Case study Kubota – jak korzystać z monitoringu mediów

1 czerwca 2021, Robert Sadowski

Kubota to kultowa marka produkująca klapki, które pokochały miliony Polaków. Olbrzymia popularność „Kubotów” sprawiła, że marka od ponad 25 lat gości na stopach naszych rodaków, a jednocześnie jest symbolem polskich lat 90. Po reaktywacji marki w 2018 roku przywrócono do oferty kultowe klapki Kubota Rzep. Dzięki monitoringowi mediów Newspoint marka wie, co się dzieje w internecie. Z dużą prędkością dziękuje za pochwały i gasi potencjalne pożary.

Newspoint to dla Kubota przede wszystkim narzędzie do monitorowania mediów oraz internetu – dzięki niemu wie, gdzie i jak, w jakim kontekście o marce mówią użytkownicy. To również źródło wiedzy o ekwiwalencie reklamowym uzyskanym w prasie drukowanej. Dzięki wdrożeniu Newspointa klienci z pewnością mogą wiedzieć więcej na temat marki dzięki zgrabnemu odpowiadaniu na pytania w krótkim czasie.

Cele marki przy korzystaniu z monitoringu mediów Newspoint:

  • cyfrowe słuchanie społeczności (social listening)
  • analiza działań i wyników marketingowych
  • reaktywacja i rozwój nowych produktów
  • analiza konkurencji
  • wzmocnienie sprzedaży
  • zwiększenie zaangażowania

Ulubioną funkcją Newspointa są zdecydowanie przejrzyste wykresy (Publikacje/Zasięg, AVE vs. Źródła, Zasięg vs. Źródła), duża intuicyjność narzędzi, przystępny UX oraz szybka pomoc w razie potrzeby.

Obsługa Newspoint to przede wszystkim zadanie odpowiedzialnej za PR, ale równie często odwiedza go specjalista ds. influencer marketingu. Chętnie zaglądają tam też dyrektor marketingu oraz dyrektor e-commerce. Niemal każdy w firmie ma dostęp do platformy. Z narzędzia przede wszystkim korzysta część zespołu marketingowego odpowiedzialna za PR. Kluczowe informacje, które pozyskujemy staramy się wykorzystywać w kolejnych akcjach, promocjach, wydarzeniach .

Więcej informacji, jak jeszcze Kubota korzysta z zalet monitoringu mediów, można znaleźć w specjalnie przygotowanym Case Study Kubota:

https://www.newspoint.pl/Newspoint-Case-Study-Kubota.pdf
https://www.newspoint.pl/Newspoint-Case-Study-Kubota-ENG.pdf

Załóż konto i monitoruj media



Zostaw komentarz:

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*



Popularne

Już dziś zacznij monitorować swoją markę i zyskaj przewagę konkurencyjną

Zarządzaj swoją marką zapobiegając kryzysom i wykorzystując szanse biznesowe szybciej niż Twoja konkurencja

Wypróbuj za darmo

Poradnik

Jak mierzyć PR?

W poradniku znajdziesz informacje jak mierzyć aktywności działu PR, jak określić wkład PR w realizację celów biznesowych.

POBIERZ

15 maja 2025, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: Mierzenie efektów działań sponsoringowych w sektorze kultury

W czwartek 22 maja o godz. 12:00 odbędzie się bezpłatne certyfikowane szkolenie online zatytułowane „Mierzenie efektów działań sponsoringowych w sektorze kultury”. Webinar poprowadzą: Sebastian Bykowski, Wiceprezes IMM, Pion Marketingu i Sprzedaży oraz Robert Sadowski, Zastępca Kierownika Działu Komunikacji Marketingowej w IMM. Eksperci będą rozmawiać o mierzeniu efektów sponsoringu wydarzeń kulturalnych, twórców i instytucji kultury. Agenda spotkania:...

20 marca 2025, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: Analiza medialności marki w praktyce – 12 przykładów

W czwartek 27.03 o godz. 12:00 odbędzie się bezpłatne, certyfikowane szkolenie online zatytułowane „Analiza medialności marki w praktyce – 12 przykładów”. Webinar poprowadzą: Miłosz Sieradzki, Ekspert ds. Rozwoju Rynku i Sprzedaży oraz Robert Sadowski, Zastępca Kierownika Działu Komunikacji Marketingowej w IMM. Nasi eksperci pokażą 12 praktycznych zastosowań kompleksowego monitoringu mediów z wykorzystaniem Platformy IMM i jej funkcjonalności. Agenda...

14 lutego 2025, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: adMonit – bank kreacji reklamowych i podgląd wydatków reklamowych branży w prasie i RTV

W czwartek 27 lutego o godz. 12:00 odbędzie się bezpłatne szkolenie online zatytułowane „adMonit – bank kreacji reklamowych i podgląd wydatków reklamowych branży w prasie, radiu i telewizji”. Webinar poprowadzą: Sabina Pieczek, Senior IT Product Manager w Instytucie Monitorowania Mediów oraz Robert Sadowski, Zastępca Kierownika Działu Komunikacji Marketingowej w IMM. Agenda spotkania: Rola monitoringu reklam w...

21 sierpnia 2024, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: Czym kierować się przy wyborze narzędzia do analityki publikacji w mediach?

W czwartek 22.08 o godz. 12:00 odbędzie się szkolenie online zatytułowane „Czym kierować się przy wyborze narzędzia do analityki publikacji w mediach?”, które organizuje Instytut Monitorowania Mediów. Spotkanie poprowadzą Miłosz Sieradzki, Specjalista ds. Rozwoju Rynku i Sprzedaży w IMM, oraz Robert Sadowski, Digital Marketing Manager w IMM. Eksperci opowiedzą o tym, czym się kierować przy wyborze najlepszego...

14 czerwca 2024, Robert Sadowski

Oświadczenie o statusie dużego przedsiębiorcy

Niniejszym oświadczamy, że posiadamy status dużego przedsiębiorcy w rozumieniu art.4c ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych.