Jaką przyszłość czeka polski sektor energii? Dyskusja ekspertów podczas 38.EuroPOWER & 8. OZE POWER

10 października 2023, Robert Sadowski

Już 8-9 listopada 2023 r. w The Westin Warsaw Hotel odbędzie się 38. Konferencja Energetyczna EuroPOWER & 8. OZE POWER. Przedstawiciele zarządów kluczowych dla rynku podmiotów, administracji rządowej, politycy, eksperci, przedstawiciele świata nauki oraz członkowie izb gospodarczych i stowarzyszeń branżowych po raz drugi w tym roku spotkają się, aby tym razem przeanalizować priorytety i wyzwania sektora energetycznego w Polsce po jesiennych wyborach. Newspoint został Patronem Medialnym wydarzenia.

Kongres zainauguruje blok tematyczny poświęcony przyszłości polskiego sektora energii. Podczas debaty eksperci omówią kierunki i zakres transformacji sektora, planowanie, strategie i współpracę międzynarodową w obszarze bezpieczeństwa energetycznego, rozwój polskich firm, fuzje i przejęcia w sektorze energetycznym, pakiet Fit for 55, rolę Narodowej Agencji Bezpieczeństwa Energetycznego oraz wysuną prognozy na 2024 r. Kolejnym ważnym obszarem tematycznym 38. edycji EuroPOWER będzie rozwój sieci jako warunek niezbędny dla upowszechniania OZE. Skomentowane zostaną m.in. zagadnienia związane z realizacją Karty Efektywnej Transformacji Sieci Dystrybucyjnych Polskiej Energetyki, budową powszechnego, rozproszonego systemu magazynowania energii, potencjałem magazynów produktowych, technologiami i rozwiązania magazynowania energii dla sektora OZE oraz poprawą efektywności i wykorzystania istniejących zasobów sieci.

Następnie prelegenci zastanowią się nad tym jak realizować ekologiczną transformację energetyczną i zapewnić zrównoważony rozwój. Pojawią się wątki dotyczące budowania bezpieczeństwa energetycznego w technologiach rozproszonych, poprawy sterowalności technologii OZE, gospodarki wodorowej, rozwoju energetyki wiatrowej, zrównoważonego rozwoju OZE, a także rozwoju energii jądrowej w Polsce. Omówiona zostanie transformacja w ciepłownictwie – główne czynniki warunkujące kierunek i tempo transformacji ciepłownictwa komercyjnego, perspektywa i rola ciepłownictwa systemowego, elektryfikacja ciepłownictwa, poprawa efektywności energetycznej w budynkach i systemach ciepłowniczych oraz rozwój inteligentnych sieci ciepłowniczych. Nie zabraknie komentarza odnośnie digitalizacji sieci ciepłowniczej.

Dzień drugi kongresu wyłoni tematy związane z szansami i zagrożeniami jakie niesie rozwój cyfryzacji w energetyce. Eksperci rozważą zagadnienia efektywnego finansowania transformacji energetycznej m.in. w ujęciu strategii cyberbezpieczeństwa dla sektora energetycznego, cyfryzacji i automatyzacji zakładów energetycznych oraz zarządzania danymi. Kolejnym zagadnieniem agendy będą nowe instrumenty w finansowaniu sektora energetycznego. Prelegenci pochyla się nad kwestią wyzwań związanych z ESG, które będą miały największy wpływ na polską branżę odnawialną w najbliższej przyszłości oraz tym jakie działania należy podjąć, aby im sprostać, ocenią opłacalność projektów energetycznych, przeanalizują ubezpieczenia dla sektora energii, modele finansowania dla ciepłownictwa systemowego oraz nowe modele biznesowe w sektorze energii.

Pod dyskusję poddane zostanie upowszechnianie biogazowni. Omówione zostaną m.in. czynniki wpływające na wydajność produkcji biogazu i biometanu, potencjalne korzyści i wyzwania związane z integracją biogazu i biometanu z innymi źródłami energii odnawialnej, technologiczny rozwój bioenergii. Konferencję zakończy debata na temat efektywności energetycznej w polskiej gospodarce, w tym strategii, narzędzi i najlepszych praktyk.

W gronie prelegentów 38. EuroPOWER & 8. OZE POWER wystąpią m.in.:

  • Rafał Gawin, Prezes Urzędu Regulacji Energetyki
  • Andrzej Kaźmierski, Dyrektor Departamentu Gospodarki Niskoemisyjnej, Ministerstwo Rozwoju i Technologii
  • Artur Michalski, Wiceprezes Zarządu, Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
  • Jacek Szymczak, Prezes Zarządu, Izba Gospodarcza Ciepłownictwo Polskie
  • Michał Perlik, Wiceprezes Zarządu ds. Finansowych i Klimatu, Energa S.A.
  • Sylwia Koch-Kopyszko Prezeska Zarządu, Stowarzyszenie Zielony Gaz dla Klimatu
  • Leszek Chwalik Wiceprezes Zarządu, TAURON Obsługa Klienta sp. z o.o.
  • Emil Andryszczyk, Dyrektor Biura Digitalizacji Produkcji, ORLEN S.A.
  • Leszek Mańk, Prezes Zarządu, PGNIG BIOEVOLUTION
  • Ewa Sikora, Dyrektorka Pionu Usług Dystrybucyjnych, ENERGA-OPERATOR S.A.
  • Michał Skorupa, Prezes Zarządu, Elektrotermex Sp. z o.o. Grupa Viessmann
  • Robert Zasina Dyrektor Wykonawczy ds. Zarządzania Majątkiem, TAURON Polska Energia S.A.

EuroPOWER i OZE POWER to platforma dialogu będąca miejscem konsultacji społecznych przedstawicieli rządu ze wszystkimi reprezentantami branży. Celem, który przyświeca konferencji jest merytoryczna debata skupiona na aktualnej sytuacji ekonomiczno-politycznej, w tym wyzwaniach sektora energetycznego i rozwoju odnawialnych źródeł energii.

Kongres jest realizowany w ramach działalności MMC Polska organizującej prestiżowe kongresy, konferencje, warsztaty i szkolenia biznesowe. Więcej na www.mmcpolska.pl.



Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



5 kwietnia 2024, Robert Sadowski

IAB HowTo: Jak wygrać w content marketingu

IAB HowTo: Królewski Gambit, jak wygrać w content marketingu to konferencja dla osób, które pragną podbić świat contentu za pomocą mistrzowskich ruchów i taktyk. Weź udział w IAB HowTo o content i video marketingu 23 kwietnia. Newspoint jest patronem tego wydarzenia.

6 marca 2024, Robert Sadowski

IAB HowTo: Jakość nad iluzją

Połączone siły grup roboczych IAB Polska stworzyły selekcję najbardziej aktualnych tematów oraz wyzwań związanych z badaniami jakości prowadzonych działań w digital marketingu. Konferencja IAB HowTo: Jakość nad iluzją na temat technik zwiększania i pomiaru jakości w reklamie cyfrowej już 20 marca w Warszawie. Newspoint jest patronem tego wydarzenia.

4 marca 2024, Robert Sadowski

Pokolenie Z i Alpha. Jak zmieni się rola mediów w komunikacji z nowymi pokoleniami?

Sukces marketingowy i biznesowy marek w dużej mierze zależy od zrozumienia unikalnych cech każdego pokolenia, ich wartości, zachowań i potrzeb. Dynamiczny rozwój technologii oraz czynniki zewnętrzne takie jak pandemia, wojna, inflacja czy kryzys klimatyczny kształtują zachowania konsumenckie nowych pokoleń. Zmianie ulega również sposób konsumpcji mediów, ich rodzaj, forma i preferowane treści komunikatów, co niesie za...

29 lutego 2024, Robert Sadowski

Webinar „Pomówmy o marketingu” odc. 27

7 marca odbędzie się ostatni odcinek 5. serii webinarów „Pomówmy o marketingu” organizowanych przez DevaGroup. Podczas spotkania zostaną poruszone głównie tematy z zakresu SEO. Newspoint jest partnerem wydarzenia.

28 lutego 2024, Robert Sadowski

IV Forum LOYALTY PLANET 360°

Zastąpienie lojalności transakcyjnej budowaniem hiperpersonalnego kontaktu marki z klientem, wieloaspektowe wzmacnianie zaufania klientów wobec marki obejmujące CX oraz działania CSR, budowanie lojalności jako kompleksowego ekosystemu – to tylko część zagadnień, jakim będzie poświęcone IV FORUM LOYALTY PLANET 360° organizowane 17-18 kwietnia 2024 w Warszawie przez brave conferences. Tematem przewodnim wydarzenia jest zaadaptowanie rozwiązań AI do...