Jak monitoring mediów wspomaga strategię marketingu wielokanałowego?

4 lipca 2022, Mateusz Pałka

W dzisiejszych czasach konsumenci mają ogromną swobodę decydowania o wyborze marki, która oferuje im najlepsze produkty i usługi. W rezultacie współcześni nabywcy wiedzą, czego chcą i nie oczekują niczego poza idealnie dostosowanymi doświadczeniami. 

Dla marketerów często jest to problem, ponieważ muszą nadążać za stale zmieniającymi się preferencjami poszczególnych odbiorców. Istnieje jednak kilka nowych dróg prowadzących do budowania świadomości marki, aby zdobywać coraz większe zasięgi. Ścieżki te obejmują nowe strategie marketingowe w sferze cyfrowej i platformy społecznościowe, które mogą zapewnić wszystkie niezbędne wskaźniki i osiągnąć zamierzone cele promocyjne.

Marketing wielokanałowy

Marketing wielokanałowy to jeden ze sposobów zarządzania obecnością twojej marki na wszystkich, możliwych platformach. W połączeniu z intuicyjnym narzędziem do monitorowania mediów, jest to gotowy przepis na sukces w komunikacji z docelową grupą odbiorców i nie tylko.

Marketing wielokanałowy można zdefiniować, jako strategię marketingową, która pozwala organizacjom komunikować się z potencjalnymi nabywcami usług i obecnymi klientami, poprzez wiele platform (zarówno online, jak i offline), przy użyciu różnych taktyk.

Na przykład możesz wdrożyć wielokanałowe strategie marketingowe, aby pomóc potencjalnym klientom wyszukiwać informacje na stronie internetowej twojej marki. Następnie, pobudzić ich pamięć, aby przypomnieć o produkcie za pośrednictwem poczty e-mail, a później pomóc im uzyskać więcej niezbędnych informacji za pośrednictwem chatbotów.

Dzięki idealnie dobranej strategii marketingu wielokanałowego dajesz potencjalnym klientom mniej możliwości przejścia do konkurencji, dostarczając im właściwy komunikat w wybranym przez nich kanale. Idea polega na tym, że klienci będą przyciągani przez zaawansowane, wielokanałowe, ukierunkowane behawioralnie kampanie, angażowane za pośrednictwem mediów społecznościowych, a lojalność odbiorców zdobywana dzięki spersonalizowanym ofertom, doskonałej obsłudze klienta, monitorowaniu i wsparciu.

Marketing wielokanałowy
Marketing wielokanałowy

Obsługa w pełni zintegrowanego środowiska wielokanałowego może być ogromnym wyzwaniem technicznym i organizacyjnym. Tutaj z pomocą przychodzą takie platformy do monitorowania mediów jak Newspoint.

Kiedy jesteś właścicielem małej firmy, prawdopodobnie masz wiele zmartwień na głowie i robisz wszystko, by po prostu przetrwać na rynku. Czasami takie rzeczy, jak pomiar danych i ich analiza lub śledzenie kampanii marketingowych, są umieszczane na końcu listy rzeczy do zrobienia – co w obecnej erze technologicznej jest złym rozwiązaniem. Jednak dzięki odpowiedniemu zestawowi narzędzi i ukierunkowanemu pomiarowi skuteczności kanałów marketingowych, analiza danych z cyberprzestrzeni, może być pierwszym dużym krokiem, którego potrzebuje twoja marka, szczególnie jeśli operujesz ograniczonym budżetem.

Możliwe, że już używasz wielu kanałów do promowania swoich produktów i prowadzenia różnych kampanii, takich jak Facebook, Instagram, YouTube, TikTok czy e-mail marketing. Śledząc, analizując i monitorując wydajność każdego z nich, możesz maksymalnie wykorzystać ograniczony czas i zasoby, aby skupić się na platformach, kanałach i stronach internetowych, które przynoszą najwięcej popularności i zasięgów. Jest to niezwykle ważny element ulepszenia przyszłych kampanii reklamowych, aby trafiały one bezpośrednio do grupy docelowej.

Pomiar marketingu i komunikacji wielokanałowej

Mierzenie strategii marketingu wielokanałowego oznacza również śledzenie zwrotu z inwestycji (ROI) każdej kampanii i kanału. Na przykład, jeśli świeżo wdrożyłeś strategię optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO), musisz zaprojektować, a następnie śledzić ROI swojej kampanii SEO. Natomiast, jeśli reklamujesz markę w mediach społecznościowych, możesz zmierzyć ROI z wydatków na promocję w porównaniu z wcześniej ustalonym budżetem i celem kampanii.

Pomiar SEO czy e-mail marketingu jest dość prosty, gdy korzysta się z odpowiednich narzędzi – Google Search Console, Google Analytics, SEMStorm, Senuto czy zaawansowanych systemów do wysyłek mailingów typu GetResponse. Natomiast, gdy działasz z komunikacją wielokanałową na blogach, portalach czy w social mediach to potrzebujesz dobrego narzędzia do monitoringu mediów, aby mierzyć swoją aktywność. Taka analiza pomoże podejmować ci decyzje strategiczne i nakieruje jakie zmiany należy wdrożyć. Same wyniki wyszukiwania w Google i panele analityczne platform social media to za mało, aby mieć całościowy pogląd na osiągane wyniki. 

Śledząc swoje kampanie, będziesz w stanie wyodrębnić wiele danych o skuteczności każdej z nich. Najważniejszym krokiem jest nie tylko przeglądanie informacji; chodzi o przekształcenie tych danych w praktyczne spostrzeżenia, które będą kierować i instruować o kolejnych decyzjach biznesowych. Dogłębna ich analiza pozwoli wydobyć wszystkie błędy w prowadzeniu kampanii reklamowej w mediach społecznościowych. Uzbrojony w spersonalizowane informacje o swoich klientach i raporty medialne, traktujące o zasięgach promocji produktu, będziesz w stanie znacznie skuteczniej dostosowywać swoje przyszłe działania marketingowe. Zespół ekspertów z Newspoint w każdej chwili może przygotować gotowe analizy kampanii promocyjnej danej marki, oparte o dane pochodzące z cyberprzestrzeni i nie tylko. Tworzenie i zarządzanie wielokanałową kampanią marketingową wiąże się z ciągłymi zmianami i optymalizacją. Trzeba pamiętać o tym, aby wybrać najskuteczniejsze narzędzie monitorujące media. Platformę, która ma dostęp do wszystkich typów mediów i oferuje pomoc profesjonalistów w każdym momencie.

Wykorzystaj spostrzeżenia zebrane zarówno z najskuteczniejszych, jak i z tych bezowocnych treści czy kampanii, aby osiągnąć szereg celów biznesowych, takich jak tworzenie popytu na produkty i usługi, zwiększanie ruchu na stronie internetowej lub uzyskiwanie większej liczby kliknięć w wysyłkach e-mail. Żyjemy w czasach, gdzie generowanie leadów i pozyskiwanie nowych odbiorców stało się miernikami sukcesu marketingowego. W ten sposób marki mogą wykorzystać podejście wielokanałowe, aby osiągnąć założone cele w środowisku marketingu cyfrowego.

Istnieje wiele wyjątkowych zalet mediów społecznościowych, ale same platformy zwykle nie są kompletną strategią. Potężny plan marketingowy powinien obejmować szereg kanałów, przez które wpływasz na grupę docelową i potencjalnych odbiorców Twoich usług. Większość firm korzysta już z więcej niż jednego kanału, aby dotrzeć do konsumentów, ale mogą nie robić tego świadomie. Ważne jest, aby myśleć o wszystkich swoich działaniach marketingowych jako częściach całości. W ten sposób możesz łatwiej monitorować swój wpływ i wprowadzać inteligentne zmiany w odpowiednim momencie i na konkretnym kanale promocyjnym.

Wielokanałowy monitoring

Całościowe monitorowanie wielokanałowe oznacza, że pełny rozwój strategiczny, planowanie, ustalanie priorytetów, alokacja zasobów, przewidywanie rzeczywistych kosztów i zwrotów z inwestycji można przeprowadzić na znacznie bardziej stabilnej podstawie opartej na rzeczywistych danych, a nie na odczuciach i przemyśleniach. Agregowanie danych z wielu kanałów w jednym miejscu, to bardzo mądre podejście w obecnej erze technologicznej. 

Dane mogą pomóc również w lepszej obsłudze klienta. Staje się możliwe przewidywanie ich potrzeb, pomaganie im w sytuacjach kryzysowych i ich zatrzymywanie – co jest bardzo ważne dla reputacji każdej szanującej się marki. Niezbędne jest dokładne poznanie konsumenta. Budowanie relacji z odbiorcami i pielęgnowanie ich to naprawdę długa i ciężka droga. W sytuacji marketingu wielokanałowego staje się jeszcze bardziej wyboista, gdyż mamy styczność z kilkoma różnymi platformami przekazu treści. Używanie intuicyjnych narzędzi do monitorowania mediów jest absolutnie kluczowym elementem dobrze zaplanowanych strategii marketingowych.

Doświadczenie klienta jest jednym z najsilniejszych wyróżników konkurencyjnych. I choć jakość obsługi klienta jest ważna, równie kluczowa jest spójność tych procesów. Dzieje się tak dlatego, że grupa docelowa postrzega twoją markę jako całość, niezależnie od tego, czy ich interakcje z tobą odbywają się online, w sklepie, czy przez telefon. Jaką wartość ma pozytywne doświadczenie online, jeśli doświadczenie klienta w sklepie stacjonarnym jest negatywne? Jeśli traktujesz każdy kanał jako odrębną jednostkę, ryzykujesz, że zwrócisz klientów przeciwko sobie. Musisz zapewnić spójność w każdym źródle przekazu.



Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



4 sierpnia 2022, Adriana Baranowska

Kiedy refleks ma znaczenie? Real-time marketing (RTM)

Obecnie nie wystarczy zaistnieć na rynku z produktami czy usługami. Koniecznością jest bycie w sieci, często non-stop. Fanpage, płatne reklamy robią swoje, jednak niezbędne jest także bieżące monitorowanie aktywności otoczenia – klientów, konkurencji, aktualnych trendów i wydarzeń. Szybkość reakcji na wpisy, zajawki i komentarze decyduje o zauważalności i zdecydowanie wpływa m.in. na wizerunek firmy. Jedną...

12 lipca 2022, Robert Sadowski

Poradnik Newspoint – Kompleksowy monitoring mediów

Zespół Newspoint opracował praktyczny poradnik „Kompleksowy monitoring mediów”. Poradnik przeznaczony jest dla wszystkich marketerów, specjalistów ds. komunikacji i social media oraz PR-owców, którzy na co dzień wyszukują w mediach wzmianki na interesujące ich tematy oraz chcą zrozumieć zachowania i reakcje swoich odbiorców, identyfikować branżowe trendy lub zdobywać przewagę konkurencyjną. Monitorowanie mediów to dziś znacznie więcej...

4 lipca 2022, Mateusz Pałka

Jak monitoring mediów wspomaga strategię marketingu wielokanałowego?

W dzisiejszych czasach konsumenci mają ogromną swobodę decydowania o wyborze marki, która oferuje im najlepsze produkty i usługi. W rezultacie współcześni nabywcy wiedzą, czego chcą i nie oczekują niczego poza idealnie dostosowanymi doświadczeniami.  Dla marketerów często jest to problem, ponieważ muszą nadążać za stale zmieniającymi się preferencjami poszczególnych odbiorców. Istnieje jednak kilka nowych dróg prowadzących...

23 czerwca 2022, Mateusz Pałka

Dlaczego monitoring mediów powinien być częścią strategii PR-owej marki?

Czy kiedykolwiek czułeś, że działania komunikacyjne Twojej marki nie spełniają w pełni obranych celów promocyjnych? Miałeś trudności z wyjaśnieniem jej wartości i umocnieniem jej świadomości? Czy posiadasz już usługę monitorowania mediów, ale nie masz pełnej wiedzy i przekonania, jak przełożyć pozyskane dane i informacje na nowe pomysły marketingowe, które wypromują Twoją markę?

31 maja 2022, Robert Sadowski

Jak wybrać dobre narzędzie do monitoringu mediów?

Wybór dobrego narzędzia do monitoringu mediów nie jest prostym wyzwaniem. Mamy narzędzia darmowe, jak Google Alerts, jak i narzędzia płatne – zarówno krajowe, jak i zagraniczne. Na co zwracać szczególną uwagę, żeby nie przepłacić i mieć dostęp do wszystkich ukazujących się publikacji na interesujące nas tematy?