Zmieniające się oblicze branży fintech i insurtech – 14.FinTech & 13. InsurTech Digital Congress już 4 grudnia

11 października 2023, Robert Sadowski

4 grudnia 2023 r. w The Westin Warsaw Hotel odbędzie się 14. FinTech & 13. InsurTech Digital Congress. Po raz drugi w tym roku eksperci branż fintech i insurtech spotkają się, aby przeanalizować kluczowe trendy wpływające na rozwój technologii sektora finansowego i ubezpieczeniowego. Newspoint został Patronem Medialnym wydarzenia.

W ramach bloku otwierającego eksperci dokonają przeglądu czynników, które zobrazują dynamiczne środowisko, w jakim funkcjonuje obecnie biznes. Podczas debaty inauguracyjnej prelegenci rozważą wątki związane z dostosowaniem się do zmieniających się warunków rynkowych oraz długoterminowym przetrwaniem fintech’ów jako celem biznesowym. Wspólnie zastanowią się nad tym, jak skutecznie działać w warunkach niepewności, zwiększać gotowość do ryzyka w praktyce i skutecznie zarządzać ryzykiem, jakie strategie i narzędzia można wdrożyć, aby lepiej chronić się przed ryzykiem kompleksowym, jak przekuć ryzyka związane ze zmianami technologicznymi i prawnymi w przewagę konkurencyjną przedsiębiorstwa. Skomentują także sposoby dostosowywania praktyk firm do zmian dotyczących klienta oraz efektywne modele biznesowe.

W kolejnej części eksperci przyjrzą się trendom wyłaniającym się na rynku oraz rozpatrzą nowe horyzonty biznesu dla fintech i insurtech. Akcent dyskusji położony zostanie na Customer Experience, będący kluczem do współczesnych finansów. Pojawią się wątki związane z ewolucją klienta na rynku, 'humanising' banking jako priorytetem dla rozwijających się banków i fintechów, potencjałem open data w kontekście customer experience oraz korzyściami uzyskiwanymi dzięki wdrażaniu zasad ESG w sektorze biznesowym. W ramach sesji poświęconej transformacji technologicznej prelegenci porozmawiają o tym, czy i jak AI ma szansę zrewolucjonizować branżę finansową. Zaprezentowane zostaną też case studies wykorzystania AI w biznesie, m.in. celem poprawy Customer Experience i walki z cyberzagrożeniami.

Debata Data & RegTech skoncentruje się na praktycznym wykorzystaniu technologii, regulacji danych i konkurencyjnych przewag w sektorze finansowym i ubezpieczeniowym. Tematy, które zostaną poruszone, to m.in. inteligentna automatyzacja, transparentność polityki informacyjnej, uwolnienie potencjału danych dla sektora ubezpieczeniowego, przygotowanie rynku do zmian nadchodzących wraz z Data Act, rozporządzenie FIDA i otwarte finanse oraz regulacje ESG dla instytucji finansowych i ubezpieczeniowych.

Kolejnym istotnym obszarem kongresu będzie ochrona danych medycznych w MedTech. Eksperci skomentują bezpieczne przetwarzanie danych i ochronę prywatności w MedTech, wpływ połączenia danych finansowych z medycznymi na naszą przyszłość oraz możliwości i ograniczenia stosowania nowych technologii w diagnostyce, leczeniu i monitorowaniu pacjentów.

Nie zabraknie segmentu poświęconego ekosystemowi startup’ów. Przeanalizowane zostanie aktualne położenie rynku startupowego – wyzwania dotyczące finansowania, poziom inwestycji venture capital, trudności związane z pozyskiwaniem finansowania dla nowych startupów. Prelegenci omówią obecne trendy na rynku finansowania startupów, wyzwania i obawy związane z ryzykiem inwestycyjnym, a także reakcje banków i ubezpieczycieli na rozwój fintech i insurtech. Eksperci podejmą także próbę wskazania działań, jakie należy podjąć, aby rynek startup’ów mógł się rozwijać, zastanowią się, jak budować ekosystem technologiczny, jak wspierać powstające startupy, aby w przyszłości stały się motorem gospodarki, i jak znaleźć równowagę pomiędzy redukcją kosztów a jakością i innowacyjnością w warunkach finansowania.

Zakończenie kongresu stanowić będzie dyskusja na temat przyszłości bankowości, która będzie odpowiedzią na pytanie: czy banki kierują się ku e-commerce, czy pozostaną przy embedded finance? Prelegenci przyjrzą się cyfrowej transformacji, dojrzałości cyfrowej banków oraz korzyściom i wyzwaniom związanym z cyfryzacją w branży fintech i insurtech.

FinTech & InsurTech Digital Congress jest kluczową pozycją na mapie branżowych eventów. To miejsce, gdzie pomysły i wiedza kluczowych liderów świata finansów i ubezpieczeń, którzy nie boją się wyzwań i potrafią wykorzystywać nowe technologie, przynoszą rewolucyjne projekty i rozwiązania. Wydarzenie skierowane jest dla przedstawicieli sektora bankowego i ubezpieczeniowego, fintechów, insurtechów, firm pożyczkowych, kancelarii prawnych, inwestorów, firm technologicznych, IT, startupów oraz przedstawicieli administracji państwowej i firm doradczych.

Kongres jest realizowany w ramach działalności MMC Polska organizującej prestiżowe kongresy, konferencje, warsztaty i szkolenia biznesowe dedykowane kadrze menedżerskiej oraz zarządom firm. Więcej na www.mmcpolska.pl.



Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



5 kwietnia 2024, Robert Sadowski

IAB HowTo: Jak wygrać w content marketingu

IAB HowTo: Królewski Gambit, jak wygrać w content marketingu to konferencja dla osób, które pragną podbić świat contentu za pomocą mistrzowskich ruchów i taktyk. Weź udział w IAB HowTo o content i video marketingu 23 kwietnia. Newspoint jest patronem tego wydarzenia.

6 marca 2024, Robert Sadowski

IAB HowTo: Jakość nad iluzją

Połączone siły grup roboczych IAB Polska stworzyły selekcję najbardziej aktualnych tematów oraz wyzwań związanych z badaniami jakości prowadzonych działań w digital marketingu. Konferencja IAB HowTo: Jakość nad iluzją na temat technik zwiększania i pomiaru jakości w reklamie cyfrowej już 20 marca w Warszawie. Newspoint jest patronem tego wydarzenia.

4 marca 2024, Robert Sadowski

Pokolenie Z i Alpha. Jak zmieni się rola mediów w komunikacji z nowymi pokoleniami?

Sukces marketingowy i biznesowy marek w dużej mierze zależy od zrozumienia unikalnych cech każdego pokolenia, ich wartości, zachowań i potrzeb. Dynamiczny rozwój technologii oraz czynniki zewnętrzne takie jak pandemia, wojna, inflacja czy kryzys klimatyczny kształtują zachowania konsumenckie nowych pokoleń. Zmianie ulega również sposób konsumpcji mediów, ich rodzaj, forma i preferowane treści komunikatów, co niesie za...

29 lutego 2024, Robert Sadowski

Webinar „Pomówmy o marketingu” odc. 27

7 marca odbędzie się ostatni odcinek 5. serii webinarów „Pomówmy o marketingu” organizowanych przez DevaGroup. Podczas spotkania zostaną poruszone głównie tematy z zakresu SEO. Newspoint jest partnerem wydarzenia.

28 lutego 2024, Robert Sadowski

IV Forum LOYALTY PLANET 360°

Zastąpienie lojalności transakcyjnej budowaniem hiperpersonalnego kontaktu marki z klientem, wieloaspektowe wzmacnianie zaufania klientów wobec marki obejmujące CX oraz działania CSR, budowanie lojalności jako kompleksowego ekosystemu – to tylko część zagadnień, jakim będzie poświęcone IV FORUM LOYALTY PLANET 360° organizowane 17-18 kwietnia 2024 w Warszawie przez brave conferences. Tematem przewodnim wydarzenia jest zaadaptowanie rozwiązań AI do...