Co dziś wpływa na konwersję?

15 maja 2023, Robert Sadowski

Katarzyna Klimkiewicz, dyrektor zarządzająca, brave: Konwersja jest od zawsze jednym z kluczowych elementów informujących nas o skuteczności działań e-commerce. Walczymy o to, aby zawsze była najwyższa. 

Jakie trzy główne elementy wpływają dzisiaj na konwersję?

Łukasz Piech
Łukasz Piech, Dyrektor e-commerce, LANTRE

Łukasz Piech, Dyrektor e-commerce, LANTRE:  

Jak wiadomo, na konwersję wpływ ma wiele standardowych elementów. Jednakże w zależności od branży wyróżnić można specyficzne, a nietypowe dla innych sektorów, działania na rzecz poprawy konwersji. Z mojego doświadczenia wynika, że branży elektroniki użytkowej, zwłaszcza w przypadku Lantre i sprzedaży produktów premium marki Apple, istotne znaczenie mają: dostępność produktu i konkurencyjna cena, szybkość i jakość dostawy oraz tzw. usługi finansowe. Ostatni element to absolutny „game changer”, znacząco podnoszący konwersję także w czasach recesji. Pełna oferta kredytu ratalnego, leasingu, dodatkowej gwarancji czy ubezpieczenia wraz z pełni zautomatyzowaną obsługą sprawiają, że koszyk klienta, nie tylko jest wyższy i bardziej marżowy, ale też chętniej domykany. Wynika to z faktu, że klient otrzymuje nie tylko produkt, którego szuka, ale i gwarancję szybkiej dostawy. A to wszystko sfinansowane w prosty i wygodny dla niego sposób.

Katarzyna Klimkiewicz, brave: Jak zwiększyć współczynnik konwersji?

Anna Schabikowska, Członkini grupy Odpowiedzialny, E-commerce Izby Gospodarki Elektronicznej, Dyrektor Marketingu EXORIGO-UPOS

Anna Schabikowska, Członkini grupy Odpowiedzialny E-commerce Izby Gospodarki Elektronicznej, Dyrektor Marketingu, EXORIGO-UPOS: 

Poza zagadnieniami, które dla dojrzałych e-commerce’ów są dobrze znane w kontekście zwiększania konwersji (czas, koszt i różne opcje dostawy, wygodne i bezpieczne płatności, oparta o analitykę polityka cenowa, rekomendacje, personalizacja, design sklepu), warto zwrócić uwagę na te mniej oczywiste. Dobrym przykładem jest zagadnienie zwrotów. W badaniu „Polaków Portfel Własny: Polacy na e-zakupach” okazało się, że aż dla 29% konsumentów źródłem budowania wiarygodności nowo odwiedzanego sklepu online jest jasna i czytelna informacja o możliwości dokonania zwrotu lub reklamacji. Zawartość zakładki z polityką zwrotów jest szczególnie ważna dla użytkowników, którzy po raz pierwszy odwiedzają sklep, a to, co tam znajdą, bezpośrednio wpływa na konwersję. Jest to jeden z przykładów na to, że analizując wyniki w e-commerce warto spoglądać szeroko na całość doświadczeń klienta z danym sklepem.

Katarzyna Klimkiewicz, Managing Director, brave conferences

Katarzyna Klimkiewicz, brave: na dalszą dyskusję na temat czynników podnoszących dziś konwersję zapraszam 23-24 maja, podczas II forum e-commerce challenge!

https://ecommercechallengepoland.pl/

Przypominamy, że Newspoint jest Patronem Medialnym tego wydarzenia. Zapraszamy do udziału.



Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



5 kwietnia 2024, Robert Sadowski

IAB HowTo: Jak wygrać w content marketingu

IAB HowTo: Królewski Gambit, jak wygrać w content marketingu to konferencja dla osób, które pragną podbić świat contentu za pomocą mistrzowskich ruchów i taktyk. Weź udział w IAB HowTo o content i video marketingu 23 kwietnia. Newspoint jest patronem tego wydarzenia.

6 marca 2024, Robert Sadowski

IAB HowTo: Jakość nad iluzją

Połączone siły grup roboczych IAB Polska stworzyły selekcję najbardziej aktualnych tematów oraz wyzwań związanych z badaniami jakości prowadzonych działań w digital marketingu. Konferencja IAB HowTo: Jakość nad iluzją na temat technik zwiększania i pomiaru jakości w reklamie cyfrowej już 20 marca w Warszawie. Newspoint jest patronem tego wydarzenia.

4 marca 2024, Robert Sadowski

Pokolenie Z i Alpha. Jak zmieni się rola mediów w komunikacji z nowymi pokoleniami?

Sukces marketingowy i biznesowy marek w dużej mierze zależy od zrozumienia unikalnych cech każdego pokolenia, ich wartości, zachowań i potrzeb. Dynamiczny rozwój technologii oraz czynniki zewnętrzne takie jak pandemia, wojna, inflacja czy kryzys klimatyczny kształtują zachowania konsumenckie nowych pokoleń. Zmianie ulega również sposób konsumpcji mediów, ich rodzaj, forma i preferowane treści komunikatów, co niesie za...

29 lutego 2024, Robert Sadowski

Webinar „Pomówmy o marketingu” odc. 27

7 marca odbędzie się ostatni odcinek 5. serii webinarów „Pomówmy o marketingu” organizowanych przez DevaGroup. Podczas spotkania zostaną poruszone głównie tematy z zakresu SEO. Newspoint jest partnerem wydarzenia.

28 lutego 2024, Robert Sadowski

IV Forum LOYALTY PLANET 360°

Zastąpienie lojalności transakcyjnej budowaniem hiperpersonalnego kontaktu marki z klientem, wieloaspektowe wzmacnianie zaufania klientów wobec marki obejmujące CX oraz działania CSR, budowanie lojalności jako kompleksowego ekosystemu – to tylko część zagadnień, jakim będzie poświęcone IV FORUM LOYALTY PLANET 360° organizowane 17-18 kwietnia 2024 w Warszawie przez brave conferences. Tematem przewodnim wydarzenia jest zaadaptowanie rozwiązań AI do...