Jak usprawnić Twój Employer Branding

9 stycznia 2018, Robert Sadowski

Monitorowanie sytuacji na rynku pracy przy wykorzystaniu narzędzi monitoringu mediów to nowe możliwości dla pracodawcy. Dzięki temu można szybciej i skuteczniej zbudować silną markę pracodawcy oraz na bieżąco radzić sobie ze wszystkimi zmianami, które zachodzą wokół twojej firmy.

Internet dysponuje milionami źródeł, tysiącami forów, ogłoszeń o pracę, komentarzy itd. Z takim nawałem danych nie poradzi sobie nawet duży zespół HR. Z pomocą przychodzi monitoring mediów. Na rynku dostępne są narzędzia, które umożliwiają zebranie tych wszystkich informacji, bez potrzeby tracenia czasu na ręczne przeszukiwanie.

Notujemy coroczny wzrost zapytań odnośnie badań marki pracodawcy. Dane Google Trends z ostatnich 10 lat wskazują, że w 2017 roku liczba zapytań na hasło “pracodawca” cieszyła się niemal 2,5-krotnym wzrostem w porównaniu do roku 2008. Wykonana przez Newspoint analiza popularności frazy “marka pracodawcy”, wykazała ponad 1400% wzrost jej popularności na przestrzeni 8 lat: od średnio 5 artykułów miesięcznie w roku 2010 do aż 72 artykułów w 2017 roku. Świadomość firm co do wagi postrzegania organizacji na rynku pracy wzrasta.

Coraz większe znaczenie w firmach ma aktywność pokolenia millenialsów – to oni zaczynają tworzyć najliczniejsze grono pracowników. Są bardzo aktywni w social mediach. Dużo komentują. Liczy się dla nich tu i teraz. Trudno ich utrzymać w jednym miejscu pracy. Świat wirtualny postrzegają na równi z realnym. Skracają dystans w stosunku do osób zarządzających. Jest to nowe wyzwanie dla osób odpowiedzialnych za employer branding i pozytywny wizerunek marki.

Employer branding jest bardzo ważny w dzisiejszych czasach. Kandydaci chcą poznać swojego przyszłego pracodawcę zanim podpiszą z nim umowę. Dzięki monitoringowi mediów firma sama może znaleźć kandydatów, zadbać o swój wizerunek, jako pracodawcy oraz natychmiast reagować na sytuacje kryzysowe. Zebrane dane pozwalają dowiedzieć się, jak jest postrzegana i co można zrobić, aby działania w zakresie employer brandingu były skuteczniejsze.

5 sposobów na usprawnienie employer brandingu za pomocą monitoringu mediów:

  • Dowiedz się, co o Tobie myślą
  • Ucz się od najlepszych
  • Pierwszy znajdź kandydatów
  • Zwalcz kryzys zanim się rozwinie
  • Analizuj i wyciągaj wnioski

Wraz z naszymi partnerami przygotowaliśmy raport, który przedstawia potencjał narzędzia, jakim jest monitoring
mediów w zakresie prowadzenia i analizy działań employer brandingowych na różnych płaszczyznach. Wykorzystanie monitoringu stwarza zupełnie nowe możliwości dla rekruterów i osób odpowiedzialnych za odbiór firmy wśród potencjalnych pracowników. Warto zwrócić uwagę na kompleksowość usługi monitoringu mediów w obszarze employer brandingu.

Więcej w naszym Raporcie: „5 najlepszych praktyk, które usprawnią twój Employer Branding”.

Załóż konto i monitoruj media



Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



31 marca 2023, Robert Sadowski

Zerknij w przeszłość – analiza danych i wyników z różnych narzędzi marketingowych

Otaczający nas świat bardzo szybko się rozwija i wraz z nim równie szybko rozwija się technologia, która umożliwia nam usprawnianie wielu procesów związanych z naszym codziennym życiem oraz pracą. Nowe technologie digital to jednak także wiele nowych danych, których gromadzenie i analizowanie jest niezwykle istotne — szczególnie w kontekście marketingu. Dlaczego tak jest? Wyjaśniamy w...

28 marca 2023, Robert Sadowski

Monitoring mediów w walce z dezinformacją wojenną

Jak biały wywiad (OSINT) wpływa na postrzeganie nowoczesnej wojny? Czym w ogóle jest OSINT? W artykule zaprezentujemy między innymi, jak narzędzia do monitorowania mediów usprawniają działania OSINT.

2 lutego 2023, Aleksandra Kamińska

Podsumowanie nowości 2022 w Newspoint

Niedawno pożegnaliśmy nieprzewidywalny 2022 rok. Był to rok wielkich wydarzeń historycznych i zmian geopolitycznych. Uwaga i energia była skierowana nie tylko na Polskę, wysoką inflację, pandemię Covid, ale może przede wszystkim na to, co działo się za granicami naszego kraju. Jako firma odczuliśmy to dwojako – zaangażowaliśmy się w akcję pomocy skierowaną do Ukraińców, wprowadzając...

2 lutego 2023, Robert Sadowski

Monitoruj…obsługę klienta w swoim biznesie!

Dziś opowiemy nieco więcej o tym, czym jest widget do oddzwaniania, jak wpływa na sprzedaż i obsługę klienta, oraz dlaczego możesz go mieć za darmo i to na zawsze.

27 stycznia 2023, Robert Sadowski

Nowy format dostępny w eksporcie danych

Wychodząc naprzeciw potrzebom klientów Newspoint, korzystających z panelu służącego do kompleksowego monitoringu mediów, wdrożona została nowa funkcjonalność. Wyszukane publikacje z projektu lub tagu można dodatkowo wyeksportować w formacie .html i otrzymać bezpośrednio e-mailem. Jest to forma bardzo podobna do wysyłanych przez narzędzie alertowych powiadomień.