Najlepsze prace młodych polskich projektantów nagrodzone w konkursie Young Design 2022

10 października 2022, Robert Sadowski

Podczas uroczystej Gali Konkursu Young Design przyznano nagrody projektantom młodego pokolenia, którzy w tym roku zaprezentowali najlepsze projekty realizujące ideę dobrostanu i podnoszenia jakości życia. Motyw konkursu nawiązywał do Patrona 2022 roku — Ignacego Łukasiewicza. Główną nagrodę — stypendium im. prof. Wandy Telakowskiej ufundowaną przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego prof. dr. hab. Piotra Glińskiego otrzymał Mateusz Żurek, student wzornictwa Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku, za projekt „Przyczepa Socjalna — dobrostan na budowie”.

Konkurs Young Design 2022 – zwycięska praca Mateusza Żurka

List z gratulacjami dla laureatów przekazał Premier Mateusz Morawiecki, który objął honorowy patronat nad Konkursem. Tegoroczna edycja Young Design odbywa się w szczególnym czasie, gdy za naszą wschodnią granicą decydują się przyszłe losy Europy. (…) „Postrzegam wzornictwo jako dyscyplinę ściśle humanistyczną, w której nie chodzi o meblowanie świata, ale o to, by uczynić go bardziej przyjaznym, bardziej zrozumiałym” – napisał w liście Prezes Rady Ministrów.

Konkurs Young Design kierowany jest przede wszystkim do studentów i absolwentów wzornictwa, sztuki, grafiki, malarstwa i architektury. Zwycięski projekt Mateusza Żurka to odpowiedź na zapotrzebowanie sektora budowlanego. Projektant, znając branżę z własnego doświadczenia, dążył do umieszczenia na niewielkiej przestrzeni przyczepy wszystkich niezbędnych udogodnień zaspokajających potrzeby pracowników.

Przyznano też sześć innych nagród:

  • Nagrodę Fundacji Agencji Rozwoju Przemysłu S.A. otrzymał Jakub Garstkiewicz za projekt Molles.
  • Nagrodę Prezesa Polskiej Fundacji Narodowej otrzymała Paulina Woźny, autorka projektu Noeza. Mebel hybrydowy dedykowany mikroprzestrzeni.
  • Nagrodę Prezesa Agencji Rozwoju Przemysłu S.A. otrzymała Małgorzata Kostacińska za projekt Sensoria.
  • Nagrodę Totalizatora Sportowego Sp. z o.o. oraz nagrodę rzeczową Ministerstwa Edukacji i Nauki otrzymała Alicja Hajduk, aktorka projektu Well.be.
  • Nagrodę Prezesa Operator ARP Sp. z o.o. otrzymał Adam Friedrich za projekt Przestrzeń osobista.
Konkurs Young Design 2022 – nagrodzeni projektanci

Młodzi projektanci zgłosili do konkursu blisko 70 prac, z których dziesięciu finalistów zaprezentowało się przed interdyscyplinarnym Jury w składzie: Agnieszka Wasilewska, Prezes Instytutu Wzornictwa Przemysłowego Sp. z o.o. – przewodnicząca Jury, Marta Radziach , Zastępca Dyrektora Departamentu Komunikacji i Marketingu PGNiG S.A., Edyta Żyła, Dyrektor Biura Public Relations i Marketingu Agencji Rozwoju Przemysłu S.A., Paweł Grzegorczyk, Dyrektor Departamentu Rozwoju Innowacji w Polskim Funduszu Rozwoju S.A., dr Marcin Zarzecki, Prezes Zarządu Polskiej Fundacji Narodowej, dr hab. Magdalena Kochanowska, profesor Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, dr Joanna Jurga, Projektantka produktu i przestrzeni, badaczka w Instytucie Wzornictwa Przemysłowego oraz wykładowczyni w School of Form, Maciej Głogowski, Business developer manager i współwłaściciel firmy FLOWAIR Głogowski i Brzeziński Sp.j.

Finałowe projekty można oglądać na wystawie w siedzibie Instytutu Wzornictwa Przemysłowego przy ulicy Świętojerskiej 5/7 w Warszawie do końca października.

Partnerem Strategicznym Konkursu Young Design jest Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo. S.A. Partnerami są: Agencja Rozwoju Przemysłu S.A., Fundacja ARP S.A., Polska Fundacja Narodowa, Totalizator Sportowy Sp. z o.o. oraz Operator ARP Sp. z o.o.

Patronatem Honorowym Konkurs objęli: Prezes Rady Ministrów Mateusz Morawiecki, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Minister Edukacji i Nauki, Ministerstwo Rozwoju i Technologii, Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, Sieć Badawcza Łukasiewicz oraz Centrum Nauki Kopernik.

Patronami medialnymi są: Program 3 Polskiego Radia, Rzeczpospolita, TVP Kultura, Newspoint, Łódź Design Festival, MAGAZIF, White MAD, Design Book, Architektura i Biznes, Formy xyz, Sztuka Architektury, Sztuka Wnętrza.



Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



5 kwietnia 2024, Robert Sadowski

IAB HowTo: Jak wygrać w content marketingu

IAB HowTo: Królewski Gambit, jak wygrać w content marketingu to konferencja dla osób, które pragną podbić świat contentu za pomocą mistrzowskich ruchów i taktyk. Weź udział w IAB HowTo o content i video marketingu 23 kwietnia. Newspoint jest patronem tego wydarzenia.

6 marca 2024, Robert Sadowski

IAB HowTo: Jakość nad iluzją

Połączone siły grup roboczych IAB Polska stworzyły selekcję najbardziej aktualnych tematów oraz wyzwań związanych z badaniami jakości prowadzonych działań w digital marketingu. Konferencja IAB HowTo: Jakość nad iluzją na temat technik zwiększania i pomiaru jakości w reklamie cyfrowej już 20 marca w Warszawie. Newspoint jest patronem tego wydarzenia.

4 marca 2024, Robert Sadowski

Pokolenie Z i Alpha. Jak zmieni się rola mediów w komunikacji z nowymi pokoleniami?

Sukces marketingowy i biznesowy marek w dużej mierze zależy od zrozumienia unikalnych cech każdego pokolenia, ich wartości, zachowań i potrzeb. Dynamiczny rozwój technologii oraz czynniki zewnętrzne takie jak pandemia, wojna, inflacja czy kryzys klimatyczny kształtują zachowania konsumenckie nowych pokoleń. Zmianie ulega również sposób konsumpcji mediów, ich rodzaj, forma i preferowane treści komunikatów, co niesie za...

29 lutego 2024, Robert Sadowski

Webinar „Pomówmy o marketingu” odc. 27

7 marca odbędzie się ostatni odcinek 5. serii webinarów „Pomówmy o marketingu” organizowanych przez DevaGroup. Podczas spotkania zostaną poruszone głównie tematy z zakresu SEO. Newspoint jest partnerem wydarzenia.

28 lutego 2024, Robert Sadowski

IV Forum LOYALTY PLANET 360°

Zastąpienie lojalności transakcyjnej budowaniem hiperpersonalnego kontaktu marki z klientem, wieloaspektowe wzmacnianie zaufania klientów wobec marki obejmujące CX oraz działania CSR, budowanie lojalności jako kompleksowego ekosystemu – to tylko część zagadnień, jakim będzie poświęcone IV FORUM LOYALTY PLANET 360° organizowane 17-18 kwietnia 2024 w Warszawie przez brave conferences. Tematem przewodnim wydarzenia jest zaadaptowanie rozwiązań AI do...