Jak zapewnić bezpieczeństwo e-commerce?

28 czerwca 2021, Robert Sadowski

E-commerce w Polsce przeżywa „boom”, którego wcześniej nie było. Pandemia wymusiła wprowadzenie zmian, które bez tego bodźca zajęłyby kilka lat. Pytanie, które jednak najbardziej nurtowało klientów, to to czy bezpieczeństwo e-commerce jest pewne. W jaki sposób mogą o nie zadbać dostawcy usług?

Bezpieczeństwo e-commerce nie zamyka się wyłącznie w bezpieczeństwie transakcji i uniemożliwieniu przechwytu danych przez źródła zewnętrzne. To szereg działań, które wpływają u klienta na poczucie swobody i pewności zakupu. Przecież już jedną z podstawowych obiekcji jest to, że nie może namacalnie sprawdzić towaru – nie potrzebuje kolejnych, by się wahać. Jak więc z nimi walczyć?

Działania wspierające bezpieczeństwo e-commerce

Otrzymanie towaru

„Boom” na e-commerce początkowo spowodował przerost popytu nad podażą. Niejeden klient musiał mierzyć się z przeciążeniem systemów, znacznie wydłużonym czasem dostawy produktu lub długim oczekiwaniem na realizację nawet najbardziej podstawowych zakupów takich, jak przykładowo spożywcze. Już wcześniej w przypadku zakupów w internecie powstawała wątpliwość odnośnie do tego, czy zamówiony produkt będzie zgodny z opisem i czy w ogóle dotrze. Warto jest więc zadbać o dobre imię marki w internecie i zbić tę obiekcję jakością oferowanych usług.

Bezpieczna forma płatności

To jedna z największych bolączek świadomego konsumenta w e-commerce. Jeden błąd w sieci kosztować może utratę wrażliwych danych na przykład dotyczących konta internetowego, a co za tym idzie w konsekwencji – pieniędzy. Nie ulega wątpliwości, że przez wyższą cenę forma dostawy za pobraniem jest obecnie najmniej popularną. Najczęściej klienci decydują się na opłacenie towaru z poziomu banku lub serwisu transakcyjnego. Warto jest więc wybrać solidnego partnera. Najpopularniejszymi w Polsce są Przelewy24, Tpay czy Blue Media, które błyskawicznie przesyłają pieniądze na konto sprzedawcy, a kupującemu zapewniają bezpieczeństwo transakcji.

Forma dostawy

Ona również odgrywa sporą rolę w kontekście bezpieczeństwa e-commerce. Przede wszystkim liczą się w niej dwa czynniki – bezpieczeństwo oraz szybkość. W dobie paczkomatów i rozwijającej się sieci kurierskiej obiekcja długiego oczekiwania zostaje zbita. Konkurencyjne działanie? Konsument otrzymuje zamówiony towar do trzech dni.

Zwroty

Zakupy internetowe to nie tylko szybka forma pozyskania zakupów. To również ryzyko, którego się nie zmieni. Ubranie może okazać się za małe, a towar jednak nieodpowiedni. Dlatego ważna jest polityka zwrotu. Klarowne zasady, wyjście frontem do klienta i podkreślenie jego ustawowych praw z pewnością przekonają go do wydania pieniędzy.

Więcej w temacie bezpieczeństwo w e-commerce będzie można się dowiedzieć podczas eTradeShow, czyli wydarzenia dedykowanego wszystkim działającym w sektorze. Newspoint został Partnerem wydarzenia. Zapraszamy na nie już 15 września do Warszawy. Więcej informacji na etradeshow.pl.



Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



Już dziś zacznij monitorować swoją markę i zyskaj przewagę konkurencyjną

Zarządzaj swoją marką zapobiegając kryzysom i wykorzystując szanse biznesowe szybciej niż Twoja konkurencja

Wypróbuj za darmo

Poradnik

Jak mierzyć PR?

W poradniku znajdziesz informacje jak mierzyć aktywności działu PR, jak określić wkład PR w realizację celów biznesowych.

POBIERZ

21 stycznia 2022, Adriana Baranowska

TikTok dla biznesu – 12 powodów dla których warto tam być

TikTok to aplikacja, która jest z nami od 2016 roku. Początkowo rozwijana była tylko na rynku chińskim, rok później zaczęła zyskiwać popularność na całym świecie. Co ciekawe – apka została dostosowana do Androida, iOS’a, a także Windowsa. Nadal stanowi najczęściej pobieraną i używaną aplikację. Jego popularność to ogromny potencjał marketingowy i reklamowy. To możliwość wykorzystania...

3 stycznia 2022, Mateusz Pałka

Jak osiągnąć sukces w nowej erze marketingu i przyspieszonej digitalizacji w 2022? Część 2.

Kontynuujemy dziś porady dla marterów na 2022 rok. Influencer marketing jest obecnie dominującą strategią sprzedażową, ponieważ rozwój mediów społecznościowych trwa na dobre na całym świecie, podobnie jak płynące z nich przychody.

31 grudnia 2021, Mateusz Pałka

Jak osiągnąć sukces w nowej erze marketingu i przyspieszonej digitalizacji w 2022? Część 1.

Ludzie codziennie korzystają z internetu i z chęcią odwiedzają każde zakamarki wirtualnej sieci. Dzięki stale rozwijającej się cyfryzacji, marki mogą dotrzeć do większej liczby odbiorców w coraz krótszym czasie. Postęp technologiczny powoduje to, że konsumenci częściej sięgają po tablety i smartfony, niż po prasę tradycyjną. Użytkownicy w sieci poszukują szybkiego działania, kompleksowych wyników i prawdziwego,...

27 grudnia 2021, Adriana Baranowska

Google Alerts vs. Newspoint – podobieństwa i różnice

Google Alerts i Newspoint to narzędzia umożliwiające monitorowanie w mediach wzmianek o marce, firmie czy wybranej osobie. Obserwacje trendów w branży, działalności konkurencji oraz wydźwięku opinii o realizowanych projektach dostarczają wartościowych informacji dla wielu obszarów biznesu. Skąd je pozyskiwać? Jak wybrać skuteczne i funkcjonalne narzędzie? Jakie się różnice i podobieństwa między Google Alerts a Newspoint?

17 listopada 2021, Adriana Baranowska

Monitoring mediów dla marketera – gama korzyści

Aktywność w mediach społecznościowych stała się czymś powszechnym. Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, fora internetowe, a także podcasty i blogi to tylko niektóre ze źródeł wykorzystywanych przez klientów do wyrażania opinii o produkcie czy marce. Monitoring mediów umożliwia całościową analizę bieżących informacji na dany temat w kanałach medialnych, a także kontrolę trendów na rynku i śledzenie...