Badanie produktów do opalania

7 września 2018, Robert Sadowski

Wakacje właśnie minęły. Nasze opalenizny ładnie wyglądają ale czy opalaliśmy się bezpiecznie? Czy używaliśmy filtrów i olejków do opalania? Jakie marki wiodły prym? Sprawdziliśmy to! Wykorzystując monitoring internetu i social mediów poddaliśmy analizie 49 marek w okresie czerwiec, lipiec i sierpień 2018 roku.

Niezależnie od wieku dla wielu Polaków wakacje to ulubiona część roku – nie tylko ze względu na pogodę, ale i plany urlopowe. Słoneczna pogoda sprzyjała wojażom oraz łapaniu opalenizny przypominającej dni beztroski w jesienną pluchę. Wakacyjne klimaty byłe przyjazne nie tylko wyjazdom – w social media znaleźć można było wiele postów dokumentujących przebieg wakacji niejednego internauty.

W elastycznym i szybko rozwijającym się świecie mediów z roku na rok potrafią zajść bardzo duże zmiany w sposobie i miejscu komunikacji. Rok temu to społeczności (głównie Facebook) były liderem (40%), jeśli chodzi o najpopularniejszy serwis do publikacji wpisów zawierających słowo „wakacje” lub podobne. Ale przez ostatnie 12 miesięcy wiele zmieniło się m.in. w związku z aferą Cambridge Analytica. Oprócz zmian w serwisie, będących bezpośrednią odpowiedzią na kryzys, zaobserwować można ciągłą ewolucję sposobu rozprzestrzeniania się treści (zasięgi organiczne) oraz udostępnienia informacji o użytkownikach i fanpegach (np. Info and Ads). To serwisy ze zdjęciami (Instagram, Pinterest) były w tym roku najpopularniejszym (50%) źródłem publikacji wpisów wakacyjnych.

Internauci zdają się być też coraz bardziej świadomi w aspektach udostępniania danych o sobie, dodatkowo nakładając na to czynniki związane ze zmianami w popularnych serwisach oraz po prostu modę, widać wyraźne zmiany sposobu komunikacji się w internecie – m.in. w wielu przypadkach ograniczona została liczba informacji publikowanych na publicznych profilach lub fanpage’ach na rzecz zamkniętych grup/ społeczności. Dodatkowo pod względem prostych postów pokazujących codzienne życie, np. zdjęcia z wakacji, Instagram zaczyna mieć coraz większe znaczenie – w ciągu roku widać znaczny wzrost udziału tego źródła. Polscy internauci dużo chętniej dzielili się z szeroką publiką swoimi zdjęciami niż jeszcze rok wcześniej. Popularność tego serwisu starają się wykorzystywać też influencerzy do promowania własnej osoby oraz pozyskiwania dalszej widowni. Jednym z niekoniecznie pozytywnych przykładów wzrostu popularności i znaczenia tej platformy oraz chęć jej wykorzystania jest stosowanie botów komentujących nowe zdjęcia zawierające dane hashtagi.

Naszemu badaniu poddaliśmy następujące frazy z odmianami:

  • olejki do opalania
  • balsamy do opalania
  • krem do opalania
  • preparaty do opalania
  • produkty do opalania
  • mleczko do opalania
  • emulsja do opalania
  • spray do opalania
  • mleczko ochronne
  • pielęgnacja przeciwsłoneczna

 

Frazy te poszukiwane były w polskim internecie w powiązaniu z następującymi markami, które oferują na naszym rynku produkty do bezpiecznego opalania się:

  • Aptonia
  • Astrid
  • Australian gold
  • Avene
  • Babaria
  • Bielenda
  • Biotherm
  • Bioderma
  • Collistar
  • Dax
  • Daylong
  • Decleor
  • Dermacol
  • Ducray
  • Dulgon
  • Eco cosmetics
  • Elizabeth arden
  • Eubiona
  • Eva sun
  • Farmona
  • Garnier
  • Golden sun
  • Indola
  • Irene
  • Kolastyna
  • Kosmed
  • Ladival
  • La roche
  • Lirene
  • Louis widmer
  • Malibu
  • Matis
  • Mincer
  • Missha
  • Mustela
  • Nacomi
  • Nivea
  • Nuxe
  • Omia
  • Oranjito
  • Piz buin
  • Rejuvi
  • Sebamed
  • Shiseido
  • Skin79
  • Soraya
  • St.moriz
  • St.tropez
  • Ziaja

 

Analizowaliśmy tylko okres trzech wakacyjnych miesięcy tego roku. Top 10 wyników liczby wzmianek wygląda następująco:

Top 10 Produkty do opalania



Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



Już dziś zacznij monitorować swoją markę i zyskaj przewagę konkurencyjną

Zarządzaj swoją marką zapobiegając kryzysom i wykorzystując szanse biznesowe szybciej niż Twoja konkurencja

Wypróbuj za darmo

Poradnik

Jak mierzyć PR?

W poradniku znajdziesz informacje jak mierzyć aktywności działu PR, jak określić wkład PR w realizację celów biznesowych.

POBIERZ

5 stycznia 2021, Robert Sadowski

Finał plebiscytu Słowo Roku 2020

Plebiscyt Uniwersytetu Warszawskiego na Słowo Roku stał się cyklicznym wydarzeniem. Za nami kolejna, dziesiąta już edycja. Dzisiaj poznaliśmy wyniki konkursu na najważniejsze słowo ostatnich 12 miesięcy.

16 października 2020, Robert Sadowski

Iga Świątek wygrywa nie tylko na korcie – zyskuje 85 tys. publikacji i 6,5 mln PLN AVE

Rok 2020 jest bardzo trudny dla świata sportu. Do zmagań z własnymi rekordami, czasem, przeciwnikami, słabościami, doszedł jeszcze koronawirus i światowa epidemia. Ta ciągła niepewność, czy zawody się odbędą, czy będzie gdzie trenować i czy organizm jest na tyle odporny, by temu wszystkiemu podołać? Nurtujące pytania, czy oby nie jestem zarażony, co wykażą testy, czy...

30 stycznia 2019, Kamil Kalinowski

Żryj czy żyj – Nadwagi i otyłości Polaków [infografika]

Wiele było kampanii społecznych dotyczących otyłości w Polsce. Nie każda jednak zebrała taki rozgłos jak ostatnia kampania „Jedz Ostrożnie!”,  organizowana w ramach 19. edycji konkursu Galerii Plakatu AMS. Przeanalizowaliśmy głos internautów oraz opinie na ten temat.

21 grudnia 2018, Kamil Kalinowski

Monitoring smogowy [infografika]

Smog coraz śmielej przykrywa krajobraz Polskich miast. Nie zasłoni jednak problemu, który już dawno przekroczył barierę pozwalającą to bagatelizować. Przy pomocy narzędzia Newspoint oraz danych pochodzących z Google Trends oraz airly.eu – sprawdziliśmy jak na przestrzeni roku rozkładał się internetowy głos na temat jakości powietrza w Polsce.

31 października 2018, Robert Sadowski

Kongres Innowacyjnego Marketingu w Samorządach

25-26 października w Rzeszowie odbył się kolejny – VIII już Kongres Innowacyjnego Marketingu w Samorządach. W tym roku tematem przewodnim wydarzenia były „Skuteczne kampanie promocyjne miasta i regionu.” Newspoint był partnerem Kongresu. Przeprowadziliśmy warsztat na temat „Jak wykorzystywać dane z monitoringu mediów do tworzenia dobrze pozycjonującego się contentu?”.