Newspoint na Uniwersytecie Warszawskim

20 listopada 2019, Kamil Kalinowski

W ramach współpracy z Wydziałem Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego wzięliśmy udział w cyklu warsztatów dla studentów. Podjęliśmy się tematu praktycznych działań w social mediach w kontekście tworzenia długofalowych relacji, pozyskiwania rekomendacji, wykonania audytów oraz działań PR z wykorzystaniem narzędzia monitorującego media.

Zajęcia z Projektowania strategii komunikowania się prowadzone przez dr hab. Monikę Kaczmarek-Śliwińską. Mają na celu przygotowanie studentów do pracy w środowisku mediów tradycyjnych i internetowych, gdzie istotą jest sztuka dialogu i komunikacji społecznej w ramach działań PR. Formą zaliczenia jest stworzenie przykładu takiej strategii dla wybranego podmiotu.

Podjęliśmy się przygotowania trzech zajęć warsztatowych. Przygotowaliśmy następujące tematy:

  1. Audyty mediowe – co mierzyć w poszczególnych kanałach, żeby wiedzieć, czy dany materiał lepiej skonwertował od poprzedniego. Skuteczne pozyskiwanie rekomendacji i budowa długofalowych relacji w social media,
  2. Panel Newspoint w praktyce,
  3. Skuteczne social media – porady i wskazówki. Monitoring mediów w pracy PR-owca.

„Audyty mediowe” to obszerny i ciężki temat. Robert Sadowski – nasz Digital Marketing Manager – przedstawił nasze rozwiązania dla audytów wizerunkowych, SEO, mappingu influencerów i content marketingu.

„Panel Newspoint w praktyce” to pigułka praktycznej wiedzy o monitoringu mediów oraz 18 obszarów jej zastosowań. Anna Olesińska i Kamil Kalinowski przeszli przez proces określania słów kluczowych, tworzenia pierwszych projektów, aż po analizę i interpretację poszczególnych modułów narzędzia. Nie zabrakło krótkiego omówienia możliwości obróbki danych w Excelu, a także gotowych przykładów raportów, jak m.in. „Czynniki wpływające na wybór studiów”.

Ostatnie zajęcia zostały podzielone na dwie części.

Robert Sadowski przygotował obszerną prezentację o social mediach – rozłożył najpopularniejsze portale społecznościowe na części. Studenci dowiedzieli się o prostych i skutecznych trikach koniecznych do prowadzenia skutecznych działań w social media, a także o danych demograficznych i statystykach dotyczących polskich internautów korzystających z poszczególnych platform.
Kamil Kalinowski zajął się tematem współczesnego PR-owca i korzyściami, jakie płyną z umiejętnego posługiwania się narzędziami do monitoringu mediów. Słuchacze przekonali się o roli szybkiego dotarcia do komentarzy w kontekście internetowej komunikacji społecznej, budowania pozytywnego wizerunku, oraz zarządzania kryzysem.

Dziękujemy prowadzącej zajęcia dr hab. Monice Kaczmarek-Śliwińskiej oraz dziekanowi Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW prof. dr. hab. Januszowi Adamowskiemu za możliwość podzielenia się doświadczeniem i wiedzą na zajęciach warsztatowych.

Zachęcamy do kontaktu inne uczelnie i wydziały pragnące zaprezentować studentom praktyczną wiedzę i doświadczenia związane z szeroko pojętą analityką oraz komunikacją internetową.



Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



1 czerwca 2022, Robert Sadowski

Eksport statystyk w Panelu Newspoint

Newspoint, specjalizujący się w kompleksowym monitoringu mediów, udostępnił funkcjonalność eksportu danych, na podstawie których tworzone są wykresy i statystyki w Panelu. Funkcja ta ma na celu ułatwienie tworzenia własnych alertów ilościowych oraz wyciąganie danych do dedykowanych KPI. 

28 lutego 2022, Robert Sadowski

Darmowy monitoring mediów – pomoc dla Ukrainy

Newspoint, oferujący kompleksowy, międzynarodowy monitoring mediów, od dziś wprowadza darmową usługę dla wszystkich polskich i ukraińskich instytucji, organizacji samorządowych, jednostek pożytku publicznego, fundacji i stowarzyszeń oraz wszelkich grup wsparcia zaangażowanych w pomoc dla Ukrainy. Darmowy dostęp przyznawany będzie początkowo na okres 90 dni z możliwością przedłużenia.

15 lutego 2022, Robert Sadowski

Wyszukiwarka influencerów w Panelu Newspoint

Newspoint, specjalizujący się w monitoringu mediów, udostępnił nowy, rozwinięty moduł analityki influencerów. Jest to w pełni funkcjonalna wyszukiwarka liderów opinii oraz publikowanych przez nich postów i komentarzy. Aktualnie analityka obejmuje aktywności na czterech platformach społecznościowych: Facebook, Instagram, Twitter, YouTube.

1 lutego 2022, Adriana Baranowska

Podsumowanie nowości 2021 w Newspoint

Współczesne technologie zmieniają się z miesiąca na miesiąc, z roku na rok. Zespół Newspoint nieustannie pracuje nad rozszerzaniem oferty i wdrażaniem kolejnych funkcjonalności narzędzia do monitoringu mediów. Co nowego pojawiło się w Newspoint na przestrzeni całego 2021 roku? Zapraszamy do naszego podsumowania.

28 stycznia 2022, Robert Sadowski

M-commerce – dlaczego warto się nim zainteresować?

Większość z osób czytających ten tekst będzie przeglądać go na swoim małym centrum dowodzenia. Oczywiście mowa o smartfonie, który stanowi nieodzowną część naszego życia – przedłużenie naszego ciała, naszej woli, a także naszego biznesu! Coraz więcej danych przekonuje, że nie tyle warto optymalizować swój e-commerce pod kątem telefonów komórkowych, co jest to wręcz dogmatem nowych...