Co dziś wpływa na konwersję?

15 maja 2023, Robert Sadowski

Katarzyna Klimkiewicz, dyrektor zarządzająca, brave: Konwersja jest od zawsze jednym z kluczowych elementów informujących nas o skuteczności działań e-commerce. Walczymy o to, aby zawsze była najwyższa. 

Jakie trzy główne elementy wpływają dzisiaj na konwersję?

Łukasz Piech
Łukasz Piech, Dyrektor e-commerce, LANTRE

Łukasz Piech, Dyrektor e-commerce, LANTRE:  

Jak wiadomo, na konwersję wpływ ma wiele standardowych elementów. Jednakże w zależności od branży wyróżnić można specyficzne, a nietypowe dla innych sektorów, działania na rzecz poprawy konwersji. Z mojego doświadczenia wynika, że branży elektroniki użytkowej, zwłaszcza w przypadku Lantre i sprzedaży produktów premium marki Apple, istotne znaczenie mają: dostępność produktu i konkurencyjna cena, szybkość i jakość dostawy oraz tzw. usługi finansowe. Ostatni element to absolutny „game changer”, znacząco podnoszący konwersję także w czasach recesji. Pełna oferta kredytu ratalnego, leasingu, dodatkowej gwarancji czy ubezpieczenia wraz z pełni zautomatyzowaną obsługą sprawiają, że koszyk klienta, nie tylko jest wyższy i bardziej marżowy, ale też chętniej domykany. Wynika to z faktu, że klient otrzymuje nie tylko produkt, którego szuka, ale i gwarancję szybkiej dostawy. A to wszystko sfinansowane w prosty i wygodny dla niego sposób.

Katarzyna Klimkiewicz, brave: Jak zwiększyć współczynnik konwersji?

Anna Schabikowska, Członkini grupy Odpowiedzialny, E-commerce Izby Gospodarki Elektronicznej, Dyrektor Marketingu EXORIGO-UPOS

Anna Schabikowska, Członkini grupy Odpowiedzialny E-commerce Izby Gospodarki Elektronicznej, Dyrektor Marketingu, EXORIGO-UPOS: 

Poza zagadnieniami, które dla dojrzałych e-commerce’ów są dobrze znane w kontekście zwiększania konwersji (czas, koszt i różne opcje dostawy, wygodne i bezpieczne płatności, oparta o analitykę polityka cenowa, rekomendacje, personalizacja, design sklepu), warto zwrócić uwagę na te mniej oczywiste. Dobrym przykładem jest zagadnienie zwrotów. W badaniu „Polaków Portfel Własny: Polacy na e-zakupach” okazało się, że aż dla 29% konsumentów źródłem budowania wiarygodności nowo odwiedzanego sklepu online jest jasna i czytelna informacja o możliwości dokonania zwrotu lub reklamacji. Zawartość zakładki z polityką zwrotów jest szczególnie ważna dla użytkowników, którzy po raz pierwszy odwiedzają sklep, a to, co tam znajdą, bezpośrednio wpływa na konwersję. Jest to jeden z przykładów na to, że analizując wyniki w e-commerce warto spoglądać szeroko na całość doświadczeń klienta z danym sklepem.

Katarzyna Klimkiewicz, Managing Director, brave conferences

Katarzyna Klimkiewicz, brave: na dalszą dyskusję na temat czynników podnoszących dziś konwersję zapraszam 23-24 maja, podczas II forum e-commerce challenge!

https://ecommercechallengepoland.pl/

Przypominamy, że Newspoint jest Patronem Medialnym tego wydarzenia. Zapraszamy do udziału.



Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



20 września 2023, Robert Sadowski

Największa konferencja o marketingu i AI w Polsce już w październiku!

23 – 27 października w Warszawie odbędzie się XVI edycja konferencji I ❤ marketing & technology. Event odbędzie się stacjonarnie w Multikinie Złote Tarasy i będzie skupiał się na marketingu oraz AI. Newspoint został ponownie jej Patronem Medialnym!

11 września 2023, Robert Sadowski

IAB HowTo: Badania – Jakość, Uważność i Bezpieczeństwo

Konferencja Grupy Roboczej Badania IAB Polska zostanie poświęcona najważniejszemu trendowi marketingowemu ostatniego czasu, czyli uważności oraz sposobom jej badania, w odniesieniu do różnych działań komunikacji marketingowej. Spotykamy się 5 października 2023, 09:00, Warszawa, Multikino Złote Tarasy. Newspoint jest patronem tego wydarzenia.

6 września 2023, Robert Sadowski

Twój pierwszy milion ze strategią SEO&Content – jak monetyzować działania marketingowe w biznesie

Chcesz poznać genialne sposoby na zwiększenie sprzedaży dzięki działaniom SEO&Contentu? Już 27 września o 10:00 zarezerwuj swój czas w kalendarzu na bezpłatny webinar organizowany przez Cube Group, SEMSTORM i WhitePress. Organizatorzy zebrali ekspertów z branży, którzy podzielą się swoją wiedzą na temat monetyzowania działań marketingowych. Newspoint został patronem medialnym webinaru.

5 września 2023, Robert Sadowski

Retail Challenge Poland 2024 V edycja

FORUM RETAIL CHALLENGE POLAND 2024 to strategiczne forum networkingowe gromadzące cały sektor retail w Polsce – zarówno sieci food jak i non-food, producentów dóbr trwałych oraz FMCG. Spotkanie potrwa 2 dni 27-28.09.2023 r. w hotelu Arche, Al. Krakowska 237, Warszawa. Oba dni rozpocznie strategiczna sesja plenarna, po lunchu odbędą się operacyjne sesje równoległe. Wieczorem I...

31 sierpnia 2023, Robert Sadowski

semWAW – edycja startup

Piątek 17.11.2023 r., to dzień, który zapisze się w branży marketingu. Właśnie wtedy odbędzie się pierwsza edycja semWAW, czyli bliźniaczego eventu krakowskiego semKRK w Warszawie. Po raz pierwszy zawita z barcampem do stolicy i jednocześnie wraca nieco do korzeni, organizując mniejszą edycję, która przypomina właśnie pierwsze barcampy. Towarzyszyć będzie nam (jak zawsze) aktualna wiedza od...