Podsumowanie roku 2019: internet i social media

13 marca 2020, Robert Sadowski

Przeanalizowaliśmy wszystkie, zebrane przez narzędzie do monitoringu mediów – Newspoint, wpisy opublikowane na przestrzeni całego 2019 roku na najpopularniejszych w Polsce platformach społecznościowych oraz na portalach i blogach. Badaliśmy je miesiąc po miesiącu, dzień po dniu, godzina po godzinie. 7 źródeł, 12 miesięcy, 120 118 209 rekordów.

To już kolejne nasze podsumowanie roku w internecie i social media. Dane za 2018 rok w social media i rok 2017 w social media można obejrzeć w archiwalnych artykułach. Podsumowania roczne obrazują skalę i charakterystykę postowania na platformach społecznościowych oraz dokonujące się zmiany. Pokazują też, jak to robią inni – w tym nasi konkurenci. Czy wpisujemy się w trend rynkowy? Czy wrzucamy posty we właściwych dniach tygodnia i godzinach? Kiedy są szczyty pisania wpisów blogowych, udzielania się na forach, wrzucania artykułów na portalach i tworzenia postów na Facebooku, Instagramie, Twitterze czy wstawiania filmów na YouTube? Czy social media mają się dobrze? Oto najświeższe wyniki:

BLOGI

Analizując cały rok 2019 i polską blogosferę widzimy, że coraz mniej blogujemy. Nie jest to duży spadek w skali roku – odnotowaliśmy spadek rzędu 20%. Można być dobrej myśli – masowe spadki z roku 2018 to już historia.

Blogi w 2019 roku
Blogi 2019 – mapa wpisów

Najczęściej blogujemy w dniach roboczych w godzinach 12-22. W weekendy odpoczywamy od blogowania. Maksimum wypada na godzinę 21 w środy.

Blogi 2019 - dni tygodnia
Blogi 2019 – rozkład tygodniowy

Blogi 2019 - rozkład godzinowy
Blogi 2019 – rozkład godzinowy


FORA

Po raz pierwszy tak dogłębnie przyjrzeliśmy się wpisom na forach internetowych. To tam bardzo często wrzucane są opinie na temat marek i produktów. W skali roku 2019 odnotowaliśmy niewielki spadek udzielania się na forach. Maksimum przypadło na lipiec a minimum na grudzień.

Fora 2019 - mapa wpisów
Fora 2019 – mapa wpisów

Najczęściej na forach udzielamy się na początku tygodnia. Maksimum przypada na wtorki a potem nasza aktywność maleje aż do weekendu. Pierwszy szczyt godzinowy przypada na godzinę 12, potem ruch maleje do 17 i odnotowujemy drugi szczyt o godzinie 21.

Fora 2019 - rozkład tygodniowy
Fora 2019 – rozkład tygodniowy

Fora 2019 - rozkład godzinowy
Fora 2019 – rozkład godzinowy


PORTALE

Mapa nowych wpisów na portalach jest jednoznaczna. 2-krotnie więcej wpisów jest wrzucanych w dni robocze niż w sobotę czy niedzielę. Jaśniejsze kolory w dwóch prawych kolumnach pięknie obrazują ten stan. Jeśli chodzi o rekord miesiąca to takim był październik.

Portale 2019 - mapa wpisów
Portale 2019 – mapa wpisów

Artykuły na portalach ukazują się niemal równomiernie od poniedziałku do piątku z maksimum we wtorki. Co ciekawe, czego można się spodziewać, content ukazuje się do południa a nie wieczorami, jak to było na blogach i forach. Maksimum przypada w samo południe i aktywność ta zaczyna spadać potem z godziny na godzinę.

Portale 2019 - rozkład tygodniowy
Portale 2019 – rozkład tygodniowy

Portale 2019 - rozkład godzinowy
Portale 2019 – rozkład godzinowy


FACEBOOK

Od miesięcy słyszy się w mediach, że użytkownicy korzystają coraz mniej z Facebooka. Nasze dane też potwierdzają spadek na przestrzeni całego 2019 roku. Nie są to wysokie liczby – 15% a najniższy wynik odnotowaliśmy w grudniu. Pamiętać należy jednak, że do dane wpisów ogólnodostępnych. Nie można monitorować wpisów prywatnych i zamkniętych grup.

Facebook 2019 - mapa wpisów
Facebook 2019 – mapa wpisów

Na Facebooku życie kwitnie w dni robocze a w weekendy spada o dobre 20%. Może to pomysł na przedarcie się komunikatów marki do większej liczby odbiorców właśnie w soboty i niedziele? Nie zaszkodzi przetestować. Statystyczne maksimum wpisów przypada na wtorek. Godzinowo ruch eksploduje już od 10 rano z maksimum o godzinie 21.

Facebook 2019 - rozkład tygodniowy
Facebook 2019 – rozkład tygodniowy

Facebook 2019 - rozkład godzinowy
Facebook 2019 – rozkład godzinowy


TWITTER

Twitter rośnie z miesiąca na miesiąc i zyskuje w Polsce na popularności. Maksimum wpisów odnotowaliśmy w październiku i było ich prawie 50% więcej niż na początku roku 2019.

Twitter 2019 - mapa wpisów
Twitter 2019 – mapa wpisów

Twittowanie zaczyna się od 9 rano i rośnie stopniowo aż do godziny 22. Najwięcej „ćwierkamy” w dni robocze z maksimum we wtorki a najsłabszym dniem w tym kontekście jest sobota.

Twitter 2019 - rozkład tygodniowy
Twitter 2019 – rozkład tygodniowy

Twitter 2019 - rozkład godzinowy
Twitter 2019 – rozkład godzinowy


INSTAGRAM

Wyniki z Instagrama nie do końca są reprezentatywne. Zbieramy wpisy z kont biznesowych a tu niespodzianka. Mało kto wie i mało kto ma konto biznesowe. Nawet influencerzy z tych wyższych półek z tysiącami fanów nie przekształcili swoich kont na biznesowe. Zachęcamy tym samym wszystkich, którzy chcą być monitorowani narzędziami typu Newspoint aby dopilnować, czy konto na Instagramie jest kontem biznesowym.

Instagram 2019 - mapa wpisów
Instagram 2019 – mapa wpisów

Dane z Instagrama są na tyle ciekawe, że maksimum postowania wypada na czwartek ale pozostałe dni, z wyjątkiem soboty, są równie wysoko wykorzystywane (także niedziela). Godzinowo wygląda to tak, że szczyt postowania przypada na wieczór na 21 i 22.

Instagram 2019 - rozkład tygodniowy
Instagram 2019 – rozkład tygodniowy

Instagram 2019 - rozkład godzinowy
Instagram 2019 – rozkład godzinowy


YOUTUBE

YouTube ma się dobrze. Mniej filmów wrzucane było jedynie w okresie czerwiec – lipiec a maksimum odnotowaliśmy w grudniu 2019.

YouTube 2019 - mapa wpisów
YouTube 2019 – mapa wpisów

Najczęściej filmy na platformę są wrzucane w poniedziałki i niedziele a najrzadziej w soboty. Ciekawy akcent – niespotykany w pozostałych źródłach – odnotowaliśmy w aspekcie godzinowym. Nie rano, nie godziny późnonocne, a środek dnia pracy i szczyt pomiędzy 15 a 20 to jeden wielki pik w dodawaniu filmów na YouTube.

YouTube 2019 - rozkład tygodniowy
YouTube 2019 – rozkład tygodniowy

YouTube 2019 - rozkład godzinowy
YouTube 2019 – rozkład godzinowy
Załóż konto i monitoruj media


Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



14 czerwca 2024, Robert Sadowski

Oświadczenie o statusie dużego przedsiębiorcy

Niniejszym oświadczamy, że posiadamy status dużego przedsiębiorcy w rozumieniu art.4c ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych.

7 czerwca 2024, Robert Sadowski

Webinar IMM: „Jak stworzyć skuteczną kampanię digital PR?”

Instytut Monitorowania Mediów zaprasza na webinar „Jak stworzyć skuteczną kampanię digital PR?”, w którym gościnnie wezmą udział Wojtek Mazur, CEO & Founder i Agata Piechota, Content Marketing Specialist z agencji Elephate. Wydarzenie poprowadzi Robert Sadowski, Digital Marketing Manager w IMM. Webinar odbędzie się we wtorek 18 czerwca o godz. 12:00.

10 maja 2024, Robert Sadowski

Najbardziej opiniotwórcze media dekady – raport IMM

Najbardziej opiniotwórczym medium dekady w Polsce został Onet. W latach 2014-2023 redakcja była cytowana 236,6 tys. razy. Drugie miejsce należy do stacji RMF FM z liczbą 209,1 tys. wzmianek. Na trzeciej pozycji uplasowała się Rzeczpospolita, na którą inne redakcje powoływały się 199,5 tys. razy.

21 marca 2024, Robert Sadowski

Rozwój grupy kapitałowej IMM

W styczniu br. Instytut Monitorowania Mediów SA objął kontrolny pakiet udziałów w PSMM Sp. z o.o. i tym samym w Newton Media Polska Sp. z o.o. oraz wykupił 100% udziałów Newspoint Sp. z o.o. W wyniku podjętych działań Grupa IMM, której współwłaściciele reprezentują wyłącznie polski kapitał, istotnie się poszerzyła.

31 stycznia 2024, Robert Sadowski

Rzeczpospolita najbardziej opiniotwórczym tytułem mediowym 2023 roku

W ubiegłym roku polskie media najczęściej powoływały się na informacje podawane przez Rzeczpospolitą. W 2023 roku dziennik zacytowano łącznie 33,9 tys. razy – podaje Instytut Monitorowania Mediów, który publikuje cykliczny raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”. Na drugim miejscu w rankingu znalazł się TVN24, który inne tytuły cytowały 33 tys. razy. Wirtualna Polska zajęła trzecie...