Jak wykorzystać Instagram do promocji własnego biznesu?

31 grudnia 2019, Robert Sadowski

Instagram ma ponad 700 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie, co daje firmom możliwość promowania swoich produktów wśród bardziej ukierunkowanych i zainteresowanych odbiorców bez ponoszenia ogromnych kosztów na płatne reklamy. Od stycznia 2018 r. interfejs API Instagrama został zmieniony, aby umożliwić użytkownikom publikowanie zdjęć lub filmów na profilu biznesowym Instagram przy użyciu platformy innej firmy, co jeszcze bardziej ułatwia markom korzystanie z oferty Instagrama.

Trudno uwierzyć, że Instagram jeszcze do niedawna pozostawał w cieniu swojego starszego brata Facebooka. Teraz firmy przyjęły Instagram jako jedno z głównych narzędzi generujących przychody. Dziś Instagram ma ponad 2 miliony reklamodawców i 25 milionów profili biznesowych.

Bez względu na to, czy Twoja strategia wymaga aktualizacji, czy też jesteś nowicjuszem w sieci mediów społecznościowych, porady na temat korzystania z Instagrama w biznesie mogą okazać się bardzo przydatne.

Pokaż, co robisz w sposób kreatywny

Skoncentruj się na dostarczonym rozwiązaniu, a nie na sprzedawanych produktach. Na Instagramie bardzo ważny jest przyjemny sposób prezentacji usługi lub produktu. Najważniejszym atutem lub porażką w tej sieci społecznościowej są treści wizualne.

Jeśli Twoja firma jest zorientowana na usługi, skup się na przedstawieniu procesu świadczenia usługi. Pokaż kulturę firmy, podziel się swoją misją lub po prostu wskazówkami i poradnikami. Możliwe jest przesyłanie zdjęć, krótkich filmów (podobnych do GIF-ów, zwanych bumerangami) i filmów o długości do jednej minuty.

Wypróbuj historie na Instagramie

Historie na Instagramie mają format pokazu slajdów i są dostępne tylko przez 24 godziny (choć można je zapisać na urządzeniu i wykorzystać ponownie później). Ułatwiają eksperymentowanie z różnymi typami treści: zdjęcie, krótki film, Bumerang, wideo nakręcone wstecz (przewijanie do tyłu), wideo na żywo.

Wszystkie dodane zdjęcia i filmy będą odtwarzane w kolejności, w jakiej zostały dodane, i możesz dodać dowolną ich liczbę. Reklamy na Instagram Stories stały się dostępne dla wszystkich firm na całym świecie w marcu 2017 r. Możesz ich użyć, aby docierać do nowych odbiorców i utrzymywać zainteresowanie dawnych. Pamiętaj, że Relacje są dostępne tylko w aplikacji mobilnej i możliwe jest wysyłanie Historii na Instagramie jako bezpośrednią wiadomość (DM). 

Przyspiesz produkcję treści

Aby dowiedzieć się, co najlepiej sprawdza się wśród odbiorców, musisz eksperymentować. Oznacza to zwiększenie produkcji i częstsze publikowanie treści. Publikowanie na Instagramie przynajmniej raz dziennie jest zgodne z najlepszymi praktykami platformy. Wiodące marki, takie jak H&M, wysyłają wiadomości około trzech razy dziennie. W miarę rozpowszechniania większej ilości treści ważne jest, aby wycisnąć z widzów większe zaangażowanie i zbadać kiedy jest najlepszy czas na publikowanie na Instagramie. Ważna jest ciągłość publikacji: jeżeli na przykład jesteś w podróży w kraju gdzie dostęp do publikacji jest ograniczony, możesz na przykład skorzystać z sieci VPN i wirtualnie zmienić lokalizację swojego urządzenia. 

Musisz publikować dość często, aby Twoja marka pozostała aktualna, ale jednocześnie nie możesz tego robić zbyt intensywnie, aby nie przytłoczyć obserwujących, którzy w efekcie przestaną obserwować Twoje konto. Nie ma magicznej formuły, która działałaby dla każdej marki. Musisz przetestować różne strategie i zobaczyć, jak zareagują Twoi odbiorcy. 

Na początek najlepiej publikować dwa razy dziennie, o różnych porach dnia, aby dowiedzieć się, kiedy zaangażowanie będzie największe. Następnie zacznij eksperymentować z większą liczbą postów dziennie, zwracając uwagę na zaangażowanie obserwujących. Optymalizacja częstotliwości postów to niekończące się zadanie.

Promuj swoje posty na Instagramie w innych sieciach

Wysiłek włożony w uchwycenie idealnej migawki i stworzenie sprytnego podpisu nie powinien się marnować. Publikowanie treści na innych platformach społecznościowych nie stanowi problemu, aby uzyskać jeszcze większy zwrot z inwestycji dzięki obecności na Instagramie. Możesz na przykład promować swoje treści na Pintereście, na Facebooku i Twitterze, aby zmaksymalizować zasięg swoich treści.



Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



1 września 2023, Robert Sadowski

Wywiad z agencją More Bananas

Na nasze pytania odpowiedziała Anna Ledwoń – Co-founder & Creative Director w agencji More Bananas oraz co-founder i główna organizatorka CRASH Mondays. Opiekunka kierunku Brand Manager na IMOK. Autorka książki “Strategiczne podejście do działania w social mediach”.

29 sierpnia 2023, Robert Sadowski

Wywiad z Soletanche Polska

Odpowiedzi na nasze pytania udzieliła Karolina Bukała – Głowa, Manager ds. Marketingu i Komunikacji w Soletanche Polska, która zajmuje się marketingiem i komunikacją wewnętrzna oraz zewnętrzną. Występuje w roli rzecznika prasowego oraz koordynatora regionu ECE and Greater Middle Esast w ramach struktury Soletanche Bachy, która jest światowym liderem budownictwa podziemnego oraz członkiem Grupy VINCI Construction.

25 sierpnia 2023, Robert Sadowski

Wywiad z Fundacją Nasza Ziemia

Przeprowadziliśmy wywiad z przedstawicielkami Fundacji Nasza Ziemia. Fundacja Nasza Ziemia jest organizacją pozarządową, założoną w 1994 roku, która realizuje cele mające status pożytku publicznego, specjalizując się w edukacji ekologicznej i obywatelskiej. Dąży do podniesienia poziomu świadomości ekologicznej społeczeństwa, wzmocnienia poczucia odpowiedzialności za środowisko naturalne i aktywizacji do działań służących jego ochronie.

2 sierpnia 2023, Robert Sadowski

Nowa aplikacja mobilna Newspoint

Wychodząc naprzeciw potrzebom naszych klientów oraz rynku udostępniamy mobilną aplikację. Aplikacja umożliwia szybsze i wygodniejsze przeglądanie ostatnio opublikowanych treści spełniających kryteria wyszukiwania ustawione przez użytkownika. Skierowana jest do tych, którzy zawsze, także w drodze, chcą być na bieżąco z informacjami i publikacjami medialnymi dotyczącymi tematów ważnych z ich punktu widzenia.

19 lipca 2023, Robert Sadowski

Wywiad z fundacją Ogólnopolski Operator Oświaty

Przeprowadziliśmy wywiad z Bartłomiejem Dwornikiem z Ogólnopolskiego Operatora Oświaty, który działa w mediach i internecie od ponad ćwierć wieku. Z wykształcenia jest dziennikarzem związanym z redakcjami prasowymi i internetowymi. Przez lata pełnił funkcję wiceredaktora naczelnego największych mediów biznesowych w Polsce: portalu Money.pl i serwisów ekonomicznych Grupy Wirtualna Polska. Czynnie wspiera organizacje pożytku publicznego. W fundacji...