Każdy dobry marketer dąży do doskonałości, chce się rozwijać i wiedzieć coraz więcej. Poznawać nowe mechanizmy, procesy biznesowe, zagraniczne trendy i case study. Analizować kolejne wskaźniki i miary. Taką wiedzę można czerpać z internetu, szkoleń, studiów, webinarów, czasopism i książek. Stara, dobra książka nie odeszła do lamusa. To tam genialni autorzy zbierają i przedstawiają to co najlepsze. To prawdziwe kompendia wiedzy o wszystkich niuansach marketingu. Każdej dziedziny marketingu. Co zatem warto przeczytać?
Na specjalnie przygotowanej liście polecanych przez internautów, blogerów i influencerów książek o marketingu zebraliśmy te najlepsze. Takie TOP-owe. Wykorzystaliśmy oczywiście panel Newspoint do monitoringu mediów, aby je wyszukać. Wiele z tych książek przeczytaliśmy i stanowią dla nas wzór do podążania w naszym biznesie i codziennej pracy. Zdajemy sobie sprawę, że lista jest jeszcze niepełna. Dlatego nie jest to TOP 30 czy TOP 50. Lista ta będzie uzupełniania na bieżąco. Jeśli znacie kolejne, mocne pozycje z marketingu to zgłaszajcie w komentarzach lub napiszcie do nas. Warto dodać, że piszą się też nowe pozycje – te najlepsze też tu w przyszłości się pojawią.
Najlepsze książki dla marketera
AdWords i Analytics – Krzysztof Marzec, Tomasz Trzósło
Zostań certyfikowanym specjalistą
Przyzwyczailiśmy się, że każdy kolejny rok to rok rekordowych wydatków na reklamę w Internecie. Jest taki kawałek tortu – branża SEM – który rozwija się niezwykle dynamicznie i wymaga stałego dokształcania się i doskonalenia umiejętności. Książka omawia najważniejsze branżowe egzaminy z Google AdWords oraz Google Analytics. Przykłady, ćwiczenia praktyczne oraz opisy funkcji i strategii pozwalają ugruntować wiedzę i rozszerzyć ją, aby z łatwością zdać egzaminy przygotowane przez firmę Google. Jeśli zależy Ci na kolejnym kamieniu milowym swojej kariery, lepszym rozumieniu AdWords lub lepszej kontroli nad wydawanymi środkami, ta książka jest dla Ciebie.
Treść pozwoli ugruntować wiedzę potrzebną do zdania następujących egzaminów:
Google AdWords – poziom podstawowy Google AdWords – poziom zaawansowany Zakupy Google – poziom zaawansowany Google Analytics – poziom zaawansowany
Należy jednak mieć na uwadze, że wszelka przekazywana w niej wiedza obowiązywała na 2017 rok.
Bezonomika – Brian Dumaine
Jak Amazon zmienia nasze życie i czego uczą się od niego najlepsze firmy na świecie
Dziennikarz miesięcznika „Fortune” i zdobywca wielu nagród pisze o modelu biznesu firmy Amazon, nazwanym „bezonomiką”. Model ten powoli staje się dominujący. Bezonomika zaczyna kształtować życie każdego amerykańskiego konsumenta, a konkurenci Amazona usiłują naśladować jego strategię albo ją przechytrzyć.
Bezonomika to nie tylko książka o Amazonie ale też po rewolucji technologicznej, która dokonuje się na naszych oczach. Autor opowiada o niepowstrzymanym postępie tej rewolucji, który opiera się na innowacjach w dziedzinie baz danych, sztucznej inteligencji, maszyn uczących się robotyki i internetu rzeczy.
Szef Amazona Jeff Bezos – podobnie jak Henry Ford, Sam Walton albo Steve Jobs w pierwszych latach działalności założonych przez siebie firm, Forda, Walmartu i Apple’a – stał się najważniejszym przedsiębiorcą swoich czasów. Ten najbogatszy dziś człowiek na świecie zbudował najbardziej wydajną machinę do tworzenia bogactwa w całej historii. Amerykańskie gospodarstwa domowe wydają 2% swoich dochodów na zakup setek milionów produktów, ekspediowanych błyskawicznie z rozsianych po całym globie magazynów firmy. Ale ta wygoda ma swoją cenę. Bezonomika, dowodzi autor książki, doprowadzi do zniknięcia wielu milionów miejsc pracy, a technologia coraz nachalniej będzie ingerować w nasze życie.
Aby odpowiedzieć na pytanie, dlaczego Amazon stał się nieokiełznaną siłą – i jest coraz powszechniej naśladowany – Brian Dumaine przeprowadził wywiady i rozmowy ze 150 osobami z firmy i spoza niej. W swojej książce ujawnia podstawowe zasady, którym Jeff Bezos zawdzięcza dominację na rynku: obsesyjną dbałość o klienta, nieustanną innowacyjność, perspektywiczne myślenie i korzystanie na coraz większą skalę ze sztucznej inteligencji. Dumaine pokazuje, jak firmy ze Stanów Zjednoczonych, Chin i innych krajów naśladują metody Bezosa.
W książce jest też mowa o firmach, wielkich i małych, które uniknęły zmiażdżenia przez kolosa ze Seattle dzięki odkryciu jego słabszych stron. Autor podaje wskazówki, jak przetrwać w epoce Amazona.
Bezonomika – będąca żyłą złota dla jednych, a zagrożeniem dla innych – stała się czynnikiem wywierającym przemożny wpływ na nasze życie. Każdy powinien dowiedzieć się o niej jak najwięcej.
Biblia copywritingu – Darek Puzyrkiewicz
Słowo daję, zyski rosną
Biblia copywritingu to wyśmienite dzieło dla wszystkich copywriterów. Tworzysz treści na strony WWW lub teksty do ulotek? Konstruujesz hasła reklamowe? Piszesz scenariusze reklam radiowych i telewizyjnych? Prowadzisz profile marek w mediach społecznościowych? W takim razie śmiało możesz nazywać siebie copywriterem, wojownikiem słów, operatorem argumentów i kreatorem treści perswazyjnych.
Jak w każdym fachu, także w tym istnieje zestaw uniwersalnych zasad oraz narzędzi, chwytów i trików, które wszyscy muszą znać i którymi powinni swobodnie operować. Inwencja własna jest oczywiście w copywritingu wskazana, jednak podstawa to opanowanie pisarskiego abecadła.
Dariusz Puzyrkiewicz zebrał niezbędną wiedzę w tej książce. Przeczytaj i wracaj do niej zawsze, gdy będziesz tworzyć tekst, który sprzedaje. Produkty. Usługi. Albo idee.
Z książki dowiesz się, jak:
korzystać z inspiracji i gdzie ich szukać
skonstruować kuszący nagłówek
napisać jasną, zwięzłą i skuteczną ofertę
wyróżnić się na tle konkurencji
żonglować słowami w mediach społecznościowych
Biblia e-biznesu 3.0 – Maciej Dutko
To pozycja numer jeden dla ambitnego marketera. 83 autorów – ekspertów w swoich dziedzinach, 159 podrozdziałów i 850 stron praktycznych rad. To prawdziwa biblia każdej dziedziny e-biznesu, gromadząca kompleksową wiedzę na temat prowadzenia skutecznego biznesu w internecie.
10 głównych rozdziałów to skondensowana wiedza na temat:
cele modele i strategie biznesu
sklep internetowy
platformy aukcyjne serwisy ogłoszeniowe i inne marketplace’y
usługi online
e-marketing
komunikacja z e-klientem
optymalizacja i logistyka
poprawa efektywności sprzedaży
e-biznes a prawo
BHP w e-biznesie
Z książki dowiesz się między innymi:
który model biznesu wybrać, które branże i trendy są najbardziej dochodowe oraz jakich narzędzi użyć),
jak budować efektywne strategie cenowe i sprzedażowe,
które działania marketingowe dają dziś najlepsze efekty,
jak skutecznie budować pozacenową przewagę konkurencyjną,
które błędy najczęściej psują sprzedaż i jak ich unikać,
jak zadbać o bezpieczeństwo swojego biznesu w sieci,
w jaki sposób reagować na trudne sytuacje na linii klient – firma,
które procesy warto optymalizować, automatyzować lub delegować.
Content. Elementarna cząstka marketingu – Rebecca Lieb i Jaimy Szymanski
Kompletny podręcznik do content marketingu
Książka napisana przez specjalistów praktyków z branży zawiera najnowsze trendy z dziedziny content marketingu i użyteczne przykłady kampanii oraz fascynujące studium przypadków z branży reklamowej.
Content, we wszystkich swoich formach, stanowi najistotniejszy element każdej kampanii marketingowej. Znalezienie idealnej równowagi pomiędzy content marketingiem a strategią contentową jest niezwykle trudne, ale niezbędne do osiągnięcia sukcesu. Dzięki tej książce dowiesz się nie tylko, jak wyprodukować treści na strony WWW, blogi, do social mediów, ale także w jaki sposób skutecznie wykorzystać je do budowania społeczności wokół marki.
To kompletny podręcznik, który powstał po wieloletnich badaniach nad dynamicznie zmieniającym się rynkiem, a także dzięki wielogodzinnym wywiadom z menedżerami światowych wiodących marek.
W książce autorzy poruszyli następujące tematy:
zwrot ku marketingowi treści
marketing treści versus strategia treści
media konwergentne
reklama natywna
struktura organizacyjna dla kontekst marketingu
kultura treści
globalna strategia treści
marketing czasu rzeczywistego
oprogramowanie content marketingowe
efektywność kontent marketingu
kampanie kontekstowe
Copywriting – Norbert Oruba
Trafiaj słowem w umysły odbiorców
Na czym należy bazować, by pisać naprawdę skuteczne teksty marketingowe, angażujące, przekonujące i wciągające niczym najlepszy film – tego nie wie wielu copywriterów. Wbrew pozorom bowiem skuteczny copywriting nie polega jedynie na umiejętnym łączeniu ze sobą odpowiednich słów. Jest on przede wszystkim sztuką analizowania i badania rynku, a dopiero potem tworzenia treści w sposób atrakcyjny dla odbiorcy.
Autor książki zebrał na jej kartach wszystko, co jego zdaniem musisz wiedzieć, by zacząć pisać przyciągające treści, dzięki którym nakłonisz ich odbiorcę do działania: myślenia o Twojej marce w odpowiedni sposób, nawiązania z nią pożądanej relacji, wreszcie – zakupu produktu lub usługi.
Definiuje, czym jest copywriting, z jakich metod i technik korzysta, a także czym wyróżniają się poszczególne jego rodzaje. Podpowiada, jak sprytnie posługiwać się językiem korzyści i strat. Wskazuje najważniejsze cechy dobrego tekstu copywritingowego. Dzieli się wiedzą na temat tego, jak za pomocą słów nawiązać odpowiedni kontakt z odbiorcą przekazu. Omawia wytyczne dla tekstów tworzonych na strony internetowe i na karty produktów. Sporo uwagi poświęca też najważniejszemu dziś kanałowi komunikacji z klientem, czyli social mediom.
Czego chcą klienci – Anthony Ulwick
Tworzenie przełomowych produktów i usług dzięki innowacji ukierunkowanej na rezultaty
Innowacje mają ogromny wpływ na sukces i rozwój każdej firmy. Książka ta przedstawia sprawdzone rozwiązania pozwalające wyzwolić innowację, obniżyć koszty oraz tworzyć produkty i usługi pożądane przez klientów.
Autor, ceniony na świecie lider badań w dziedzinie innowacji, ukazuje „tajną broń” najlepszych firm. Jest nią rewolucyjne podejście do opracowywania nowych produktów i usług, zwane „innowacją ukierunkowaną na rezultaty”, które przekształca innowację z niedookreślonej sztuki w naukę, eliminując z niej przypadkowość i niepewność.
Opierając się na badaniach obejmujących ponad 70 firm z 35 branż, autor twierdzi, że tradycyjne metody komunikowania się firm z ich klientami są główną przyczyną utraty szans rozwojowych. Udowadnia, że wszystkie popularne metody badań jakościowych przynoszą nieodpowiednie i mylące informacje, które spychają proces innowacji z właściwych torów.
Szczegółowo przedstawia ośmioetapową metodę wykorzystania koncepcji ukierunkowania na rezultaty w celu udoskonalania niemal każdego aspektu procesu innowacji: od segmentacji rynków i określania szans rozwojowych po formułowanie, ocenę i pozycjonowanie przełomowych koncepcji produktów i usług.
Książka na bazie biznesowych case study pokazuje
jak uzyskiwać od klientów informacje, które umożliwią wprowadzenie odpowiednich innowacji
jak odkrywać możliwości przełomowych innowacji stworzenia nowych rynków i rozwoju rynku podstawowego wyprzedzając konkurentów
jak wprowadzać nowe pomysły i technologie które mają największe szanse tworzenia wartości dla klienta
jak systematycznie tworzyć przełomowy koncepcji produktów i usług
E-Marketing – Jarosław Królewski, Paweł Sala
Współczesne trendy. Pakiet startowy
Książka przybliża czytelnikowi doświadczenia praktyków branży interaktywnej. Pozwala poznać współczesne trendy w marketingu internetowym, ukazać szerszy kontekst zmian dokonujących się w internecie, zrozumieć, że nowoczesny marketer to osoba kochająca technologie, a przede wszystkim wybrać skuteczną metodę realizacji kampanii marketingowych w internecie.
Marketing internetowy to dziś jedna z najbardziej skutecznych form promocji i reklamy, w czasach kryzysu jest remedium dla firm, których nie stać na drogie formaty marketingowe, często stosowane w sposób nieprzemyślany. Książka pozwala poznać obecnych i przyszłych klientów, dla których internet jest miejscem, w którym chcą, lubią i zamierzają funkcjonować w przyszłości.
Książka posiada 28 obszernych rozdziałów:
marka z potencjałem
marketing 3.0
rynek internetowy w Polsce i na świecie
wpływ Internetu na gospodarkę
social media – społeczny wymiar internetu
rola edukacji w środowisku online
usability i user Experience
marketing mobilny
e-mail marketing
automatyzacja marketingu
gry w internecie
wideo i audio w sieci
od e-commerce do zakupów totalnych
Vademecum budowania platformy e-commerce
copywriting
content marketing
kampanie społeczne w internecie
badania mediów internetowych
monitoring mediów społecznościowych
Human Crafted Rules vs Artifical Intelligence
nowy wymiar handlu – ewolucja czy rewolucja
omnichannel czyli o wszechsprzedaży
z technologią za pan brat
i jak współpracować z zespołem IT
zarządzanie projektami
obsługa klienta w sieci
wybrane prawne aspekty marketingu w sieci
marketing w start-upach
Z tej pozycji czytelnik dowie się:
jak mierzyć siłę i potencjał marki?
jak powinna być zbudowana platforma e-commerce?
dlaczego Content is The King?
czym jest marketing 3.0?
dokąd zmierzają social media?
dlaczego less is more?
jak dbać o klienta w sieci?
jak wykorzystując omnichannel dotrzeć do klienta ze spójnym przekazem?
o jakich wymogach formalnoprawnych pamiętać?
w jaki sposób skorzystać z fenomenu Biga data i automatyzować marketing?
jak przeprowadzić skuteczną kampanię e-mail i mobile marketingową?
jak budować przewagę konkurencyjną wykorzystując nowoczesne technologie?
E-Marketing – Grzegorz Mazurek
Planowanie. Narzędzia. Praktyka
Książka jest adresowana do każdego, kto chce ugruntować, pogłębić oraz rozwinąć swoją wiedzę i kompetencje związane z marketingowym wykorzystaniem internetu. Korzystać może z niej praktycznie każdy: studenci, specjaliści, eksperci, menedżerowie, którym zależy na budowaniu, ulepszaniu i rozwijaniu swojej obecności online.
Ze względu na zakres tematyczny oraz sposób prezentowania poszczególnych zagadnień materiał zawarty w książce może być świetnym wsparciem praktycznym dla każdego, kto profesjonalnie zajmuje się e-marketingiem lub stawia w cyfrowym świecie swoje pierwsze kroki.
Pod względem treści książka odpowiada obecnym międzynarodowym standardom w zakresie edukacji związanej z e-marketingiem. Oznacza to, że może ona być wykorzystywana jako podstawowy materiał na wszelkich zajęciach, warsztatach i szkoleniach związanych z marketingiem internetowym.
Autorzy książki to nie tylko świetni eksperci branżowi, ale również uznani dydaktycy, wykorzystujący doświadczenie z firm i instytucji, które reprezentują (m.in.: Deloitte Digital, GoldenSubmarine, VML Poland, T-Mobile, Socjomania, Future Mind, Akademia Leona Koźmińskiego, IQS Poland, Ideo, Freshmail). Zdecydowana większość z nich od wielu lat z sukcesem prowadzi kursy, szkolenia oraz zajęcia na studiach podyplomowych. Doświadczenie dydaktyczne jest niezwykle istotne w przygotowaniu takiego podręcznika – autor z praktyki doskonale wie, które zasoby jego wiedzy są wartościowe dla czytelnika.
Marketing internetowy należy postrzegać i stosować w szerszym kontekście procesu cyfrowej transformacji, w ramach którego organizacje przedstawiają się na nowe sposoby myślenia i działania – dzięki wykorzystaniu potencjału w mediów społecznościowych technologii mobilnej i innych innowacyjnych rozwiązań cyfrowych. Zmiany te obejmują zmianę stylu myślenia, działania, kierowania i zarządzania organizacją. Cyfrowa Transformacja to nowa rzeczywistość, nowa sytuacja, która wymaga przeglądu i analizy stosowanych dotąd procesów i modeli biznesowych. Zdolność szybkiego dostosowania się do zmian i natychmiastowej optymalizacji sposobu działania przy jednoczesnym wyjściu naprzeciw potrzebom klientów – to główne wyzwania cyfrowej transformacji biznesu, a w tym i marketingu internetowego.
Książka posiada 20 rozdziałów:
strategie i planowanie marketingowe
konsument w internecie
badania marketingowe online
mierzalność działań online
wybrane aspekty prawne e-marketingu
usługi interaktywne
serwisy www
projektowanie interfejsów
pozycjonowanie stron internetowych
Google AdWords i analityka webowa
reklama internetowa
e-mail marketing
marketing automation
social media marketing
technologie mobilne w marketingu
content marketing
video marketing na YouTube
internet PR i influencer marketing
personal branding
przyszłość e-marketingu
Geniusz marketingu – Peter Fisk
Geniusz marketingu to książka dla każdego marketera, który chce się wyróżnić i nauczyć wykorzystywać zarówno swoją inteligencję, jak i wyobraźnię. Współczesne rynki ulegają dynamicznym przeobrażeniom, a więc również podejście do marketingu musi się diametralnie zmienić – powinien mieć on charakter strategiczny, komercyjny i innowacyjny.
Książka dostarcza nowatorskich pomysłów i inspiracji, dzięki którym można:
stworzyć wyróżniające się marki,
wprowadzić innowacyjne rozwiązania,
zwiększyć zaangażowanie konsumentów,
odnieść sukces na skomplikowanych rynkach, wykorzystując ich potencjał i zmiany ich struktur,
zastosować strategie marketingowe zapewniające przewagę nad konkurencją.
Według autora przykłady należy czerpać z wielkich światowych marek i dlatego przedstawia on m.in. wizję Google, rozwój Apple i Starbucks, rewolucję Ebay, dyscyplinę wartości Microsoftu i Toyoty, budowanie strategii przez Coca-Colę. Każdy może stać się geniuszem marketingu, ucząc się od najlepszych: inteligencji od Steve’a Jobsa, wyobraźni od Philippe’a Starcka, zdolności osiągania sukcesu od Phila Knighta.
Autor radzi – jeżeli możesz coś zrobić lub wydaje ci się że możesz weź się do roboty. Odwaga ma bowiem sobie potęgę, geniusz i magię. Bądź nowatorski! Wyróżniaj się! Bądź natchniony!
Infografiki – Mark Smiciklas
Praktyczne zastosowanie w biznesie
To najlepsza pozycja, aby nauczyć się tworzyć inspirujące i efektowne infografiki. Nie ma branży, która nie znajdzie pomysłu na ten typ content marketingu. A przecież obraz jest wart więcej niż 1000 słów.
Wg autora książki infografiki:
są wzrokowym środkiem przekazu,
w mgnieniu oka ujawniają swoje znaczenie,
są intuicyjne, zabawne, estetyczne,
są uwielbiane przez wszystkich i skuteczne!
Możesz wizualizować:
rozbudowane koncepcje,
dane liczbowe i procesy,
sprawy osobiste.
Przy pomocy infografik można:
zwiększyć sprzedaż,
budować marki,
obsługiwać klientów,
organizować zespoły,
mierzyć ROI (kierownictwo to lubi).
A to dopiero początek – dzięki tej pozycji nauczysz się tworzyć najlepsze infografiki – takie najbardziej inspirujące Twoich odbiorców.
Influencer Marketing od A do Z pod redakcją WhitePress
Pierwsza polska książka o influencer marketingu.
To jak na razie najlepsza i najobszerniejsza pozycja o całym polskim influencer marketingu. Można ją uznać za kontynuację i update ebooka (dostępnego też w wersji drukowanej) z 2017 roku “Influencer marketing – praktycznie”. Tym razem to ponad 480 stron z podziałem na 6 rozdziałów pełnych praktycznych wskazówek dla marketera.
W pozycji znajdziemy dokładny opis, czym jest influencer marketing, historię powstania, rolę influencerów w decyzjach zakupowych, efektywność i trendy, koszty, wyzwania, typy influencerów i korzyści płynące dla marketera.
W części praktycznej zawarto opis etapów prowadzenia kampanii influencer marketingowych.
Kolejna część to 11 case studies z polskiego rynku kampanii z branż takich jak: finanse, turystyka, technologie, moda czy FMCG. Otrzymujemy tam dane zasięgów, ROI, koncepcje kreatywne i odpowiedzi na pytanie, czy influencer marketing sprzedaje.
Na koniec mamy Influencer WhiteList – zestawienie, ranking blisko 200 polskich influencerów. W zestawieniu znajdziesz blogerów, instagramerów i youtuberów z ponad 22 kategorii, którzy wyróżniają się jakością tworzonego contentu i zaangażowaniem odbiorców.
Książkę zamyka 36 wypowiedzi ekspertów – influencerów, marketerów, twórców narzędzi, organizatorów eventów branżowych. Efektem tej współpracy są merytoryczne i oparte na praktycznym doświadczeniu komentarze.
Jak pisać, żeby chcieli czytać i kupować – Artur Jabłoński
Copywriting & webwriting
To książka, która pomoże rozwinąć najlepsze umiejętności copywriterskie, czyli wszystko o
w jaki sposób ludzie czytają w Internecie – teksty i reklamy
jak pisać językiem korzyści
co zrobić, by tekst przyciągał wizualnie i był dobrze dobrany do odbiorcy
formie, która bywa często ważniejsza od treści
sposobach tworzenia chwytliwych tytułów
metodach tworzenia skutecznego call to action
konkretnych rozwiązaniach, schematach i gotowych do wdrożenia przykładach efektywnych tekstów reklamowych.
Niestety teksty, które łatwo się pisze, trudno się czyta. I na odwrót. Dlatego ta książka jest o trudnej sztuce kreatywnego pisania. O tworzeniu komunikatów, które sprzedają, przekonują do działania i skutecznie informują.
Liczby, które kłamią – Hugh Barker
O nadużywaniu oraz przekręcaniu matematyki i statystyki
Najważniejszym celem książki jest przedstawienie najczęściej spotykanych i najbardziej szkodliwych sposobów nadużywania i wypaczania danych. Książkę można traktować dwojako, żeby się tego nauczyć, albo dowiedzieć, jak rozpoznawać, że jesteśmy okłamywani przez innych.
Autor przeprowadza nas przez osoby, w jakie media, politycy i wiele innych osób nadużywają statystyk i poszukują za ich pomocą, jak również uczy, jak nie dać się nabrać nierzetelnym doniesieniom opartym na danych. To gotowa instrukcja krytycznego myślenia, które w erze fake newsów i post prawdy jest jeszcze ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej.
Z książki dowiesz się:
dlaczego pracownicy firm dopuszczających się poważnych oszustw milczą, gdy mogliby zostać sygnalistami?
co motywuje polityków powtarzających fake newsy, o których muszą wiedzieć, że są nieprawdziwe?
czy kłamstwo jest naturalnym instynktem człowieka, a jeśli tak, to w jakim stopniu pod tym względem różnimy się między sobą?
czy wszyscy w mniejszym lub większym stopniu wykazujemy skłonność do oszukiwania samych siebie i racjonalizacji?
Mapowanie Procesów Biznesowych – Przemysław Rychlewski
Krok po kroku. Produkcja-Usługi-HR.
To pozycja, która przeprowadza czytelnika przez proces mapowania od A do Z. Pozwala zrozumieć jakie działania sprzyjają rozwojowi organizacji w kulturze ciągłego doskonalenia, a co je blokuje. Wszystko zaczyna się od strategii, 4 perspektywy i ich roli w przedsiębiorstwie. Poznajemy model 4P na którym Toyota oparła swój sukces rynkowy.
Dowiadujemy się o otyłości biznesowej, która tak skutecznie zabija rozwój i doskonalenie organizacji. Budujemy fundamenty skutecznego wprowadzenia zmian do organizacji, tak aby wypracowane w procesie mapowania zmiany stały się początkiem procesu ciągłego doskonalenia, a nie były jednorazowym zrywem.
Poznajemy cały proces 11 kroków mapowania. Zaczynamy od podstawowych pojęć związanych z mapowaniem procesów, omówieniem rodzajów map, przedstawieniem sposobu ich użycia. Na koniec przechodzimy przez case study mapowania procesów: Produkcja – Usługi – HR.
Marka 5.0 – Jacek Kotarbiński
Człowiek i technologie: jak tworzą nowe wartości?
Świat się zmienił. I już nie będzie taki sam. 1 stycznia 2021 roku świat się nie poddał i włączył 5 bieg. Ucieka do przodu. Nie padł na kolana.
Marka 5.0 jest książką o tworzeniu i rozwoju wartości marki. Po trzydziestu latach pasjonującej przygody z marketingiem, autor chce zbudować nowe otwarcie na kolejną dekadę XXI wieku. Zarówno dla polskich przedsiębiorców, którzy pragną rozwijać się na globalnych rynkach, jak i osób związanych z marketingiem, począwszy od studentów, pasjonatów, specjalistów, innowatorów i naukowców.
Zmiany, których doświadczył biznes w roku 2020, najsilniej odczuli mali i średni przedsiębiorcy. Pora podnieść głowy, czas na odbudowę. Czas na Marketing 5.0. Czas na Markę 5.0. Czas na Polskę 5.0.
Książka jest interesującą propozycją, znacząco ożywiającą rynek publikacji poświęconych tematyce marketingu. Ma charakter praktycznego poradnika, ilustrowanego bogato przykładami z praktyki, doświadczeniami autora, jak również wynikami badań. Mocnymi stronami książki są: aktualny, ciekawy i zgodny z trendami temat, żywy język, ilustrowanie zagadnień praktycznymi przykładami oraz praktyczne porady dla budujących marki na każdym poziomie – korporacyjnym, produktowym i osobistym. To inspirująca lektura zarówno dla profesjonalistów, rozpoczynających przygodę z tworzeniem marek, jak i studentów jako uzupełnienie dla wiedzy podręcznikowej.
Marketing 5.0 – Philip Kotler
Technologie Next Tech
Guru marketingu w swojej najnowszej pozycji wydawniczej objaśnia najważniejsze zagadnienia, z którymi obecnie muszą mierzyć się osoby zajmujące się zawodowo marketingiem.
Dynamiczny postęp technologiczny, zmieniające się zachowania społeczne oraz nieustannie przekształcające się modele biznesowe, to główne wyzwania, którym muszą stawić czoła współcześni marketingowcy.
Autorzy tłumaczą, w jaki sposób powinno się korzystać z technologii nowej generacji o nazwie Next Tech, która może być pomocnym narzędziem w tworzeniu, komunikowaniu, przekazywaniu i urozmaiceniu oferty przygotowanej dla klienta.
„Marketing 5.0. Technologie Next Tech” składa się z trzech części i 12 rozdziałów opisujących następujące tematy:
technologia w służbie ludzkości
marketing pokoleń
polaryzacja dobrobytu przepaść cyfrowa
organizacja cyfrowa
humanoidalne technologie
nowe doświadczenia konsumenckie
marketing bazujący na danych
marketing predykcyjny
marketing kontekstowy
marketing rozszerzony
marketing zwinny
Warto w tym miejscu polecić też dwie wcześniejsze pozycje Kotlera – Marketing 4.0 oraz Marketing 3.0 – one się wcale nie zdezaktualizowały.
Marketing internetowy w Google – Krzysztof Marzec, Tomasz Trzósło
Pozycjonowanie, Ads & Analytics dla biznesu, e-commerce i marketerów
Obecnie w biznesie i reklamie nie ma miejsca na lanie wody i wróżenie z fusów. Najlepsi podejmują decyzje, opierając się na twardych danych, i oczekują konkretnych wyników. Taka też jest ta książka: konkretna i skupiona na metodach, które pozwolą Ci zarabiać więcej dzięki lepiej prowadzonemu marketingowi w wyszukiwarkach.
Doświadczenie zbierane przez autorów tej publikacji od 2005 roku przełożyło się na ponad 300 stron cennej wiedzy o dwóch najskuteczniejszych metodach reklamy: Google Ads oraz pozycjonowaniu. Niezbędną teorię uzupełniono dobrymi praktykami, listą konkretnych zadań do wykonania oraz celnymi przykładami i antyprzykładami.
W książce szeroko omówiono najlepsze narzędzie analityczne, jakim jest Google Analytics, ze szczególnym wskazaniem tych raportów i metod pracy, które są przydatne w codziennej pracy. Poradnik uzupełniono o narzędzia wykorzystywane przez specjalistów do spraw marketingu w wyszukiwarkach oraz kilkanaście przykładów realnych kampanii tworzonych dla klientów. Poradnik skonstruowano tak, by przydał się zarówno praktykom z doświadczeniem, jak i osobom, które pragną rozpocząć karierę w branży SEM. Powinien go także przeczytać właściciel firmy chcący udoskonalić prowadzone przez siebie kampanie albo skuteczniej nadzorować pracę innych.
Książkę wyróżniają:
na bieżąco aktualizowana elektroniczna errata przedstawiająca dynamicznie wprowadzane zmiany w omawianych narzędziach oraz nowości,
dodatkowe materiały – od briefu dla klienta po checklisty pomagające w tworzeniu lepszych reklam,
ponad 10 dodatkowych filmów instruktażowych stanowiących kilkugodzinne uzupełnienie i rozszerzenie treści książki,
wypowiedzi ponad 20 cenionych ekspertów branżowych wzbogacające zawarty w książce materiał,
15 konkretnych przykładów z życia pokazujących realne problemy i ich rozwiązania w praktyce.
Marketing generacji Silver – Wojciech Kowalczyk, Piotr Machul
Jak skutecznie komunikować się z pokoleniem 50+
Jeśli jako marketer chcesz docierać do grupy docelowej osób 50+ to ta książka jest skrojona dla Ciebie.
Książka podejmuje takie aspekty:
co demografia mówi o srebrnym konsumencie
kreacja narracji i narracja w kreacji Jak rozmawiać z grupą 50+
czytam, oglądam, doświadczam – pokolenie silver w świecie mediów
cyfrowi imigranci i silver influencerzy – digitalizacja trzeciego wieku
powrót do przyszłości – jak tworzyć produkty usługi i media dla pokolenia 50+
srebrne pokolenie pod lupą badaczy IQS
Metoda czarnej skrzynki – Matthew Syed
Zaskakująca prawda o nauce na błędach.
Jest coś, czego od branży lotniczej powinniśmy nauczyć się wszyscy. To coś, co przychodzi z trudem, bo stoi w sprzeczności z instynktem i ułomną naturą człowieka. To nauka na błędach.
W żadnej innej dziedzinie nie wyciąga się tak mocnych wniosków z popełnianych błędów. Dzięki temu minimalizuje się do granic możliwości popełnienie podobnego rzędu błędu w przyszłości. Porażki to najlepsze źródło wiedzy dla każdego marketera. Wystarczy tylko zmienić podejście, nie zamiatać problemów pod dywan, stworzyć ich bazę, wyciągnąć właściwe wnioski, przygotować odpowiednie procedury. To bardzo ciekawa koncepcja, obca jeszcze wielu firmom i ich kierownictwu.
Książka na wielu przykładach z całego świata pokazuje najlepsze podejście do nauki na błędach. Autor proponuje iść w ślady tych, którzy przeszli już tą drogę, co zapobiegło wielu problemom, kryzysom wizerunkowym czy śmierci wielu niewinnych ludzi, jak w przypadku branży medycznej czy transportu lotniczego. Dla marketera to ciekawa, a dla wielu zapewne nowa koncepcja działania.
Mikromarka – Magdalena Gajek
Instrukcja zarządzania komunikacją dla małych i średnich firm
„Mikromarka” to praktyczna oraz osadzona w realiach sektora MŚP instrukcja zarządzania komunikacją dla firm. Dzięki zawartym w niej poradom dowiesz się, jak stworzyć wpływową, estetyczną i dochodową markę.
Marketing mikro, małych i średnich przedsiębiorstw to nie działania korporacyjne tylko na mniejszą skalę. To zupełnie inna mentalność, bariery i możliwości. Ta książka jest o tym, jak w tej rzeczywistości przejść transformację ze zwykłej firmy w unikatową markę. Pomoże ona przede wszystkim właścicielom i przedstawicielom niekorporacyjnych biznesów oraz osobom, które dopiero planują założenie działalności gospodarczej.
Z „Mikromarki” nauczysz się między innymi jak:
wybrać wąską grupę docelową i dopasować do niej ofertę,
stworzyć udaną strategię brandu,
zbudować funkcjonalną komunikację wizualną,
wybrać optymalne narzędzia komunikacji,
rozumieć zwrot z inwestycji w marketing,
zarządzać budżetem marketingowym,
bez kompleksów spojrzeć na wizerunek swojej mikro, małej lub średniej firmy.
Książka w uporządkowany sposób opisuje pięcioetapowy proces budowania mikromarki. Każdy rozdział opowiada o innym koniecznym do pojęcia kroku. Ponad 150 przykładów, tabel czy ilustracji szybko pozwoli Ci przyswoić nowe informacje. Na koniec sprawdź z wykorzystaniem checklisty, czy masz w swojej firmie wszystkie składowe wpływowej, estetycznej i dochodowej mikromarki!
Najważniejsza umiejętność – Maciej Korzewa
Odmień swoje życie dzięki sprzedaży.
Dzięki tej pozycji poznasz 20 najskuteczniejszych metod pozyskiwania klientów w prosty i zautomatyzowany sposób. Jeżeli ich nie stosowałeś dotychczas to autor zapewnia, że Twój biznes na pewno się rozwinie.
Dzięki książce poznasz 10 metod domykania sprzedaży, które pozwolą Ci być skutecznym w każdej rozmowie i zarabiać 5-cio cyfrowe kwoty.
Zobaczysz jak konstruować skuteczne oferty, pisać maile, tworzyć reklamy, tak by dotrzeć do konkretnej grupy płacących klientów. Pozwoli Ci to osiągnąć stabilizację i bezpieczeństwo w Twoim biznesie. Dowiesz jak sprzedawać, by klient nie dokonywał wyboru w oparciu o cenę. Tylko w ten sposób możesz wygrać z konkurencją i osiągnąć niezależność finansową.
Dowiesz się jak przeprowadzić rozmowę telefoniczną z klientem, tak aby sfinalizować sprzedaż albo umówić spotkanie. Dowiesz się jak zbudować pewność siebie, która spowoduje że strach przed porażką zniknie, dzięki czemu będziesz w stanie pracować efektywnie i poradzić sobie ze wszystkimi wymówkami.
Nauczysz się jak zbudować samodyscyplinę, realizować ustalone cele i poradzić sobie z odkładaniem kluczowych zadań na później. Te metody pozwolą Ci w krótkim czasie osiągać najlepsze wyniki w Twojej branży. Poznasz typy klientów, dzięki czemu będziesz w stanie dostosować język do rozmówcy, co przełoży się na długoterminowe relacje.
Zrozumiesz jak zyskać natychmiastową „psychologiczną przewagę” podczas pierwszego bezpośredniego kontaktu z klientem i co zrobić, żeby zostać odebrany jako ekspert. Nauczysz się technik prezentacji pokazujących jak wzbudzić pragnienie zakupu Twojego produktu. Już nigdy nie będziesz musiał przekonywać swojego klienta, co spowoduje, że Twoja sprzedaż będzie naturalna, lekka i przyjemna.
Otrzymasz niezbędne wskazówki, jak założyć i rozwijać skutecznie firmę, znajomość optymalizacji podatków, pozwoli Ci generować dodatkowe zyski. Otrzymasz zadania praktyczne po każdym rozdziale książki.
Nowe zasady marketingu i PR – David Meerman Scott
Jak poprzez social media, podcasty, content marketing, newsjacking oraz sztuczną inteligencję dotrzeć bezpośrednio do kupujących,
Trudno jest się oprzeć wrażeniu, że w erze cyfrowej taktyki marketingowe ulegają zmianom niemalże codziennie. Ponieważ sposoby, w jakie się komunikujemy, wciąż ewoluują, nadążenie za najnowszymi trendami w mediach społecznościowych, wideo na YouTubie, aplikacjami mobilnymi i wszystkimi innymi przejawami high-tech wydaje się iście niewykonalnym zadaniem. Jak uchronić swój produkt lub usługę przed zawieruszeniem się w tym cyfrowym bezładzie?
Internet oferuje olbrzymie możliwości w zakresie bezpośredniego docierania do klienta i jeśli zastosujesz właściwe narzędzia, możesz zapewnić swojej firmie status autorytetu w branży i zwiększyć sprzedaż – nawet jeśli nie dysponujesz pokaźnym budżetem.
Książka daje wszystko, czego potrzebujesz, aby zwracać się bezpośrednio do swoich odbiorców, nawiązywać z nimi silną więź na poziomie osobistym i generować jak największe zainteresowanie swoim biznesem. Poznasz najnowsze podejścia do efektywnych działań public relations, marketingu i komunikacji z klientami. Lektura książki pomoże:
wdrożyć nowe zasady i stać się pionierem rozwiązań marketingu cyfrowego,
prowadzić marketing i public relations w czasie rzeczywistym dzięki wykorzystaniu technik takich jak newsjacking, służących zwróceniu uwagi odbiorców dokładnie wtedy, kiedy są na to gotowi,
korzystać z możliwości marketingowych na platformach takich jak Facebook Live i Snapchat,
tworzyć interesujące strony internetowe, wpisy na blogu, posty w mediach społecznościowych, filmy wideo i podcasty oraz wybierać tematy, które docenią klienci,
wykorzystać sztuczną inteligencję i uczenie maszynowe do automatyzacji rutynowych zadań, dzięki czemu będziesz mógł skupić się na strategii marketingowej i działaniach PR,
uzyskać cenne wskazówki dzięki analizom przypadków i autentycznym przykładom zaczerpniętym z doświadczeń przedsiębiorców,
sprzedać dowolny produkt, usługę lub pomysł – i to za ułamek kosztów pochłanianych przez tradycyjne działania marketingowe i PR-owe.
Praktyczne zastosowanie narzędzi SEO w Twojej firmie -Paweł Cengiel
Dzięki zebranym w poradniku wskazówkom, jak używać narzędzi stosowanych na co dzień w branży SEO, poznasz najważniejsze aspekty pozycjonowania. Opisano tam 32 aplikacje wraz z instrukcjami ich użycia – to solidna porcja wiedzy, która przygotuje Cię do wykonywania wielu zadań związanych z prowadzeniem kampanii SEO.
Książka krok po kroku wprowadza w ten proces: od planowania kampanii, przez analizę własnego serwisu pod kątem technicznym, po naprawę występujących w nim błędów i optymalizację. Zawiera również zagadnienia dotyczące analizy konkurencji w wynikach organicznych wyszukiwarki Google i raportowania osiągniętych rezultatów.
Nauczysz się, jak odnajdywać najpopularniejsze frazy wpisywane przez użytkowników do wyszukiwarki Google i tworzyć dzięki temu lepsze treści, a także jak docierać do źródeł pozyskiwania linków pozycjonujących. Dowiesz się też, jak analizować informacje o użytkownikach wchodzących do Twojego serwisu. Przygotowany przez autora zestaw porad i praktycznych wskazówek pomoże Ci skutecznie ograniczyć najczęściej popełniane błędy wynikające z niewłaściwej optymalizacji serwisu, uniknąć kary za techniki niezgodne ze wskazówkami Google dla webmasterów i zwiększyć liczbę wejść użytkowników z wyników organicznych.
Projektowanie dla nowych mediów – Tricia Austin, Richard Doust
Pierwsza na polskim rynku książka prezentująca wszystkie najważniejsze technologie, narzędzia i osiągnięcia w dziedzinie projektowania dla nowych mediów.
Książka przedstawia historię rozwoju nowych mediów, definiuje terminy z nimi związane, opisuje wyzwania stawiane współczesnemu grafikowi i umiejętności niezbędne do pracy w tej branży. Opisuje techniki towarzyszące projektowaniu dla nowych mediów, zwracając uwagę na poszczególne etapy procesu twórczego, ze szczególnym uwzględnieniem projektowania witryn internetowych. Skupia uwagę na internecie i jego możliwościach – wyszukiwarkach, blogach, e-learningu, handlu elektronicznym.
Książka zabiera czytelnika do światów wirtualnych, przypomina historię rozwoju obrazowania komputerowego – od symulacji, poprzez animację, po narodziny efektów cyfrowych w kinie i telewizji. Kreśli obraz gier komputerowych, związane z nimi koncepcje systemów istniejących wyłącznie w cyberprzestrzeni oraz inne przewidywane odkrycia technologiczne i wpływ, jaki będą one miały na pracę projektantów.
To bezcenne źródło wiedzy i inspiracji dla osób zajmujących się content marketingiem, grafików i projektantów, którzy chcą sprostać wyzwaniom i oczekiwaniom ze strony wciąż zmieniających się nowych mediów.
Przez marketing do wzrostu – Philip Kotler, Milton Kotler
8 zwycięskich strategii
Autor pokazuje, jak przetrwać burzliwe dla gospodarki czasy. Książka opisuje megatrendy, które będą otwierać nowe możliwości biznesowe przez całe obecne dziesięciolecie. Znajdziemy wśród nich globalną redystrybucję bogactw, urbanizację, globalny wzrost zielonej gospodarki i gwałtownie zmieniające się wartości społeczne.
Nauczmy się wdrażać wypróbowane już strategie i rosnąć w tempie, którego zazdrościć nam będą konkurenci.
Tych 8 zwycięskich strategii to:
wzrost dzięki zwiększaniu udziału w rynku
wzrost dzięki zaangażowanym klientom i interesariuszom
wzrost dzięki stworzeniu silnej marki
wzrost dzięki innowacyjnym nowym towarom, usługom i doznaniom
wzrost dzięki ekspansji zagranicznej
wzrost dzięki fuzjom, przejęciom, aliansom i joint venture
wzrost dzięki doskonałej opinii w zakresie odpowiedzialności społecznej
wzrost dzięki partnerstwu z administracją publiczną i organizacjami pozarządowymi.
SEO & SEM Marco Maltraversi
Przewodnik dla zaawansowanych po Webmarketingu
Search engine optymalization (SEO), czyli optymalizacja pod kątem wyszukiwarek, to zbiór metod, dzięki którym witryna internetowa pojawia się wśród pierwszych wyników pokazywanych przez przeglądarkę Google czy Bing. SEO jest więc podstawowym czynnikiem sukcesu w każdej działalności w sieci – od osobistego bloga do portalu e-handlu.
Sztuka pozycjonowania w wyszukiwarkach nie jest nauką ścisłą, gdyż nie znamy zasad i algorytmów będących podstawą funkcjonowania Google i innych wyszukiwarek. Ekspert z dziedziny SEO może wzbogacać swą wiedzę tylko poprzez doświadczenie praktyczne, testy i analizę opublikowanych patentów.
Książka ta powstała dzięki doświadczeniu autora i jego współpracy ze specjalistami z Włoch i innych krajów. Przedstawia najbardziej skuteczne i aktualne metody poprawy pozycjonowania witryn internetowych, uzupełniając całość prezentacją takich pojęć, jak SEM (search engine marketing), SMO (social media optimization) i ASO (app store optimization), a także ostrzegawczymi materiałami z zakresu takich gorących tematów, jak black hat SEO.
W książce dogłębnie na 580 stronach omówiono takie tematy:
SEO w epoce sieci semantycznej – mikrodane, rich snippets oraz authorship markup
nowe czynniki ON page i off page w inbound marketingu oraz zarządzanie witrynami wielojęzycznymi w środowisku SEO
Google Hummingbird, Google Panda, Google Penguin i inne nowości algorytmu Google – unikanie kar i zarządzanie nimi
perswazyjny marketing internetowy i copywriting SEO. Social media optimization (SMO) oraz social media marketing (SMM)
możliwości i fortele black hat SEO – jak wejść wyżej w klasyfikacji kilkoma ruchami na granicy kar
jak zrealizować link building według zaleceń Google
jak rozwija się współczesne SEO
SEO, czyli sztuka optymalizacji witryn dla wyszukiwarek – Eric Enge, Stephan Spence
Pozycjonowanie stron oraz ich optymalizacja pod kątem wymagań wyszukiwarek (SEO) to trudna dziedzina: wymaga głębokiej wiedzy na temat wszystkich aspektów marketingu cyfrowego — od tworzenia stron internetowych, przez architekturę informacji i przewidywanie wrażeń użytkownika, po analizę rynku, planowanie strategii treści, analizę statystyk i optymalizację konwersji. Dodatkowo specjalista SEO powinien mieć umiejętności techniczne i łączyć zmysł analityczny z kreatywnym.
Książka ta to kompletny przewodnik po metodyce optymalizacji wyszukiwania w sieci. Znajdziesz tu wszelkie nowinki z dziedziny technologii wyszukiwarek internetowych oraz marketingu elektronicznego, od mediów społecznościowych po urządzenia mobilne. Co więcej, złożone zagadnienia SEO zostały w tym podręczniku przedstawione w sposób przystępny, zrozumiały nawet dla osób rozpoczynających przygodę z tą fascynującą dziedziną wiedzy.
To doskonałe źródło wiedzy o marketingu cyfrowym, IT i dyscyplinach inżynieryjnych! Jeśli prowadzisz biznes w sieci, SEO jest Twoim kluczem do sukcesu.
Najważniejsze zagadnienia omówione w książce:
teoretyczne podstawy i praktyczne zasady SEO
wykorzystywanie mediów społecznościowych i danych użytkownika
projektowanie witryny z uwzględnieniem SEO i zasad marketingu treści
algorytmy Google’a i innych wyszukiwarek
własne badania i analizy dla potrzeb SEO
SEO Marketing – Adrian Andrzejczyk
Bądź widoczny w Internecie
Poznaj wymogi wyszukiwarki Google, dostosuj swój marketing i wskocz na pierwsze miejsca wyników wyszukiwania! Daj swoim klientom szansę i pozwól im się odnaleźć w sieci!
We współczesnym biznesie, gdy powszechne staje się zjawisko hiperkonkurencji, aby skutecznie konkurować, firma musi prowadzić zaplanowane działania w zakresie komunikacji marketingowej. Wraz z dynamicznym rozwojem technologii na znaczeniu zyskuje internet. Kogo nie ma w sieci, ten sam sobie ogranicza dochody, a za chwilę – kto wie, może sam się wyeliminuje z rynku?
Dlatego, jeśli nie prowadzisz firmy, która działa całkowicie lokalnie i z założenia offline, musisz się zgodzić na reguły świata online i mocno w nim zaistnieć. A ponieważ w biznesie online króluje wyszukiwarka Google – szacuje się, że w większości branż odpowiada już za 50 procent przychodów! – to na funkcjonowaniu zgodnie z jej wymogami musisz skupić swoje siły i środki.
A skoro wyszukiwarka Google, to SEO. Z angielskiego: search engine optimization, czyli proces polegający na dostosowaniu strony internetowej i działań w zakresie promocji do zaleceń Google. Schemat działania algorytmu jest pilnie strzeżoną tajemnicą. Z tego podręcznika dowiesz się, jak ją rozgryźć – krok po kroku. Książka ma charakter teoretyczno-empiryczny: strona po stronie prowadzi czytelnika po najważniejszych czynnikach decydujących o sukcesie w świecie online.
Skuteczna reklama na Facebooku i Instagramie – Artur Jabłoński
Pozycja dla wszystkich, którzy na co dzień wykorzystują Facebook i Instagram do prowadzenia działań promocyjnych i reklamowych.
Książka „Skuteczna reklama na Facebooku i Instagramie” to przystępny, uporządkowany przewodnik po reklamach na Facebooku i Instagramie. Artur Jabłoński każdorazowo patrzy na konfigurację reklamy od strony technicznej, ale również strategicznej.
Nauczysz się, jak samodzielnie tworzyć krok po kroku skuteczne kampanie reklamowe na Facebooku i Instagramie zgodnie z najlepszymi praktykami, które Artur wypracowywał latami wraz ze swoim zespołem.
Dowiesz się, jak osadzać reklamy na Facebooku i Instagramie w kontekście swoich innych aktywności marketingowych, przestaniesz przepalać budżet reklamowy i osiągniesz lepsze, satysfakcjonujące Cię wyniki.
Na ponad 300 stronach książki znajdziesz odpowiedzi na takie pytania:
jak krok po kroku tworzyć reklamy na Facebooku i Instagramie?
jakie czynniki wpływają na cenę reklam?
jak tworzyć angażujące grafiki i pisać teksty zachęcające do zakupu?
jak uruchomić reklamy na Messengerze?
ile kosztuje generowanie leadów za pomocą formularzy kontaktowych na Facebooku?
jak analizować reklamy i mierzyć ich skuteczność?
Strategiczne podejście do działania w social mediach – Anna Ledwoń-Blacha
Wszystko, co musisz wiedzieć o mediach społecznościowych
Social media okazały się być nową areną wymiany luźnych myśli, koncepcji ideologicznych i wiedzy z różnych, często całkiem praktycznych dziedzin życia. Dla firm stały się idealnym kanałem komunikacji z klientami. Wiele marek robi to dobrze i potrafi korzystać z bogactwa możliwości, jakie Facebook, Instagram czy LinkedIn (a także TikTok i YouTube) oferują profesjonalnym użytkownikom.
Rzecz jednak nie w tym, by opanować do perfekcji interfejsy poszczególnych mediów społecznościowych i swobodnie się po nich poruszać. Interfejsy są ważne, ale ważniejsza rzecz to ludzie i sposoby dotarcia do nich, a więc strategie komunikacji B2B i B2C. Te mają w social mediach swoje reguły, które trzeba dobrze poznać, by budować świadomą obecność marki w SM, zwłaszcza jeśli chce się spoglądać na swój biznes długofalowo przez pryzmat psychologii, konsumentów czy ekonomii behawioralnej.
Narzędzia się zmieniają, kolejne media społecznościowe przychodzą i odchodzą ― marka i strategia zostają.
Z książki dowiesz się między innymi:
w których mediach społecznościowych warto prowadzić komunikację biznesową
jak komunikować się z klientami w określony, zaplanowany sposób
czym jest customer experience, user experience i brand visual identity
jak można mierzyć efekty działań w social media i jak się je optymalizuje
jakie są podstawowe sposoby budowania ścieżki klienta
Tajniki Konwersji – Chris Smith
Jak zmienić potencjalnego klienta w zadowolonego nabywcę
Marketing pozwala wyróżnić się z tłumu przeciętnych sprzedawców, usiłujących wcisnąć swoje produkty coraz bardziej świadomym konsumentom. Naprawdę dobry marketing to nie taki, w którym rzucasz się na oślep i próbujesz przekonać do zakupu każdego, kto tylko zechce choć przez moment Cię posłuchać. To przemyślana, dopracowana strategia, obejmująca zarówno zdobywanie dobrych kontaktów do potencjalnych klientów, jak i odpowiedni dobór metod działania.
Jeśli chcesz poznać sprawdzone sposoby na udaną sprzedaż oraz tajniki jej finalizowania i zacząć wreszcie realnie zarabiać, nie możesz przegapić tej książki.
Autor pokazuje wszystkie swoje sztuczki: od budowania baz danych z użyciem najróżniejszych narzędzi, przez korzystanie z technologii informatycznych, aż po gotowe scenariusze rozmowy z klientem, uwzględniające najdrobniejsze szczegóły takiej konwersacji. Sprawdź, jak znacząco zwiększyć swoje zyski dzięki idealnemu połączeniu nowych technologii i starej sztuki perswazji. Zobacz, jak ocenić własną skuteczność i z dnia na dzień poprawić osiągi. Zacznij korzystać z narzędzi ułatwiających umawianie spotkań.
Nowy scenariusz rozmowy sprzedażowej pomoże Ci przekonać klientów do zakupu każdego dnia. Sprawdzone wskazówki i techniki zapewnią fortuny najlepszym liderom sprzedaży. Poznaj rzetelne rekomendacje oprogramowania, platform i strategii projektowania, oparte na osobistych doświadczeniach autora i zapewniające mu zyski.
Z książki dowiesz się:
jak zdobyć więcej leadów
jak stworzyć idealny wpis na blogu
o optymalizowaniu treści pod kątem generowania leadów w mediów społecznościowych i wyszukiwarki internetowych
poznasz zaawansowany marketing na Facebooku i techniki reklamowe generujące leady gotowe do zakupu
o prostych strategiach napędzających znaczny ruch i leady do witryny i landing pages
jak wykorzystywać CRM, SMS i automatyzację marketingu do natychmiastowego umawiania leada na gorące spotkania
jak korzystać z marketingu e-mailowego, retargetingu i śledzenie użytkownika, by umawiać stare leady na dobre jakościowo spotkania
co mówić leadom przez telefon
jak w prostych krokach zbudować zaufanie internetowego leada
co dokładnie powiedzieć rozpoczynając finalizację
co robić, kiedy rozmówca wciąż mówi nie
co robić, kiedy powiedział tak
jak zamienić leada po finalizacji w jeszcze więcej sprzedaży
To jest marketing – Seth Godin
Nie zostaniesz zauważony, dopóki nie nauczysz się widzieć
Seth Godin w swojej książce skupia się nad wykorzystywaniem marketingu do rozwiązywania najczęstszych problemów biznesowych. Bazuje na empatycznym podejściu do konsumentów, budowaniu z nimi więzi, a nie na pozyskiwaniu uwagi za wszelką cenę i e-mailowym spamowaniu do wszystkich.
Na podstawie swoich obserwacji i konkretnych przykładów z życia uczy, jak rozpoznać najbardziej dopasowaną grupę odbiorców, która przyniesie zyski. Jak zdobyć zaufanie i poparcie Twojego rynku. Daje konkretne narzędzia i narracje do osiągnięcia celów.
Książka jest nastawiona na użyteczne porady marketingowe, które można wykorzystywać w każdej firmie. Czytelnik ma szansę dowiedzieć się wszystkiego, jak tworzyć skuteczny marketing i wykorzystywać go do uzyskania świetnych zysków. Istotą jego podejścia jest wielka idea: wybitni marketingowcy nie wykorzystują konsumentów do rozwiązywania problemów swojej firmy, lecz wykorzystują marketing do rozwiązywania problemów innych ludzi. Ich taktyka polega na empatii, budowaniu więzi i pracy emocjonalnej, a nie na kradzieży uwagi i na spamowych ścieżkach e-mailowych.
Seth Godin wykorzystuje swoją autorską mieszankę wglądu, obserwacji i zapadających w pamięć przykładów, aby nauczyć cię:
identyfikować najmniejszą grupę odbiorców,
zdobywać zaufanie i przyzwolenie swojego rynku,
przyjmować narrację już stosowaną przez odbiorców,
jak znaleźć w sobie odwagę, by wytwarzać i rozładowywać napięcie,
jak dać ludziom narzędzia i przedstawić narracje, które będą mogli wykorzystać dla osiągnięcia postawionych celów.
Web Writing – Joanna Wrycza-Bekier
Profesjonalne tworzenie tekstów dla Internetu
Tekst internetowy czyta się inaczej niż drukowany. Internauta szybko skanuje go wzrokiem, podświadomie szuka miejsc przyciągających wzrok, obrazków, pogrubień, podsumowań, ramek. Czasami ogranicza się jedynie do leada, pierwszego akapitu, a nawet samego tytułu! Jeśli zatem chcesz, aby Twój przekaz dotarł do odbiorcy, musisz nauczyć się pisać tak, aby go zadowolić. Nadszedł czas, by stać się webwriterem. Osobą, którą tworzy zwięźle, rzeczowo i konkretnie na potrzeby internetu.
Autorka zaleca zacząć od poznania zasad funkcjonalności stron internetowych. Dzięki temu łatwiej Ci będzie zrozumieć, jak tworzyć funkcjonalne teksty. Następnie zapoznać się z najważniejszymi zasadami rządzącymi webwritingiem. Później przechodzi do szczegółów: opanowania zasad pisania internetowych tekstów dziennikarskich i perswazyjnych e-maili. Dowiesz się, jak sprawić, by Google pokochało Twoje teksty, i jak tworzyć perfekcyjne tweety. Wszak tweet to jedynie 140 znaków – sama esencja, istota treści tworzonych dla internetu. Spróbuj przekazać to, co chcesz powiedzieć, w 140 znakach…
Dodatkowo autorka przygotowała prawie 30 praktycznych ćwiczeń, w których wykorzystała autentyczne teksty, zaczerpnięte ze stron internetowych.
Wszyscy kłamią Seth Stephens-Davidowitz
Big data, nowe dane i wszystko, co internet może nam powiedzieć o tym kim naprawdę jesteśmy.
Pokaż mi swoją wyszukiwarkę, a powiem Ci, kim jesteś pisze autor. Wystarczy znać pytania kierowane do Google, aktywność na Facebooku, portalach randkowych, częstotliwość wizyt na stronach dla dorosłych. Doświadczony badacz na tej podstawie udowodni nam, że nie jesteśmy ani tym, za kogo się podajemy, ani tym, kim nam się wydaje, że jesteśmy.
Doświadczony marketer wyciągnie wiele innych wniosków. Dane z internetu – ślady informacji, które miliardy ludzi zostawiają w Google, mediach społecznościowych, serwisach randkowych, a nawet na stronach pornograficznych – pokazują nagą prawdę. Możemy dowiedzieć się, co ludzie naprawdę myślą i czego pragną.
O czym dowiecie się jeszcze z książki? Dogłębna analiza wyników Google Trends, prawda o klientach firmy, testy A/B, nacisk na mierzalność działań komunikacyjnych oraz reklamowych i wiele więcej.
Wybuchowy wzrost, Cliff Lerner
Jak zbudowałem gigantyczną społeczność 100 milionów użytkowników
Cliffowi Lernerowi przydarzyło się pozyskiwać codziennie liczbę 100 000 nowych użytkowników i to bez wydawania ani grosza na reklamę, kiedy postanowił zainwestować pieniądze zarobione na internetowym serwisie randkowym w aplikację działającą na nieznanej wówczas nikomu platformie o nazwie Facebook. Aplikacja zaczęła się wkrótce gwałtownie rozwijać i w niedługim czasie cena akcji firmy Lernera wzrosła o 2000%, uruchamiając niezwykły łańcuch wydarzeń złożony z niespodziewanych sukcesów i bolesnych doświadczeń.
Z książki dowiesz się jak:
wywołać eksplozję wzrostu poprzez stworzenie wyjątkowego produktu,
zidentyfikować jedynie trzy wskaźniki, które mają znaczenie,
odkrywać skuteczne strategie wzrostu, by móc szybko się rozwijać,
w błyskotliwy sposób wykorzystywać media, aby zdobyć 100 milionów użytkowników,
stworzyć w firmie wspaniałą kulturę pracy, przyciągającą pracowników pełnych pasji.
W książce znalazły się inspiracyjne koncepcje marketingowe, sztuczki PR-owe i wiedza na temat tego, jak uzyskać efekt wirusowy. To właśnie one pozwoliły zdobyć 100 milionów użytkowników. Jednak tym, co może okazać się jeszcze cenniejsze, są doświadczenia i wnioski wyciągnięte z trudnych sytuacji oraz możliwość przyjrzenia się temu, w jaki sposób na bieżąco Cliff próbował sobie z nimi radzić i jakie decyzje wówczas podejmował, gdy zdarzały się upadki.
Sukces w biznesie jest wynikiem określonych działań. Nie ma jednej drogi, zaś decyzja podjęta w każdym z krytycznych momentów wpływa na przyszłość firmy i ją kształtuje. Strategie przedstawione w tej książce, połączone z wglądem w procesy myślowe kryjące się za kluczowymi wyborami dokonywanymi w czasie dynamicznego rozwoju SNAP, z pewnością pomogą każdemu przedsiębiorcy i właścicielowi start-upu skuteczniej działać w obszarze jego własnego biznesu.
W 2023 roku świat mediów społecznościowych przechodził nieustanne przemiany, a dwie platformy w szczególności – TikTok i Instagram ciągle kształtowały sposób dzielenia się treściami online opatrzonymi hasztagami. Dlaczego akurat TikTok i Instagram zdobywają tak wielkie uznanie wśród milionów użytkowników na całym świecie?
Metawersum, a raczej Meta to platforma łącząca największe i najpopularniejsze serwisy społecznościowe, takie jak Facebook czy Instagram. Jest to również swego rodzaju ideologia i wizja przyszłości jaką próbuje przedstawić CEO Mety – Mark Zuckerberg. Jedność, uniwersalność, pierwszy pełnoprawny “cyberświat”. W lipcu Amerykanie mieli okazję poznać zupełnie nowy serwis wchodzący w skład Mety. Europa (w tym...
W świetle dynamicznego rozwoju nowoczesnych technologii i zmieniających się oczekiwań konsumentów, marketing w roku 2024 staje przed kolejnymi wyzwaniami i nowymi możliwościami. Przyjrzymy się kluczowym trendom, takim jak rosnąca rola sztucznej inteligencji, znaczenie zgodności z kulturą, wyzwaniom związanym z kontrolą wizerunku marki a kulturą unieważniania oraz rozwojowi miar sukcesu. Znajdziemy również odpowiedzi na pytania dotyczące...
Co nowego czeka nas w globalnych zachowaniach konsumentów w 2024 roku? Jaki wpływ na marketing i innowacje będą miały nadchodzące zmiany? W tekście postaramy się odpowiedzieć na pytania, które najbardziej interesują specjalistów branży komunikacji, ale i nie tylko, bo przecież każdy z nas jest konsumentem. Artykuł stworzony został na bazie wartościowego raportu Mintel 2024 Global Consumer...
Czy w związku z intensywną ekspansją platform social media blogi idą w niepamięć. Czy blogosfera ma się dobrze? Dziesięć lat obserwacji, tysiące blogerów i setki pytań – to fundamenty corocznego badania Annual Blogger Survey. Analizując dziesiątą edycję badania, zanurzymy się w dane, aby zrozumieć, czy blogerzy osiągają zadowalające wyniki w 2023 roku. Jaka jest skuteczność...