Jak ugryźć TikToka?

19 maja 2022, Adriana Baranowska

TikTok zdobywa szczyty popularności ostatnich lat. Mimo tego nadal wiele firm, organizacji, podmiotów prywatnych i publicznych nie jest przekonana do platformy. Aplikacje wykorzystujące formę video zdecydowanie różnią się od społeczności, na których króluje przede wszystkim słowo pisane czy obrazek. Strategii prowadzenia profili na Facebooku, Twitterze czy Instagramie nie można przenieść bezpośrednio na TikToka. Co go wyróżnia? Na co warto zwrócić uwagę?

Przede wszystkim rozrywka

Kategoria “rozrywka” jest najpopularniejszą na platformie. Użytkownicy nie skupiają się na ważnych, politycznych czy ekonomicznych publikacjach i wpisach. Nic dziwnego. Sam TikTok określa siebie jako platformę rozrywkową, a wszelkie partnerstwa oznaczane są jako Official Entertainment Partner. Potwierdzają to także dane opublikowane przez statista.com wskazujące na najpopularniejsze kategorie publikacji wyznaczone na podstawie hasztagów.

Oprócz kategorii rozrywka, na kolejnych miejscach znalazły się: taniec, pranki, sport, DIY oraz beauty care. Wszystkie grupy odnoszą się do rekreacji – zabawy, wypoczynku lub hobby. 

TikTok: Najpopularniejsze kategorie na bazie hasztagów
Najpopularniejsze kategorie na bazie hasztagów

Na TikToku wygrywa rozrywka. Aby przyciągnąć odbiorcę publikowane treści muszą być intrygujące, zabawne i możliwie niepowtarzalne. Tylko takie wpisy mają szansę na zdobycie największej liczby wyświetleń. 

Najlepsze wskaźniki zaangażowania

TikTok osiąga najlepsze wskaźniki zaangażowania spośród platform społecznościowych. To najlepszy sposób na udostępnianie treści i zwiększenie popularności oraz rozpoznawalności marki. Potwierdzają to wyniki analizy Upfluence. Według statystyk mikroinfluencerzy osiągnęli wskaźniki zaangażowania na poziomie 17,96% na TikToku, 3,86% na Instagramie i 1,63% na YouTube. Natomiast megainfluencerzy: 4,96% na TikToku, 1,21% na Instagramie i 0,37% na YouTube. Różnice mówią same za siebie.

Czas ma znaczenie

Trendy zawsze wyznaczają zainteresowanie branżowych firm badawczych. Hootsuite, Senior Distribution Producer Elizabeth Morale czy Influencer Marketing Hub wskazały statystycznie najlepsze pory do publikowania na TikToku. Mimo różnic są zgodne, że najlepszą porą do publikacji nagrań na platformie są poranki w dni powszechnie. Jednocześnie w analizach podkreślają, że użytkownicy są aktywni przez całe dnie, więc każda pora może okazać się najlepsza. Pomocne może być korzystanie z opcji TikTok Pro i bieżąca obserwacja zaangażowania i reakcji na wpisy wśród odbiorców.

Konkurencja źródłem inspiracji

Przy początkowym braku doświadczenia na nowej platformie warto skorzystać z inspiracji zaczerpniętych na profilach innych firm i marek z branży. Opłaca się sprawdzić, kiedy publikują wpisy, czy zyskują popularność i ile interakcji osiągają. Konkurencja dzieli tę samą grupę odbiorców, a więc są to także Twoi potencjalni klienci. Nawet jeśli taktyka się nie sprawdzi, będzie to już podstawa do wyciągnięcia wniosków,  dostosowania parametrów i uzyskiwania lepszych wyników.

Marketer na TikToku

Chociaż w branży marketingu TikTok może nie być najłatwiejszą platformą do komunikacji (np. ze względu na konieczność dostosowania treści do oczekiwań odbiorców, tworzenie krótkich, ciekawych filmików czy połączenie przekazywanych treści z zabawą i żartem, przy jednoczesnym dbaniu o wizerunek marki), na pewno staje się coraz bardziej popularny i użyteczny. Śledzenie analiz i bycie na platformie staje się niezbędne w procesie zrozumienia wpływu i generowanego zasięgu treści. 

TikTok to szybkie i skuteczne dotarcie do odbiorców młodszych pokoleń. Platforma umożliwia także otwarcie się na nowe formy komunikacji. Niewątpliwie przekaz video i wszelkiego rodzaju treści ruchome są przyszłością content marketingu.  Takie tendencje są widoczne już od wielu lat. Co więcej, social media jako źródła contentu są nieprześcignione, a video to najbardziej dynamicznie rozwijające się treści online. Widać to także po rozwoju innych platform i ich odpowiedzi na oczekiwania odbiorców. Facebook, Twitter, Instagram czy Snapchat wprowadziły możliwość wgrywania filmików, udostępniania ich oraz streamingu. 

Marketerzy na TikToku mogą oczekiwać większej liczby obserwujących, interakcji i komentarzy niż w innych aplikacjach. To świetna wiadomość dla firm i marek, które chcą budować silne zaangażowanie społeczności i zwiększać świadomość marki.

Mój Tik Tok

Podkreślanie swojej wyjątkowości sprawdza się na każdej platformie społecznościowej. Tym bardziej przy chęci zyskiwania popularności. Interesujące dane, zaskakujące wpisy i nietuzinkowe video to podstawa. Niezbędne są także filmy wysokiej jakości. Warto spersonalizować swojego TikToka oraz wyróżniać się spośród innych z branży. Każdy nowy pomysł może okazać się trafiony i przełożyć się na wyższą oglądalność i większą ilość interakcji.

Algorytm Tik Toka

Mimo że dokładny algorytm nie jest ogólnodostępny, można przypuszczać, że jest on powiązany z interakcjami na wpisy, informacjami przekazywanymi w nagraniach i zaawansowanymi ustawieniami kont. Na tej podstawie wskazać można istotne zmienne. Będą to: wyświetlenia, hasztagi, czas interakcji, a także rodzaj treści.

Ważne są pierwsze sekundy naszego nagrania. Wielu użytkowników będzie wyłącznie scrollować platformę i zatrzymywać “oko” przy nielicznych wpisach. Z tego względu liczy się początek wideo – coś ciekawego, niestandardowego, co przyciągnie uwagę użytkownika. 

Otwórz się na innych

TikTok należy do platform społecznościowych, a więc nie brakuje na nim użytkowników, którzy chętnie wejdą we współpracę. Warto to wykorzystać przy budowaniu zasięgów i dotarcia z treściami do nowych użytkowników. Istotne będzie wzajemne komentowanie nagrań czy ich udostępnianie. Te zasady są zgodne na wszystkich platformach społecznościowych.

Postępująca mobilność uwypukla znaczenie bycia w sieci. To też ważny trend wskazujący na konieczność zmiany sposobu przygotowywania treści. 

***

Więcej o TikToku poczytasz we wcześniejszych wpisach na naszym blogu:

TikTok rządzi?

TikTok dla biznesu – 12 powodów dla których warto tam być



Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



Już dziś zacznij monitorować swoją markę i zyskaj przewagę konkurencyjną

Zarządzaj swoją marką zapobiegając kryzysom i wykorzystując szanse biznesowe szybciej niż Twoja konkurencja

Wypróbuj za darmo

Poradnik

Jak mierzyć PR?

W poradniku znajdziesz informacje jak mierzyć aktywności działu PR, jak określić wkład PR w realizację celów biznesowych.

POBIERZ

23 czerwca 2022, Mateusz Pałka

Dlaczego monitoring mediów powinien być częścią strategii PR-owej marki?

Czy kiedykolwiek czułeś, że działania komunikacyjne Twojej marki nie spełniają w pełni obranych celów promocyjnych? Miałeś trudności z wyjaśnieniem jej wartości i umocnieniem jej świadomości? Czy posiadasz już usługę monitorowania mediów, ale nie masz pełnej wiedzy i przekonania, jak przełożyć pozyskane dane i informacje na nowe pomysły marketingowe, które wypromują Twoją markę?

31 maja 2022, Robert Sadowski

Jak wybrać dobre narzędzie do monitoringu mediów?

Wybór dobrego narzędzia do monitoringu mediów nie jest prostym wyzwaniem. Mamy narzędzia darmowe, jak Google Alerts, jak i narzędzia płatne – zarówno krajowe, jak i zagraniczne. Na co zwracać szczególną uwagę, żeby nie przepłacić i mieć dostęp do wszystkich ukazujących się publikacji na interesujące nas tematy?

19 maja 2022, Adriana Baranowska

Jak ugryźć TikToka?

TikTok zdobywa szczyty popularności ostatnich lat. Mimo tego nadal wiele firm, organizacji, podmiotów prywatnych i publicznych nie jest przekonana do platformy. Aplikacje wykorzystujące formę video zdecydowanie różnią się od społeczności, na których króluje przede wszystkim słowo pisane czy obrazek. Strategii prowadzenia profili na Facebooku, Twitterze czy Instagramie nie można przenieść bezpośrednio na TikToka. Co go...

28 stycznia 2022, Robert Sadowski

M-commerce – dlaczego warto się nim zainteresować?

Większość z osób czytających ten tekst będzie przeglądać go na swoim małym centrum dowodzenia. Oczywiście mowa o smartfonie, który stanowi nieodzowną część naszego życia – przedłużenie naszego ciała, naszej woli, a także naszego biznesu! Coraz więcej danych przekonuje, że nie tyle warto optymalizować swój e-commerce pod kątem telefonów komórkowych, co jest to wręcz dogmatem nowych...

21 stycznia 2022, Adriana Baranowska

TikTok dla biznesu – 12 powodów dla których warto tam być

TikTok to aplikacja, która jest z nami od 2016 roku. Początkowo rozwijana była tylko na rynku chińskim, rok później zaczęła zyskiwać popularność na całym świecie. Co ciekawe – apka została dostosowana do Androida, iOS’a, a także Windowsa. Nadal stanowi najczęściej pobieraną i używaną aplikację. Jego popularność to ogromny potencjał marketingowy i reklamowy. To możliwość wykorzystania...