Katarzyna Klimkiewicz, dyrektor zarządzająca, brave: Konwersja jest od zawsze jednym z kluczowych elementów informujących nas o skuteczności działań e-commerce. Walczymy o to, aby zawsze była najwyższa.
Jakie trzy główne elementy wpływają dzisiaj na konwersję?
Łukasz Piech, Dyrektor e-commerce, LANTRE
Łukasz Piech, Dyrektor e-commerce, LANTRE:
Jak wiadomo, na konwersję wpływ ma wiele standardowych elementów. Jednakże w zależności od branży wyróżnić można specyficzne, a nietypowe dla innych sektorów, działania na rzecz poprawy konwersji. Z mojego doświadczenia wynika, że branży elektroniki użytkowej, zwłaszcza w przypadku Lantre i sprzedaży produktów premium marki Apple, istotne znaczenie mają: dostępność produktu i konkurencyjna cena, szybkość i jakość dostawy oraz tzw. usługi finansowe. Ostatni element to absolutny „game changer”, znacząco podnoszący konwersję także w czasach recesji. Pełna oferta kredytu ratalnego, leasingu, dodatkowej gwarancji czy ubezpieczenia wraz z pełni zautomatyzowaną obsługą sprawiają, że koszyk klienta, nie tylko jest wyższy i bardziej marżowy, ale też chętniej domykany. Wynika to z faktu, że klient otrzymuje nie tylko produkt, którego szuka, ale i gwarancję szybkiej dostawy. A to wszystko sfinansowane w prosty i wygodny dla niego sposób.
Katarzyna Klimkiewicz, brave: Jak zwiększyć współczynnik konwersji?
Anna Schabikowska, Członkini grupy Odpowiedzialny, E-commerce Izby Gospodarki Elektronicznej, Dyrektor Marketingu EXORIGO-UPOS
Anna Schabikowska, Członkini grupy Odpowiedzialny E-commerce Izby Gospodarki Elektronicznej, Dyrektor Marketingu, EXORIGO-UPOS:
Poza zagadnieniami, które dla dojrzałych e-commerce’ów są dobrze znane w kontekście zwiększania konwersji (czas, koszt i różne opcje dostawy, wygodne i bezpieczne płatności, oparta o analitykę polityka cenowa, rekomendacje, personalizacja, design sklepu), warto zwrócić uwagę na te mniej oczywiste. Dobrym przykładem jest zagadnienie zwrotów. W badaniu „Polaków Portfel Własny: Polacy na e-zakupach” okazało się, że aż dla 29% konsumentów źródłem budowania wiarygodności nowo odwiedzanego sklepu online jest jasna i czytelna informacja o możliwości dokonania zwrotu lub reklamacji. Zawartość zakładki z polityką zwrotów jest szczególnie ważna dla użytkowników, którzy po raz pierwszy odwiedzają sklep, a to, co tam znajdą, bezpośrednio wpływa na konwersję. Jest to jeden z przykładów na to, że analizując wyniki w e-commerce warto spoglądać szeroko na całość doświadczeń klienta z danym sklepem.
Katarzyna Klimkiewicz, Managing Director, brave conferences
Katarzyna Klimkiewicz, brave: na dalszą dyskusję na temat czynników podnoszących dziś konwersję zapraszam 23-24 maja, podczas II forum e-commerce challenge!
23 – 27 października w Warszawie odbędzie się XVI edycja konferencji I ❤ marketing & technology. Event odbędzie się stacjonarnie w Multikinie Złote Tarasy i będzie skupiał się na marketingu oraz AI. Newspoint został ponownie jej Patronem Medialnym!
Konferencja Grupy Roboczej Badania IAB Polska zostanie poświęcona najważniejszemu trendowi marketingowemu ostatniego czasu, czyli uważności oraz sposobom jej badania, w odniesieniu do różnych działań komunikacji marketingowej. Spotykamy się 5 października 2023, 09:00, Warszawa, Multikino Złote Tarasy. Newspoint jest patronem tego wydarzenia.
Chcesz poznać genialne sposoby na zwiększenie sprzedaży dzięki działaniom SEO&Contentu? Już 27 września o 10:00 zarezerwuj swój czas w kalendarzu na bezpłatny webinar organizowany przez Cube Group, SEMSTORM i WhitePress. Organizatorzy zebrali ekspertów z branży, którzy podzielą się swoją wiedzą na temat monetyzowania działań marketingowych. Newspoint został patronem medialnym webinaru.
FORUM RETAIL CHALLENGE POLAND 2024 to strategiczne forum networkingowe gromadzące cały sektor retail w Polsce – zarówno sieci food jak i non-food, producentów dóbr trwałych oraz FMCG. Spotkanie potrwa 2 dni 27-28.09.2023 r. w hotelu Arche, Al. Krakowska 237, Warszawa. Oba dni rozpocznie strategiczna sesja plenarna, po lunchu odbędą się operacyjne sesje równoległe. Wieczorem I...
Piątek 17.11.2023 r., to dzień, który zapisze się w branży marketingu. Właśnie wtedy odbędzie się pierwsza edycja semWAW, czyli bliźniaczego eventu krakowskiego semKRK w Warszawie. Po raz pierwszy zawita z barcampem do stolicy i jednocześnie wraca nieco do korzeni, organizując mniejszą edycję, która przypomina właśnie pierwsze barcampy. Towarzyszyć będzie nam (jak zawsze) aktualna wiedza od...