Jak wykorzystać Instagram do promocji własnego biznesu?

31 grudnia 2019, Robert Sadowski

Instagram ma ponad 700 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie, co daje firmom możliwość promowania swoich produktów wśród bardziej ukierunkowanych i zainteresowanych odbiorców bez ponoszenia ogromnych kosztów na płatne reklamy. Od stycznia 2018 r. interfejs API Instagrama został zmieniony, aby umożliwić użytkownikom publikowanie zdjęć lub filmów na profilu biznesowym Instagram przy użyciu platformy innej firmy, co jeszcze bardziej ułatwia markom korzystanie z oferty Instagrama.

Trudno uwierzyć, że Instagram jeszcze do niedawna pozostawał w cieniu swojego starszego brata Facebooka. Teraz firmy przyjęły Instagram jako jedno z głównych narzędzi generujących przychody. Dziś Instagram ma ponad 2 miliony reklamodawców i 25 milionów profili biznesowych.

Bez względu na to, czy Twoja strategia wymaga aktualizacji, czy też jesteś nowicjuszem w sieci mediów społecznościowych, porady na temat korzystania z Instagrama w biznesie mogą okazać się bardzo przydatne.

Pokaż, co robisz w sposób kreatywny

Skoncentruj się na dostarczonym rozwiązaniu, a nie na sprzedawanych produktach. Na Instagramie bardzo ważny jest przyjemny sposób prezentacji usługi lub produktu. Najważniejszym atutem lub porażką w tej sieci społecznościowej są treści wizualne.

Jeśli Twoja firma jest zorientowana na usługi, skup się na przedstawieniu procesu świadczenia usługi. Pokaż kulturę firmy, podziel się swoją misją lub po prostu wskazówkami i poradnikami. Możliwe jest przesyłanie zdjęć, krótkich filmów (podobnych do GIF-ów, zwanych bumerangami) i filmów o długości do jednej minuty.

Wypróbuj historie na Instagramie

Historie na Instagramie mają format pokazu slajdów i są dostępne tylko przez 24 godziny (choć można je zapisać na urządzeniu i wykorzystać ponownie później). Ułatwiają eksperymentowanie z różnymi typami treści: zdjęcie, krótki film, Bumerang, wideo nakręcone wstecz (przewijanie do tyłu), wideo na żywo.

Wszystkie dodane zdjęcia i filmy będą odtwarzane w kolejności, w jakiej zostały dodane, i możesz dodać dowolną ich liczbę. Reklamy na Instagram Stories stały się dostępne dla wszystkich firm na całym świecie w marcu 2017 r. Możesz ich użyć, aby docierać do nowych odbiorców i utrzymywać zainteresowanie dawnych. Pamiętaj, że Relacje są dostępne tylko w aplikacji mobilnej i możliwe jest wysyłanie Historii na Instagramie jako bezpośrednią wiadomość (DM). 

Przyspiesz produkcję treści

Aby dowiedzieć się, co najlepiej sprawdza się wśród odbiorców, musisz eksperymentować. Oznacza to zwiększenie produkcji i częstsze publikowanie treści. Publikowanie na Instagramie przynajmniej raz dziennie jest zgodne z najlepszymi praktykami platformy. Wiodące marki, takie jak H&M, wysyłają wiadomości około trzech razy dziennie. W miarę rozpowszechniania większej ilości treści ważne jest, aby wycisnąć z widzów większe zaangażowanie i zbadać kiedy jest najlepszy czas na publikowanie na Instagramie. Ważna jest ciągłość publikacji: jeżeli na przykład jesteś w podróży w kraju gdzie dostęp do publikacji jest ograniczony, możesz na przykład skorzystać z sieci VPN i wirtualnie zmienić lokalizację swojego urządzenia. 

Musisz publikować dość często, aby Twoja marka pozostała aktualna, ale jednocześnie nie możesz tego robić zbyt intensywnie, aby nie przytłoczyć obserwujących, którzy w efekcie przestaną obserwować Twoje konto. Nie ma magicznej formuły, która działałaby dla każdej marki. Musisz przetestować różne strategie i zobaczyć, jak zareagują Twoi odbiorcy. 

Na początek najlepiej publikować dwa razy dziennie, o różnych porach dnia, aby dowiedzieć się, kiedy zaangażowanie będzie największe. Następnie zacznij eksperymentować z większą liczbą postów dziennie, zwracając uwagę na zaangażowanie obserwujących. Optymalizacja częstotliwości postów to niekończące się zadanie.

Promuj swoje posty na Instagramie w innych sieciach

Wysiłek włożony w uchwycenie idealnej migawki i stworzenie sprytnego podpisu nie powinien się marnować. Publikowanie treści na innych platformach społecznościowych nie stanowi problemu, aby uzyskać jeszcze większy zwrot z inwestycji dzięki obecności na Instagramie. Możesz na przykład promować swoje treści na Pintereście, na Facebooku i Twitterze, aby zmaksymalizować zasięg swoich treści.



Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



14 czerwca 2024, Robert Sadowski

Oświadczenie o statusie dużego przedsiębiorcy

Niniejszym oświadczamy, że posiadamy status dużego przedsiębiorcy w rozumieniu art.4c ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych.

7 czerwca 2024, Robert Sadowski

Webinar IMM: „Jak stworzyć skuteczną kampanię digital PR?”

Instytut Monitorowania Mediów zaprasza na webinar „Jak stworzyć skuteczną kampanię digital PR?”, w którym gościnnie wezmą udział Wojtek Mazur, CEO & Founder i Agata Piechota, Content Marketing Specialist z agencji Elephate. Wydarzenie poprowadzi Robert Sadowski, Digital Marketing Manager w IMM. Webinar odbędzie się we wtorek 18 czerwca o godz. 12:00.

10 maja 2024, Robert Sadowski

Najbardziej opiniotwórcze media dekady – raport IMM

Najbardziej opiniotwórczym medium dekady w Polsce został Onet. W latach 2014-2023 redakcja była cytowana 236,6 tys. razy. Drugie miejsce należy do stacji RMF FM z liczbą 209,1 tys. wzmianek. Na trzeciej pozycji uplasowała się Rzeczpospolita, na którą inne redakcje powoływały się 199,5 tys. razy.

21 marca 2024, Robert Sadowski

Rozwój grupy kapitałowej IMM

W styczniu br. Instytut Monitorowania Mediów SA objął kontrolny pakiet udziałów w PSMM Sp. z o.o. i tym samym w Newton Media Polska Sp. z o.o. oraz wykupił 100% udziałów Newspoint Sp. z o.o. W wyniku podjętych działań Grupa IMM, której współwłaściciele reprezentują wyłącznie polski kapitał, istotnie się poszerzyła.

31 stycznia 2024, Robert Sadowski

Rzeczpospolita najbardziej opiniotwórczym tytułem mediowym 2023 roku

W ubiegłym roku polskie media najczęściej powoływały się na informacje podawane przez Rzeczpospolitą. W 2023 roku dziennik zacytowano łącznie 33,9 tys. razy – podaje Instytut Monitorowania Mediów, który publikuje cykliczny raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”. Na drugim miejscu w rankingu znalazł się TVN24, który inne tytuły cytowały 33 tys. razy. Wirtualna Polska zajęła trzecie...