Czy prognozowanie przyszłości i planowanie w dłuższym terminie jest jeszcze możliwe? 25. Banking & 21. Insurance Forum

6 marca 2023, Robert Sadowski

Już 20-21 kwietnia 2023 roku w The Westin Warsaw Hotel odbędzie się 25. Banking & 21. Insurance Forum. Wydarzenie skupia liderów świata finansów, którzy spotkają się, aby przedyskutować priorytety oraz wyzwania sektora bankowego i ubezpieczeniowego w Polsce. Newspoint został patronem medialnym.

Wstęp do dwudniowego kongresu stanowić będzie keynote speech na temat wyzwań i prognoz makroekonomiczne w perspektywie krótko i długoterminowej. Podczas debaty inauguracyjnej eksperci porozmawiają o roli instytucji finansowych w odbudowie Ukrainy. Omówią m.in. scenariusze dotyczące zaangażowania polskich przedsiębiorstw i instytucji finansowych w odbudowę Ukrainy, kierunki wykorzystania dotychczasowych doświadczeń i nawiązanych relacji oraz możliwości wsparcia administracji rządowej i realnych przewag Polski w kontekście nawiązania współpracy z Ukrainą na tle innych państw. Kolejna dyskusja oparta zostanie o najważniejsze elementy w procesie zielonej transformacji sektora finansowego m.in. priorytety dla banków i zakładów ubezpieczeń w zakresie ESG, finansowanie projektów związanych z transformacją energetyczną, europejskie standardy sprawozdawczości w zakresie zrównoważonego rozwoju, wpływ ESG na działalność ubezpieczeniową towarzystw ubezpieczeniowych. Ważnym tematem będzie również nowoczesny klient i jego potrzeby – hiperpersonalizacja, przyszłość usług BNPL, kształcenie i podnoszenie umiejętności cyfrowych klientów banków i firm ubezpieczeniowych oraz potrzeby klientów Generacji Z i pokolenia Silver. 

Drugi dzień wydarzenia zostanie podzielony na dwie ścieżki tematyczne: bankową i ubezpieczeniową. Kluczowymi tematami części bankowej będzie ocena stanu polskiego sektora bankowego na tle europejskim w zakresie m.in. potencjału sektora i zwiększania zdolności do finansowania gospodarki, zwrotu z zainwestowanego kapitału, krajowych i regionalnych programów rozwojowych oraz cyfryzacji bankowości. Prelegenci przeanalizują m.in. rolę gotówki w obecnych czasach, nowe metody płatności, trendy w bankowości centralnej, waluty cyfrowe banków centralnych oraz zagrożenia płynące z wejścia cyfrowych walut na rynek bankowości. W ramach ostatniej debaty przedstawiony zostanie stan rynku kredytowego, jego perspektywy w kontekście obecnej oraz przyszłej sytuacji makroekonomicznej i regulacyjnej.

Część dedykowana ubezpieczeniom rozpocznie się od dyskusji na temat ryzyk i priorytetów sektora na 2023 r. Pojawią się takie zagadnienia jak m.in. działalność ubezpieczeniowa w niestabilnym otoczeniu makroekonomicznym i geopolitycznym, odbudowanie rynku w czasach wysokich stóp procentowych i możliwości zwiększenia sprzedaży ubezpieczeń w okresie recesji i inflacji, redukcja luk ubezpieczeniowych, konsolidacja na rynku ubezpieczeniowym. Prelegenci rozważą również pytanie dotyczące tego jaką rolę odgrywają firmy ubezpieczeniowe w budowaniu zaufania i edukacji klientów. Kolejne panele poświęcone zostaną tematom dotyczącym inwestowania w nowy technologie, Bancassurance, Affinity i Embedded Insurance. Podniesione zostaną m.in. kwestie związane z rekomendacją U i jej wpływem na rynek, współpracy między bankami a ubezpieczycielami, słabnącymi wynikami współpracy z bankami w kontekście bancassurance. Nie zabraknie także analizy zmian w zakresie likwidacji szkód oraz związanego z nimi dostosowywania się rynku.

Udział w roli prelegentów potwierdzili m.in.:

  • Dariusz Blocher, Członek Rady Nadzorczej, Budimex SA, Non-Executive Managing Director, Ferrovial Construction International SE, Budimex
  • Janusz Cieszyński, Sekretarz stanu, Pełnomocnik Rządu do Spraw Cyberbezpieczeństwa KPRM
  • Elżbieta Czetwertyńska, Prezes Zarządu, Citi Handlowy
  • Jarosław Hermann, Członek Zarządu/CTO, Bank Millennium 
  • Zbigniew Jagiełło, Współprzewodniczący Rady Programowej Banking Forum
  • Beata Javorcik, Chief Economist, EBRD
  • Krzysztof Morawski, Członek Zarządu, Europa Ubezpieczenia
  • Magdalena Nowicka, Wiceprezes Zarządu, BNP Paribas Bank Polska S.A.
  • Grzegorz Olszewski, Prezes Zarządu, Alior Bank
  • Leszek Skop, Prezes Zarządu, PKO Ubezpieczenia
  • Janusz Władyczak, Prezes Zarządu, KUKE

Kongres jest cyklicznym spotkaniem skupiającym kluczowe osobistości i spółki z sektora bankowego i ubezpieczeniowego. Jest on doskonałą okazją do debat dotyczących najistotniejszych kwestii, problemów, szans i wyzwań dla wszystkich zainteresowanych tym, co dzieje się i będzie się dziać w branży usług finansowych. Kongres jest realizowany w ramach działalności MMC Polska organizującej prestiżowe kongresy, konferencje, warsztaty i szkolenia biznesowe dedykowane kadrze menadżerskiej oraz zarządom firm. Więcej informacji na www.mmcpolska.pl.



Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



8 maja 2024, Robert Sadowski

Forum IAB 2024

22 i 23 maja w w warszawskim Multikinie Złote Tarasy odbędzie się tegoroczne Forum IAB, które przebiegnie pod hasłem “25 lat #GenDigital. Dojrzałość i Młodość”. Forum IAB to flagowa konferencja IAB Polska, wytyczająca standardy najlepszych praktyk e-marketingu. Stanowi jedno z najważniejszych źródeł inspiracji, wiedzy i doświadczeń w szeroko pojętej branży digital marketingu w Polsce. Newspoint...

5 kwietnia 2024, Robert Sadowski

IAB HowTo: Jak wygrać w content marketingu

IAB HowTo: Królewski Gambit, jak wygrać w content marketingu to konferencja dla osób, które pragną podbić świat contentu za pomocą mistrzowskich ruchów i taktyk. Weź udział w IAB HowTo o content i video marketingu 23 kwietnia. Newspoint jest patronem tego wydarzenia.

6 marca 2024, Robert Sadowski

IAB HowTo: Jakość nad iluzją

Połączone siły grup roboczych IAB Polska stworzyły selekcję najbardziej aktualnych tematów oraz wyzwań związanych z badaniami jakości prowadzonych działań w digital marketingu. Konferencja IAB HowTo: Jakość nad iluzją na temat technik zwiększania i pomiaru jakości w reklamie cyfrowej już 20 marca w Warszawie. Newspoint jest patronem tego wydarzenia.

4 marca 2024, Robert Sadowski

Pokolenie Z i Alpha. Jak zmieni się rola mediów w komunikacji z nowymi pokoleniami?

Sukces marketingowy i biznesowy marek w dużej mierze zależy od zrozumienia unikalnych cech każdego pokolenia, ich wartości, zachowań i potrzeb. Dynamiczny rozwój technologii oraz czynniki zewnętrzne takie jak pandemia, wojna, inflacja czy kryzys klimatyczny kształtują zachowania konsumenckie nowych pokoleń. Zmianie ulega również sposób konsumpcji mediów, ich rodzaj, forma i preferowane treści komunikatów, co niesie za...

29 lutego 2024, Robert Sadowski

Webinar „Pomówmy o marketingu” odc. 27

7 marca odbędzie się ostatni odcinek 5. serii webinarów „Pomówmy o marketingu” organizowanych przez DevaGroup. Podczas spotkania zostaną poruszone głównie tematy z zakresu SEO. Newspoint jest partnerem wydarzenia.