Przeprowadziliśmy wywiad z przedstawicielkami Fundacji Nasza Ziemia. Fundacja Nasza Ziemia jest organizacją pozarządową, założoną w 1994 roku, która realizuje cele mające status pożytku publicznego, specjalizując się w edukacji ekologicznej i obywatelskiej. Dąży do podniesienia poziomu świadomości ekologicznej społeczeństwa, wzmocnienia poczucia odpowiedzialności za środowisko naturalne i aktywizacji do działań służących jego ochronie.
Odpowiedzi na nasze pytania udzieliły: Beata Butwicka – Prezes Zarządu Fundacji Nasza Ziemia oraz Katarzyna Czarska – Rzeczniczka Prasowa Fundacji Nasza Ziemia.
W jaki sposób korzystacie z monitoringu mediów Newspoint i jaką wartość zapewnia Wam to rozwiązanie?
Beata Butwicka: W tym roku Fundacja Nasza Ziemia będzie po raz 30. koordynować swój sztandarowy projekt Akcję Sprzątanie świata – Polska. Można więc powiedzieć, że to dojrzały i rozpoznawalny w całym kraju ekologiczny projekt promujący idee nieśmiecenia w naturze. Co roku, od momentu wiosennej inauguracji podczas Międzynarodowego Dnia Ziemi aż do finału w trzeci weekend września, w całej Polsce odbywają się tysiące akcji. Wiele z nich przebiega pod sztandarami Sprzątania świata.
Drobiazgowy monitoring mediów, szczególnie tych lokalnych oraz społecznościowych, daje nam wgląd do wydarzeń, o których dowiedzielibyśmy się dopiero podczas raportowania ich przez lokalnych koordynatorów. Pozwala nam również lepiej zrozumieć lokalne i regionalne konteksty, ale też potrzeby wolontariuszy.
Czego oczekujecie od takiego narzędzia? Jakie media monitorujecie?
Katarzyna Czarska: Monitorujemy media tradycyjne, internetowe i społecznościowe, zarówno na poziomie ogólnopolskim, jak i lokalnym. Szczególnie w przypadku mediów tradycyjnych, monitoring okazuje się niezastąpiony. Akcja odbywa się od 1994 roku, wpisana jest w kalendarze wrześniowych wydarzeń w niemal wszystkich szkołach podstawowych w kraju.
Naszym działaniom w terenie towarzyszą liczne akcje edukacyjne kierowane do dzieci i młodzieży, ale też do dorosłych – rodziców, opiekunów lub osób zrzeszonych w wolontariatach pracowniczych.
Siłą rzeczy, w efekcie tych działań, w mediach pojawia się wiele wzmianek, o których – bez monitoringu – nie mielibyśmy pojęcia.
Dostęp do tych publikacji pozwala nam stale aktualizować oraz budować pełniejszą bazę dziennikarzy zainteresowanych tematem i poznawać sposób komunikowania o Akcji przez media. Dzięki monitoringowi mediów wiemy również, że z promocją idei nieśmiecenia docieramy do mediów niemal w całej Polsce. To nas niesłychanie motywuje.
Ile czasu pozwala w tygodniu zaoszczędzić monitoring mediów Newspoint?
BB: Trudno to policzyć, ale zważywszy na bardzo intuicyjną obsługę aplikacji, korzystanie z monitoringu mediów Newspoint to prosty i przyjemny proces. Na przejrzenie i analizę wycinków mediowych poświęcamy kilkanaście minut dziennie. Jeśli musielibyśmy ten proces przechodzić “ręcznie” zajmowałoby to wiele godzin, a i tak nie wyłapalibyśmy wszystkich wzmianek.
Czy z Panelu Newspoint korzystają też inne działy w Waszej organizacji?
BB: Jako Organizacja Pozarządowa nie posiadamy tak rozbudowanych struktur, nie prowadzimy też sprzedaży produktów ani usług. Naszą walutą jest jednak zaufanie – monitoring mediów jest dla nas kluczowy w procesie identyfikowania ewentualnych niepewności i szybkiego ich wyjaśniania. Z jego wsparciem jesteśmy w stanie sprawnie modyfikować i ulepszać komunikaty prasowe, a także budować skuteczne strategie medialne. Technicznie – z monitoringu korzysta rzeczniczka Akcji, dzieląc się spostrzeżeniami z resztą zespołu na cotygodniowych odprawach.
Z jakich funkcji korzystacie najczęściej? Czy korzystacie głównie z alertów/powiadomień czy systematycznie logujecie się do Panelu?
KC: Na co dzień korzystam z przeglądu publikacji oraz analizy statystyk. Wyrobiłam sobie nawyk codziennego korzystania z panelu, chociaż opcja alertów wydaje się bardzo sensowna i pomocna. W czasie aktywnej komunikacji o Akcji wolimy jednak przyglądać się publikacjom z poziomu panelu codziennie, czasem nawet kilka razy w ciągu dnia.
Jakiej rady udzielisz użytkownikom, którzy testują Newspoint, ale nie są jeszcze pewni, czy powinni wykupić subskrypcję?
KC: Na poziomie zupełnie technicznym radziłabym podczas testów umówić się na szkolenie z narzędzia. Pomimo jego intuicyjności, szkolenie pozwala lepiej zrozumieć mechanizm i w pełni korzystać z możliwości, jakie daje monitoring. Na poziomie obserwacji efektów – tu wnioski można wysnuć dopiero po kilku miesiącach, dlatego warto dać sobie czas na testy i nie podejmować decyzji po tygodniu czy dwóch.
Co najbardziej sobie cenisz w monitoringu Newspoint?
BB: Organizacje pozarządowe działają na poziomie idei, walki o lepszą przyszłość, czy – jak w naszym przypadku – o przyjazną i bezpieczną planetę, która nie zostanie zdominowana przez śmieci i służyć będzie nam i kolejnym pokoleniom. To często praca na poziomie zmiany i utrwalenia postaw. Dostęp do narzędzi, które umożliwiają śledzenie trendów, przy jednoczesnej obserwacji i analizie reputacji organizacji, to klucz do skutecznego działania i docierania do grup docelowych. W naszym przypadku są to nauczyciele, uczniowie, ale też szeroko rozumiana opinia publiczna. Wspiera nas w tym monitoring Newspoint, który cenimy za skuteczność, klarowność, a także – na poziomie współpracy – za zaangażowanie w działania prośrodowiskowe, wsparcie naszej idei i doskonałe partnerstwo. No bo przecież to już kolejny rok Newspoint jest partnerem Akcji Sprzątanie świata w Polsce.
W czwartek 22 maja o godz. 12:00 odbędzie się bezpłatne certyfikowane szkolenie online zatytułowane „Mierzenie efektów działań sponsoringowych w sektorze kultury”. Webinar poprowadzą: Sebastian Bykowski, Wiceprezes IMM, Pion Marketingu i Sprzedaży oraz Robert Sadowski, Zastępca Kierownika Działu Komunikacji Marketingowej w IMM. Eksperci będą rozmawiać o mierzeniu efektów sponsoringu wydarzeń kulturalnych, twórców i instytucji kultury. Agenda spotkania:...
W czwartek 27.03 o godz. 12:00 odbędzie się bezpłatne, certyfikowane szkolenie online zatytułowane „Analiza medialności marki w praktyce – 12 przykładów”. Webinar poprowadzą: Miłosz Sieradzki, Ekspert ds. Rozwoju Rynku i Sprzedaży oraz Robert Sadowski, Zastępca Kierownika Działu Komunikacji Marketingowej w IMM. Nasi eksperci pokażą 12 praktycznych zastosowań kompleksowego monitoringu mediów z wykorzystaniem Platformy IMM i jej funkcjonalności. Agenda...
W czwartek 27 lutego o godz. 12:00 odbędzie się bezpłatne szkolenie online zatytułowane „adMonit – bank kreacji reklamowych i podgląd wydatków reklamowych branży w prasie, radiu i telewizji”. Webinar poprowadzą: Sabina Pieczek, Senior IT Product Manager w Instytucie Monitorowania Mediów oraz Robert Sadowski, Zastępca Kierownika Działu Komunikacji Marketingowej w IMM. Agenda spotkania: Rola monitoringu reklam w...
W czwartek 22.08 o godz. 12:00 odbędzie się szkolenie online zatytułowane „Czym kierować się przy wyborze narzędzia do analityki publikacji w mediach?”, które organizuje Instytut Monitorowania Mediów. Spotkanie poprowadzą Miłosz Sieradzki, Specjalista ds. Rozwoju Rynku i Sprzedaży w IMM, oraz Robert Sadowski, Digital Marketing Manager w IMM. Eksperci opowiedzą o tym, czym się kierować przy wyborze najlepszego...
Niniejszym oświadczamy, że posiadamy status dużego przedsiębiorcy w rozumieniu art.4c ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych.