak jest postrzegana i co można zrobić, aby działania w zakresie employer brandingu były skuteczniejsze.

5 sposobów na usprawnienie employer brandingu za pomocą monitoringu mediów:

  • Dowiedz się, co o Tobie myślą
  • Ucz się od najlepszych
  • Pierwszy znajdź kandydatów
  • Zwalcz kryzys zanim się rozwinie
  • Analizuj i wyciągaj wnioski

Wraz z naszymi partnerami przygotowaliśmy raport, który przedstawia potencjał narzędzia, jakim jest monitoring
mediów w zakresie prowadzenia i analizy działań employer brandingowych na różnych płaszczyznach. Wykorzystanie monitoringu stwarza zupełnie nowe możliwości dla rekruterów i osób odpowiedzialnych za odbiór firmy wśród potencjalnych pracowników. Warto zwrócić uwagę na kompleksowość usługi monitoringu mediów w obszarze employer brandingu.

Więcej w naszym Raporcie: „5 najlepszych praktyk, które usprawnią twój Employer Branding”.

Załóż konto i monitoruj media



Zostaw komentarz:

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*



Popularne

Już dziś zacznij monitorować swoją markę i zyskaj przewagę konkurencyjną

Zarządzaj swoją marką zapobiegając kryzysom i wykorzystując szanse biznesowe szybciej niż Twoja konkurencja

Wypróbuj za darmo

Poradnik

Jak mierzyć PR?

W poradniku znajdziesz informacje jak mierzyć aktywności działu PR, jak określić wkład PR w realizację celów biznesowych.

POBIERZ

15 maja 2025, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: Mierzenie efektów działań sponsoringowych w sektorze kultury

W czwartek 22 maja o godz. 12:00 odbędzie się bezpłatne certyfikowane szkolenie online zatytułowane „Mierzenie efektów działań sponsoringowych w sektorze kultury”. Webinar poprowadzą: Sebastian Bykowski, Wiceprezes IMM, Pion Marketingu i Sprzedaży oraz Robert Sadowski, Zastępca Kierownika Działu Komunikacji Marketingowej w IMM. Eksperci będą rozmawiać o mierzeniu efektów sponsoringu wydarzeń kulturalnych, twórców i instytucji kultury. Agenda spotkania:...

20 marca 2025, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: Analiza medialności marki w praktyce – 12 przykładów

W czwartek 27.03 o godz. 12:00 odbędzie się bezpłatne, certyfikowane szkolenie online zatytułowane „Analiza medialności marki w praktyce – 12 przykładów”. Webinar poprowadzą: Miłosz Sieradzki, Ekspert ds. Rozwoju Rynku i Sprzedaży oraz Robert Sadowski, Zastępca Kierownika Działu Komunikacji Marketingowej w IMM. Nasi eksperci pokażą 12 praktycznych zastosowań kompleksowego monitoringu mediów z wykorzystaniem Platformy IMM i jej funkcjonalności. Agenda...

14 lutego 2025, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: adMonit – bank kreacji reklamowych i podgląd wydatków reklamowych branży w prasie i RTV

W czwartek 27 lutego o godz. 12:00 odbędzie się bezpłatne szkolenie online zatytułowane „adMonit – bank kreacji reklamowych i podgląd wydatków reklamowych branży w prasie, radiu i telewizji”. Webinar poprowadzą: Sabina Pieczek, Senior IT Product Manager w Instytucie Monitorowania Mediów oraz Robert Sadowski, Zastępca Kierownika Działu Komunikacji Marketingowej w IMM. Agenda spotkania: Rola monitoringu reklam w...

21 sierpnia 2024, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: Czym kierować się przy wyborze narzędzia do analityki publikacji w mediach?

W czwartek 22.08 o godz. 12:00 odbędzie się szkolenie online zatytułowane „Czym kierować się przy wyborze narzędzia do analityki publikacji w mediach?”, które organizuje Instytut Monitorowania Mediów. Spotkanie poprowadzą Miłosz Sieradzki, Specjalista ds. Rozwoju Rynku i Sprzedaży w IMM, oraz Robert Sadowski, Digital Marketing Manager w IMM. Eksperci opowiedzą o tym, czym się kierować przy wyborze najlepszego...

14 czerwca 2024, Robert Sadowski

Oświadczenie o statusie dużego przedsiębiorcy

Niniejszym oświadczamy, że posiadamy status dużego przedsiębiorcy w rozumieniu art.4c ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych.