Case study Kubota – jak korzystać z monitoringu mediów

1 czerwca 2021, Robert Sadowski

Kubota to kultowa marka produkująca klapki, które pokochały miliony Polaków. Olbrzymia popularność „Kubotów” sprawiła, że marka od ponad 25 lat gości na stopach naszych rodaków, a jednocześnie jest symbolem polskich lat 90. Po reaktywacji marki w 2018 roku przywrócono do oferty kultowe klapki Kubota Rzep. Dzięki monitoringowi mediów Newspoint marka wie, co się dzieje w internecie. Z dużą prędkością dziękuje za pochwały i gasi potencjalne pożary.

Newspoint to dla Kubota przede wszystkim narzędzie do monitorowania mediów oraz internetu – dzięki niemu wie, gdzie i jak, w jakim kontekście o marce mówią użytkownicy. To również źródło wiedzy o ekwiwalencie reklamowym uzyskanym w prasie drukowanej. Dzięki wdrożeniu Newspointa klienci z pewnością mogą wiedzieć więcej na temat marki dzięki zgrabnemu odpowiadaniu na pytania w krótkim czasie.

Cele marki przy korzystaniu z monitoringu mediów Newspoint:

  • cyfrowe słuchanie społeczności (social listening)
  • analiza działań i wyników marketingowych
  • reaktywacja i rozwój nowych produktów
  • analiza konkurencji
  • wzmocnienie sprzedaży
  • zwiększenie zaangażowania

Ulubioną funkcją Newspointa są zdecydowanie przejrzyste wykresy (Publikacje/Zasięg, AVE vs. Źródła, Zasięg vs. Źródła), duża intuicyjność narzędzi, przystępny UX oraz szybka pomoc w razie potrzeby.

Obsługa Newspoint to przede wszystkim zadanie odpowiedzialnej za PR, ale równie często odwiedza go specjalista ds. influencer marketingu. Chętnie zaglądają tam też dyrektor marketingu oraz dyrektor e-commerce. Niemal każdy w firmie ma dostęp do platformy. Z narzędzia przede wszystkim korzysta część zespołu marketingowego odpowiedzialna za PR. Kluczowe informacje, które pozyskujemy staramy się wykorzystywać w kolejnych akcjach, promocjach, wydarzeniach .

Więcej informacji, jak jeszcze Kubota korzysta z zalet monitoringu mediów, można znaleźć w specjalnie przygotowanym Case Study Kubota:

https://www.newspoint.pl/Newspoint-Case-Study-Kubota.pdf
https://www.newspoint.pl/Newspoint-Case-Study-Kubota-ENG.pdf

Załóż konto i monitoruj media



Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



21 marca 2024, Robert Sadowski

Rozwój grupy kapitałowej IMM

W styczniu br. Instytut Monitorowania Mediów SA objął kontrolny pakiet udziałów w PSMM Sp. z o.o. i tym samym w Newton Media Polska Sp. z o.o. oraz wykupił 100% udziałów Newspoint Sp. z o.o. W wyniku podjętych działań Grupa IMM, której współwłaściciele reprezentują wyłącznie polski kapitał, istotnie się poszerzyła.

29 lutego 2024, Robert Sadowski

TVN24, Gazeta Wyborcza i Onet na podium rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce

Na czele najnowszego rankingu Najbardziej opiniotwórcze media znajduje się stacja TVN24. Z danych Instytutu Monitorowania Mediów wynika, że w styczniu 2024 roku redakcja była cytowana przez inne media blisko 5,5 tys. razy. Drugą pozycję zajmuje Gazeta Wyborcza z liczbą ponad 4,1 tys. powołań, a podium zamyka Onet, do którego inni dziennikarze odnosili się przeszło 3,8...

31 stycznia 2024, Robert Sadowski

Rzeczpospolita najbardziej opiniotwórczym tytułem mediowym 2023 roku

W ubiegłym roku polskie media najczęściej powoływały się na informacje podawane przez Rzeczpospolitą. W 2023 roku dziennik zacytowano łącznie 33,9 tys. razy – podaje Instytut Monitorowania Mediów, który publikuje cykliczny raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”. Na drugim miejscu w rankingu znalazł się TVN24, który inne tytuły cytowały 33 tys. razy. Wirtualna Polska zajęła trzecie...

25 stycznia 2024, Robert Sadowski

On The Marketing Tour 2 – relacja z Kielc

23 stycznia poprowadziliśmy w Kielcach szkolenie z cyklu On The Marketing Tour 2 – marketingowych podróży po Polsce. Szóstka ekspertów z Newspoint, Instytutu Monitorowania Mediów i More Bananas pokazała trendy marketingowe, biznesowe doświadczenia, case study, wskazówki i praktyczne inspiracje z monitoringu mediów, analizy danych z mediów, badania wizerunku marki, SEO i content marketingu.

9 stycznia 2024, Robert Sadowski

IMM kupuje Newspoint

4 stycznia br. firmy Newspoint i Instytut Monitorowania Mediów podpisały umowę, w wyniku której 100% udziałów Newspoint zostało kupione przez IMM. Dzięki wymianie doświadczeń między firmami będziemy mogli lepiej rozwijać ofertę, a tym samym skuteczniej spełniać oczekiwania naszych klientów. W obecnych czasach znaczenie ma też rozwój technologii, w tym sztucznej inteligencji. Jesteśmy przekonani, że łącząc...