Newspoint na Uniwersytecie Warszawskim

20 listopada 2019, Kamil Kalinowski

W ramach współpracy z Wydziałem Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego wzięliśmy udział w cyklu warsztatów dla studentów. Podjęliśmy się tematu praktycznych działań w social mediach w kontekście tworzenia długofalowych relacji, pozyskiwania rekomendacji, wykonania audytów oraz działań PR z wykorzystaniem narzędzia monitorującego media.

Zajęcia z Projektowania strategii komunikowania się prowadzone przez dr hab. Monikę Kaczmarek-Śliwińską. Mają na celu przygotowanie studentów do pracy w środowisku mediów tradycyjnych i internetowych, gdzie istotą jest sztuka dialogu i komunikacji społecznej w ramach działań PR. Formą zaliczenia jest stworzenie przykładu takiej strategii dla wybranego podmiotu.

Podjęliśmy się przygotowania trzech zajęć warsztatowych. Przygotowaliśmy następujące tematy:

  1. Audyty mediowe – co mierzyć w poszczególnych kanałach, żeby wiedzieć, czy dany materiał lepiej skonwertował od poprzedniego. Skuteczne pozyskiwanie rekomendacji i budowa długofalowych relacji w social media,
  2. Panel Newspoint w praktyce,
  3. Skuteczne social media – porady i wskazówki. Monitoring mediów w pracy PR-owca.

„Audyty mediowe” to obszerny i ciężki temat. Robert Sadowski – nasz Digital Marketing Manager – przedstawił nasze rozwiązania dla audytów wizerunkowych, SEO, mappingu influencerów i content marketingu.

„Panel Newspoint w praktyce” to pigułka praktycznej wiedzy o monitoringu mediów oraz 18 obszarów jej zastosowań. Anna Olesińska i Kamil Kalinowski przeszli przez proces określania słów kluczowych, tworzenia pierwszych projektów, aż po analizę i interpretację poszczególnych modułów narzędzia. Nie zabrakło krótkiego omówienia możliwości obróbki danych w Excelu, a także gotowych przykładów raportów, jak m.in. „Czynniki wpływające na wybór studiów”.

Ostatnie zajęcia zostały podzielone na dwie części.

Robert Sadowski przygotował obszerną prezentację o social mediach – rozłożył najpopularniejsze portale społecznościowe na części. Studenci dowiedzieli się o prostych i skutecznych trikach koniecznych do prowadzenia skutecznych działań w social media, a także o danych demograficznych i statystykach dotyczących polskich internautów korzystających z poszczególnych platform.
Kamil Kalinowski zajął się tematem współczesnego PR-owca i korzyściami, jakie płyną z umiejętnego posługiwania się narzędziami do monitoringu mediów. Słuchacze przekonali się o roli szybkiego dotarcia do komentarzy w kontekście internetowej komunikacji społecznej, budowania pozytywnego wizerunku, oraz zarządzania kryzysem.

Dziękujemy prowadzącej zajęcia dr hab. Monice Kaczmarek-Śliwińskiej oraz dziekanowi Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW prof. dr. hab. Januszowi Adamowskiemu za możliwość podzielenia się doświadczeniem i wiedzą na zajęciach warsztatowych.

Zachęcamy do kontaktu inne uczelnie i wydziały pragnące zaprezentować studentom praktyczną wiedzę i doświadczenia związane z szeroko pojętą analityką oraz komunikacją internetową.



Zostaw komentarz:

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*



Popularne

Już dziś zacznij monitorować swoją markę i zyskaj przewagę konkurencyjną

Zarządzaj swoją marką zapobiegając kryzysom i wykorzystując szanse biznesowe szybciej niż Twoja konkurencja

Wypróbuj za darmo

Poradnik

Jak mierzyć PR?

W poradniku znajdziesz informacje jak mierzyć aktywności działu PR, jak określić wkład PR w realizację celów biznesowych.

POBIERZ

15 maja 2025, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: Mierzenie efektów działań sponsoringowych w sektorze kultury

W czwartek 22 maja o godz. 12:00 odbędzie się bezpłatne certyfikowane szkolenie online zatytułowane „Mierzenie efektów działań sponsoringowych w sektorze kultury”. Webinar poprowadzą: Sebastian Bykowski, Wiceprezes IMM, Pion Marketingu i Sprzedaży oraz Robert Sadowski, Zastępca Kierownika Działu Komunikacji Marketingowej w IMM. Eksperci będą rozmawiać o mierzeniu efektów sponsoringu wydarzeń kulturalnych, twórców i instytucji kultury. Agenda spotkania:...

20 marca 2025, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: Analiza medialności marki w praktyce – 12 przykładów

W czwartek 27.03 o godz. 12:00 odbędzie się bezpłatne, certyfikowane szkolenie online zatytułowane „Analiza medialności marki w praktyce – 12 przykładów”. Webinar poprowadzą: Miłosz Sieradzki, Ekspert ds. Rozwoju Rynku i Sprzedaży oraz Robert Sadowski, Zastępca Kierownika Działu Komunikacji Marketingowej w IMM. Nasi eksperci pokażą 12 praktycznych zastosowań kompleksowego monitoringu mediów z wykorzystaniem Platformy IMM i jej funkcjonalności. Agenda...

14 lutego 2025, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: adMonit – bank kreacji reklamowych i podgląd wydatków reklamowych branży w prasie i RTV

W czwartek 27 lutego o godz. 12:00 odbędzie się bezpłatne szkolenie online zatytułowane „adMonit – bank kreacji reklamowych i podgląd wydatków reklamowych branży w prasie, radiu i telewizji”. Webinar poprowadzą: Sabina Pieczek, Senior IT Product Manager w Instytucie Monitorowania Mediów oraz Robert Sadowski, Zastępca Kierownika Działu Komunikacji Marketingowej w IMM. Agenda spotkania: Rola monitoringu reklam w...

21 sierpnia 2024, Robert Sadowski

Szkolenie online IMM: Czym kierować się przy wyborze narzędzia do analityki publikacji w mediach?

W czwartek 22.08 o godz. 12:00 odbędzie się szkolenie online zatytułowane „Czym kierować się przy wyborze narzędzia do analityki publikacji w mediach?”, które organizuje Instytut Monitorowania Mediów. Spotkanie poprowadzą Miłosz Sieradzki, Specjalista ds. Rozwoju Rynku i Sprzedaży w IMM, oraz Robert Sadowski, Digital Marketing Manager w IMM. Eksperci opowiedzą o tym, czym się kierować przy wyborze najlepszego...

14 czerwca 2024, Robert Sadowski

Oświadczenie o statusie dużego przedsiębiorcy

Niniejszym oświadczamy, że posiadamy status dużego przedsiębiorcy w rozumieniu art.4c ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych.