Jak monitoring mediów będzie wpływał na najbliższą przyszłość digital marketingu?

26 września 2022, Mateusz Pałka

Od dawna marketerzy i profesjonaliści od komunikacji polegają na korzystaniu z narzędzi atrybucji i śledzenia konwersji, które obserwują i badają podróże klientów za pomocą plików cookies. Jednak wiedza o pełnej ścieżce konsumentów, która wiedzie do konwersji nie jest już tak prosta ze względu na dostępność różnych najnowszych urządzeń, dzięki którym dokonują oni zakupów oraz przez obecne ograniczenia śledzenia plików cookies.

Źródło: segmentstream.com

Sposób, w jaki marki obecnie promują siebie oraz swoje produkty i usługi zmienił się znacznie w ciągu ostatniej dekady, a marketing cyfrowy szturmem podbija świat biznesu.

Dzięki platformom społecznościowym, ogromnemu postępowi technologicznemu i rozwojowi influencer marketingu, wiele marek stawia swoje strategie marketingu cyfrowego na pierwszym miejscu we wszystkim co robią.

Digital marketing

Marketing cyfrowy pozwala firmom na prowadzenie bieżących badań konsumenckich, zdobywanie nowych leadów sprzedażowych poprzez docieranie do szerszej publiki oraz nawiązywanie lepszych kontaktów z klientami, niż pozwalałyby im inne kanały i strategie marketingowe. Użytkownicy w cyberprzestrzeni uwielbiają personalizację, a marketing cyfrowy pozwala markom być bardziej interaktywnymi z klientami niż wcześniej, co przyczynia się do kreowania lojalności, zwiększania zainteresowania ofertą firmy oraz pomaga w budowaniu jej świadomości i wizerunku.

Według econsultancy.com, większość marketerów zgadza się co do znaczenia empatii i zrozumienia potrzeb konsumentów. Na drugim miejscu, obok wzmocnienia marketingu opartego na danych, priorytetem jest poprawa doświadczenia klienta i zarządzania podróżami konsumentów – na co wskazuje 25% respondentów.

Te dwa najważniejsze priorytety idą ze sobą w parze, a idealnie zaplanowana podróż klienta w cyberprzestrzeni opiera się na dogłębnym wglądzie w dane oraz na dokładnej i skrupulatnej analizie uzyskanych wyników. Tutaj z pomocą przychodzą takie narzędzia, jak panel Newspoint. Jest to platforma do monitorowania mediów, oparta o najnowszą technologię. Razem z wykwalifikowanym zespołem profesjonalistów od komunikacji, analiz i statystyk, tworzy idealny przepis na umocnienie świadomości i budowę zaufania do marki.

Customer experience – empatia i głębokie zrozumienie potrzeb klienta

Podobnie, aby sprostać rosnącym oczekiwaniom CX (customer experience), 60% respondentów stwierdziło, że kluczowe znaczenie będzie mieć empatia dla klienta i głębokie zrozumienie jego potrzeb. Empatia jest szczególnie ważna w trudnych czasach, ponieważ marki, które oferują konsumentom rzeczywistą i namacalną wartość (jak widzieliśmy podczas pandemii), z większym prawdopodobieństwem zdobędą przychylność konsumentów a także ogólny sukces. Znów mamy przed sobą nieciekawie wyglądający obraz rzeczywistości. Z jednej strony wojna, a z drugiej rozpędzająca się inflacja i braki dostępności wielu niezbędnych artykułów. Marketerzy muszą szczególnie zwracać uwagę na potrzeby konsumentów. Wsłuchiwać się w ich opinie i poznawać oczekiwania, kierując się przy tym ogromną wyrozumiałością w oparciu o sprawdzone i rzetelne informacje.

Narzędzia do monitorowania mediów mogą wspomóc w kreowaniu odpowiedzialnego marketingu cyfrowego poprzez:

  1. Badanie klientów – zrozumienie swojej grupy docelowej.
  2. Mierzenie nastrojów konsumentów.
  3. Monitorowanie konkurencji.
  4. Identyfikowanie najnowszych trendów i nowości branżowych.
  5. Pozyskiwanie odpowiedzi na zapytania potencjalnych klientów w cyberprzestrzeni.
  6. Znajdowanie wpływowych influencerów, którzy mogą wypromować markę i jej usługi wśród znacznie większej publiczności.

Internet był i nadal jest głównym katalizatorem zmian w prawie każdym biznesie, w tym w szczególności w branży monitoringu mediów. Wraz z pojawianiem się coraz większej ilości danych i platform społecznościowych rosła potrzeba tworzenia bardziej kompleksowych narzędzi monitorowania. W obecnych czasach agencje monitoringu mediów analizują złożone zmienne, takie jak sentyment, udział w głosie, interakcje, wskaźniki zaangażowania itp. Te czynniki pomagają klientom zrozumieć, co, dlaczego i jak mówi się o nich w internecie. Wiedza pochodząca z takich spostrzeżeń może pomóc firmom budować strategie marketingowe i przeprowadzać odpowiedzialne zabiegi PR’owe. 

Sztuczna inteligencja

Oprócz internetu i mediów społecznościowych, kolejnym ogromnym czynnikiem w monitoringu nowoczesnych mediów jest sztuczna inteligencja. Automatyzacja stała się tak dominująca w monitorowaniu mediów, że bez niej ten biznes nie miałby racji bytu. Dzieje się tak, ponieważ liczba źródeł i danych publikowanych w każdej minucie jest praktycznie niezliczona. W dzisiejszych czasach firmy nie mogą pozwolić sobie na robienie wszystkiego ręcznie. Automatyzacja pomaga znaleźć wszystkie odpowiednie materiały na dany temat, co oznacza ogromne zbiory treści do analiz. Czyni to poprzez integrację przetwarzania języka naturalnego i technik uczenia maszynowego (machine learning). Sztuczna inteligencja może zarządzać przepływem informacji i ostrzegać, jeśli pojawi się potencjalny kryzys zauważony na przykład w komentarzach na Instagramie, Facebooku lub Twitterze. Obecny stan monitorowania mediów polega na tym, że wykwalifikowane zespoły analityków dokładnie badają uzyskane dane z platform opartych na sztucznej inteligencji, aby uzyskać jak najlepsze i rzetelne wyniki. Narzędzia takie jak Newspoint są absolutnie niezbędnym elementem w kreowaniu strategii digital marketingowej. Przyszłość monitoringu mediów i branży marketingowej niesie ze sobą kwestię współpracy między wykwalifikowany personelem i sztuczną inteligencją. Złotym środkiem jest znalezienie idealnego balansu między nieocenioną pracą ludzką, a szybkością i możliwościami obliczeniowymi maszyn i algorytmów.

Źródło: blueshift.com

Monitorowanie mediów społecznościowych pozwala zrozumieć, w jaki sposób Twoi klienci mówią o doświadczeniach, analizując duże ilości danych, zbieranych z różnych kanałów na całym świecie. Możesz wykorzystać te informacje jako sposób na wypromowanie swojej firmy, jednocześnie będąc empatycznym w stosunku do swoich odbiorców, budując pozytywne emocje i długotrwałe relacje. Badania pokazują, że klienci, którzy są związani emocjonalnie, mają znacznie większą wartość dla marki. 

Źródło: forbes.com

Narzędzia do monitorowania mediów dają marce możliwość obserwacji i śledzenia pojawiających się co chwilę nowych trendów. Ich analiza dostarcza praktycznych spostrzeżeń. Sprowadza szerokie tematy do sedna problemu. Narzędzia takie jak Newspoint pozwalają wyszukać główne lub niszowe narracje oraz to, czy którykolwiek z tych tematów narasta, czy zwalnia. Wszystko to oczywiście pomaga nakierować na ścieżkę strategiczną, którą twoja marka powinna podążać. Można w ten sposób określić ruchy komunikacyjne, które należy wykonać na linii marketingu cyfrowego.

Obecne czasy to złota era marketingu cyfrowego. Wraz z rozwojem zakupów online każdy myślący o przyszłości sklep potrzebuje strategii marketingowej w cyberprzestrzeni, aby dotrzeć do młodszych odbiorców i klientów, którzy praktycznie żyją internetem. Od dużych korporacji, przez średniej wielkości przedsiębiorstwa, aż po małe, lokalne firmy, wszyscy wkraczają w przestrzeń cyfrową. Oczywiście celem nadrzędnym jest rozwinięcie swojej działalności i czerpanie korzyści z otaczającego nas wokół internetu czy to w zakresie zdobywania większych zasięgów, czy też zwiększania sprzedaży i optymalizacji konwersji. Cyfryzacja staje się coraz bardziej popularna. 

Przyszłość marketingu cyfrowego jest świetlana i obiecująca. Digital marketing, w porównaniu z marketingiem tradycyjnym, oferuje kilka kluczowych korzyści np. poprawę CX oraz zwiększanie wskaźników akwizycji, konwersji i retencji, które sprawiają, że jest to skuteczna i przystępna cenowo strategia promocji i budowania świadomości dla każdej marki.

To właściwy moment, aby zmienić sposób prowadzenia działalności i angażowania klientów. Nadszedł właściwy czas, aby wyjść poza tradycyjne formy sprzedaży detalicznej i reklamy telewizyjnej, aby dotrzeć do współczesnych, doświadczonych cyfrowo nowoczesnych konsumentów

Branże stale się zmieniają i ewoluują, a posiadanie narzędzi, które bardzo ułatwią procesy promocji i komunikacji marki jest czymś absolutnie kluczowym w obecnej erze technologicznej. Nie można również zapominać o zespołach wykwalifikowanych profesjonalistów, którzy koncentrują się na rozumieniu, badaniu i analizowaniu wyników, ponieważ oni również są konsumentami i klientami marek, dla których korporacje tworzą swoje usługi i produkty. Nikt lepiej nie zrozumie pragnień ludzi niż drugi człowiek. Sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe mogą tylko znacznie ułatwić pracę i analizę ogromnych zbiorów danych pobieranych z cyberprzestrzeni.



Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



30 września 2022, Mateusz Pałka

Budowanie świadomości i zaufania marki online przy pomocy monitoringu mediów

Świadomość marki to nie tylko problem małych, lokalnych i mniej znanych przedsiębiorstw oraz organizacji. Globalne firmy, które wiodą prym komercyjny w różnych kanałach społecznościowych na całym świecie, również zmagają się z utrzymywaniem wskaźnika świadczącego o rozpoznawalności marki na wysokim poziomie. Moment jego wahań najczęściej następuje, gdy przedsiębiorstwa wprowadzają na rynek pionierskie produkty, starają się dotrzeć...

26 września 2022, Mateusz Pałka

Jak monitoring mediów będzie wpływał na najbliższą przyszłość digital marketingu?

Od dawna marketerzy i profesjonaliści od komunikacji polegają na korzystaniu z narzędzi atrybucji i śledzenia konwersji, które obserwują i badają podróże klientów za pomocą plików cookies. Jednak wiedza o pełnej ścieżce konsumentów, która wiedzie do konwersji nie jest już tak prosta ze względu na dostępność różnych najnowszych urządzeń, dzięki którym dokonują oni zakupów oraz przez...

7 września 2022, Adriana Baranowska

Zmiany na Facebooku i Instagramie, czyli jak TikTok wpływa na media społecznościowe

TikTok dominuje w przestrzeni mediów społecznościowych – jest lubiany przez nastolatków (więc trafia do pokoleń, które niedługo będą główną grupą odbiorców wielu branż), sprawdza się jako źródło opinii o produktach i usługach, a przede wszystkim przebija inne platformy pod względem ilości konsumowanych treści w przeliczeniu na jednego użytkownika oraz dostarczanej rozrywki. Nic dziwnego, że inne...

2 września 2022, Robert Sadowski

5 skutecznych działań SEO PR

Czy wiesz, że w indeksie Google jest ponad 50 mld stron internetowych? Dotarcie do konkretnego użytkownika i zbudowanie pozytywnego wizerunku firmy nie jest więc łatwe ani szybkie. Jeśli zależy Ci na wzmocnieniu działań Search Engine Optimization oraz jednoczesnym pozycjonowaniu materiałów Public Relations, powinieneś planować działania zgodnie z zasadami SEO PR. Poznaj 5 skutecznych sposobów na połączenie obu...

23 sierpnia 2022, Adriana Baranowska

Fake news narzędziem dezinformacji

Każdy – w życiu prywatnym czy zawodowym, czytając o sporcie, polityce czy środowisku – trafił na błędne informacje, których nie zaliczymy do publicznego wyrażania skrajnych poglądów lub celowego wyśmiania absurdalnej sytuacji (to specyficzna forma fake newsa, w przypadku której odbiorca ma świadomość niezgodności z rzeczywistością, a autor nie próbuje zakamuflować fałszywości przekazu; przykładem mogą być...