Poradnik Newspoint – Kompleksowy monitoring mediów

12 lipca 2022, Robert Sadowski

Zespół Newspoint opracował praktyczny poradnik Kompleksowy monitoring mediów”. Poradnik przeznaczony jest dla wszystkich marketerów, specjalistów ds. komunikacji i social media oraz PR-owców, którzy na co dzień wyszukują w mediach wzmianki na interesujące ich tematy oraz chcą zrozumieć zachowania i reakcje swoich odbiorców, identyfikować branżowe trendy lub zdobywać przewagę konkurencyjną.

Monitorowanie mediów to dziś znacznie więcej niż śledzenie słów kluczowych i wzmianek ulubionych dziennikarzy. To niezbędny element każdej współczesnej strategii biznesowej. Dzięki poradnikowi można dowiedzieć się, jak dokładnie działają narzędzia monitorujące media, markę i konkurencję. Autorzy  poradnika przedstawili cały proces przeszukiwania mediów pod kątem słów kluczowych oraz przydatnych funkcji i zalet płynących z monitorowania mediów. Marketerzy poznają też zagrożenia wynikające z niekorzystania z tego typu narzędzi.

Poradnik „Kompleksowy monitoring mediów” obejmuje następujące obszary:

  • czym dokładnie jest monitoring mediów
  • jak działa monitoring mediów
  • jakie funkcjonalności posiadają nowoczesne narzędzia do monitorowania mediów
  • które serwisy i platformy można monitorować 
  • komu monitoring mediów przyniesie najwięcej korzyści
  • jakie są ograniczenia w zbieraniu danych
  • jakie dane i publikacje można eksportować
  • czy wystarczy korzystać z darmowych narzędzi

Poradnik zawiera wskazówki, czym powinniśmy się kierować przy wyborze narzędzi do monitorowania internetu, social media, prasy, radia i telewizji. Na co zwracać uwagę w przypadku instytucji, małych działalności, firm MSP i międzynarodowych korporacji. Duży nacisk położono na przegląd funkcjonalności narzędzi monitorujących media dostępnych na polskim i zagranicznych rynkach.

Poradnik „Kompleksowy monitoring mediów” można pobrać ze strony: https://www.newspoint.pl/knowledge-base/kompleksowy-monitoring-mediow



Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



30 września 2022, Mateusz Pałka

Budowanie świadomości i zaufania marki online przy pomocy monitoringu mediów

Świadomość marki to nie tylko problem małych, lokalnych i mniej znanych przedsiębiorstw oraz organizacji. Globalne firmy, które wiodą prym komercyjny w różnych kanałach społecznościowych na całym świecie, również zmagają się z utrzymywaniem wskaźnika świadczącego o rozpoznawalności marki na wysokim poziomie. Moment jego wahań najczęściej następuje, gdy przedsiębiorstwa wprowadzają na rynek pionierskie produkty, starają się dotrzeć...

26 września 2022, Mateusz Pałka

Jak monitoring mediów będzie wpływał na najbliższą przyszłość digital marketingu?

Od dawna marketerzy i profesjonaliści od komunikacji polegają na korzystaniu z narzędzi atrybucji i śledzenia konwersji, które obserwują i badają podróże klientów za pomocą plików cookies. Jednak wiedza o pełnej ścieżce konsumentów, która wiedzie do konwersji nie jest już tak prosta ze względu na dostępność różnych najnowszych urządzeń, dzięki którym dokonują oni zakupów oraz przez...

7 września 2022, Adriana Baranowska

Zmiany na Facebooku i Instagramie, czyli jak TikTok wpływa na media społecznościowe

TikTok dominuje w przestrzeni mediów społecznościowych – jest lubiany przez nastolatków (więc trafia do pokoleń, które niedługo będą główną grupą odbiorców wielu branż), sprawdza się jako źródło opinii o produktach i usługach, a przede wszystkim przebija inne platformy pod względem ilości konsumowanych treści w przeliczeniu na jednego użytkownika oraz dostarczanej rozrywki. Nic dziwnego, że inne...

2 września 2022, Robert Sadowski

5 skutecznych działań SEO PR

Czy wiesz, że w indeksie Google jest ponad 50 mld stron internetowych? Dotarcie do konkretnego użytkownika i zbudowanie pozytywnego wizerunku firmy nie jest więc łatwe ani szybkie. Jeśli zależy Ci na wzmocnieniu działań Search Engine Optimization oraz jednoczesnym pozycjonowaniu materiałów Public Relations, powinieneś planować działania zgodnie z zasadami SEO PR. Poznaj 5 skutecznych sposobów na połączenie obu...

23 sierpnia 2022, Adriana Baranowska

Fake news narzędziem dezinformacji

Każdy – w życiu prywatnym czy zawodowym, czytając o sporcie, polityce czy środowisku – trafił na błędne informacje, których nie zaliczymy do publicznego wyrażania skrajnych poglądów lub celowego wyśmiania absurdalnej sytuacji (to specyficzna forma fake newsa, w przypadku której odbiorca ma świadomość niezgodności z rzeczywistością, a autor nie próbuje zakamuflować fałszywości przekazu; przykładem mogą być...