Jak monitoring mediów będzie wpływał na najbliższą przyszłość digital marketingu?

26 września 2022, Mateusz Pałka

Od dawna marketerzy i profesjonaliści od komunikacji polegają na korzystaniu z narzędzi atrybucji i śledzenia konwersji, które obserwują i badają podróże klientów za pomocą plików cookies. Jednak wiedza o pełnej ścieżce konsumentów, która wiedzie do konwersji nie jest już tak prosta ze względu na dostępność różnych najnowszych urządzeń, dzięki którym dokonują oni zakupów oraz przez obecne ograniczenia śledzenia plików cookies.

Źródło: segmentstream.com

Sposób, w jaki marki obecnie promują siebie oraz swoje produkty i usługi zmienił się znacznie w ciągu ostatniej dekady, a marketing cyfrowy szturmem podbija świat biznesu.

Dzięki platformom społecznościowym, ogromnemu postępowi technologicznemu i rozwojowi influencer marketingu, wiele marek stawia swoje strategie marketingu cyfrowego na pierwszym miejscu we wszystkim co robią.

Digital marketing

Marketing cyfrowy pozwala firmom na prowadzenie bieżących badań konsumenckich, zdobywanie nowych leadów sprzedażowych poprzez docieranie do szerszej publiki oraz nawiązywanie lepszych kontaktów z klientami, niż pozwalałyby im inne kanały i strategie marketingowe. Użytkownicy w cyberprzestrzeni uwielbiają personalizację, a marketing cyfrowy pozwala markom być bardziej interaktywnymi z klientami niż wcześniej, co przyczynia się do kreowania lojalności, zwiększania zainteresowania ofertą firmy oraz pomaga w budowaniu jej świadomości i wizerunku.

Według econsultancy.com, większość marketerów zgadza się co do znaczenia empatii i zrozumienia potrzeb konsumentów. Na drugim miejscu, obok wzmocnienia marketingu opartego na danych, priorytetem jest poprawa doświadczenia klienta i zarządzania podróżami konsumentów – na co wskazuje 25% respondentów.

Te dwa najważniejsze priorytety idą ze sobą w parze, a idealnie zaplanowana podróż klienta w cyberprzestrzeni opiera się na dogłębnym wglądzie w dane oraz na dokładnej i skrupulatnej analizie uzyskanych wyników. Tutaj z pomocą przychodzą takie narzędzia, jak panel Newspoint. Jest to platforma do monitorowania mediów, oparta o najnowszą technologię. Razem z wykwalifikowanym zespołem profesjonalistów od komunikacji, analiz i statystyk, tworzy idealny przepis na umocnienie świadomości i budowę zaufania do marki.

Customer experience – empatia i głębokie zrozumienie potrzeb klienta

Podobnie, aby sprostać rosnącym oczekiwaniom CX (customer experience), 60% respondentów stwierdziło, że kluczowe znaczenie będzie mieć empatia dla klienta i głębokie zrozumienie jego potrzeb. Empatia jest szczególnie ważna w trudnych czasach, ponieważ marki, które oferują konsumentom rzeczywistą i namacalną wartość (jak widzieliśmy podczas pandemii), z większym prawdopodobieństwem zdobędą przychylność konsumentów a także ogólny sukces. Znów mamy przed sobą nieciekawie wyglądający obraz rzeczywistości. Z jednej strony wojna, a z drugiej rozpędzająca się inflacja i braki dostępności wielu niezbędnych artykułów. Marketerzy muszą szczególnie zwracać uwagę na potrzeby konsumentów. Wsłuchiwać się w ich opinie i poznawać oczekiwania, kierując się przy tym ogromną wyrozumiałością w oparciu o sprawdzone i rzetelne informacje.

Narzędzia do monitorowania mediów mogą wspomóc w kreowaniu odpowiedzialnego marketingu cyfrowego poprzez:

  1. Badanie klientów – zrozumienie swojej grupy docelowej.
  2. Mierzenie nastrojów konsumentów.
  3. Monitorowanie konkurencji.
  4. Identyfikowanie najnowszych trendów i nowości branżowych.
  5. Pozyskiwanie odpowiedzi na zapytania potencjalnych klientów w cyberprzestrzeni.
  6. Znajdowanie wpływowych influencerów, którzy mogą wypromować markę i jej usługi wśród znacznie większej publiczności.

Internet był i nadal jest głównym katalizatorem zmian w prawie każdym biznesie, w tym w szczególności w branży monitoringu mediów. Wraz z pojawianiem się coraz większej ilości danych i platform społecznościowych rosła potrzeba tworzenia bardziej kompleksowych narzędzi monitorowania. W obecnych czasach agencje monitoringu mediów analizują złożone zmienne, takie jak sentyment, udział w głosie, interakcje, wskaźniki zaangażowania itp. Te czynniki pomagają klientom zrozumieć, co, dlaczego i jak mówi się o nich w internecie. Wiedza pochodząca z takich spostrzeżeń może pomóc firmom budować strategie marketingowe i przeprowadzać odpowiedzialne zabiegi PR’owe. 

Sztuczna inteligencja

Oprócz internetu i mediów społecznościowych, kolejnym ogromnym czynnikiem w monitoringu nowoczesnych mediów jest sztuczna inteligencja. Automatyzacja stała się tak dominująca w monitorowaniu mediów, że bez niej ten biznes nie miałby racji bytu. Dzieje się tak, ponieważ liczba źródeł i danych publikowanych w każdej minucie jest praktycznie niezliczona. W dzisiejszych czasach firmy nie mogą pozwolić sobie na robienie wszystkiego ręcznie. Automatyzacja pomaga znaleźć wszystkie odpowiednie materiały na dany temat, co oznacza ogromne zbiory treści do analiz. Czyni to poprzez integrację przetwarzania języka naturalnego i technik uczenia maszynowego (machine learning). Sztuczna inteligencja może zarządzać przepływem informacji i ostrzegać, jeśli pojawi się potencjalny kryzys zauważony na przykład w komentarzach na Instagramie, Facebooku lub Twitterze. Obecny stan monitorowania mediów polega na tym, że wykwalifikowane zespoły analityków dokładnie badają uzyskane dane z platform opartych na sztucznej inteligencji, aby uzyskać jak najlepsze i rzetelne wyniki. Narzędzia takie jak Newspoint są absolutnie niezbędnym elementem w kreowaniu strategii digital marketingowej. Przyszłość monitoringu mediów i branży marketingowej niesie ze sobą kwestię współpracy między wykwalifikowany personelem i sztuczną inteligencją. Złotym środkiem jest znalezienie idealnego balansu między nieocenioną pracą ludzką, a szybkością i możliwościami obliczeniowymi maszyn i algorytmów.

Źródło: blueshift.com

Monitorowanie mediów społecznościowych pozwala zrozumieć, w jaki sposób Twoi klienci mówią o doświadczeniach, analizując duże ilości danych, zbieranych z różnych kanałów na całym świecie. Możesz wykorzystać te informacje jako sposób na wypromowanie swojej firmy, jednocześnie będąc empatycznym w stosunku do swoich odbiorców, budując pozytywne emocje i długotrwałe relacje. Badania pokazują, że klienci, którzy są związani emocjonalnie, mają znacznie większą wartość dla marki. 

Źródło: forbes.com

Narzędzia do monitorowania mediów dają marce możliwość obserwacji i śledzenia pojawiających się co chwilę nowych trendów. Ich analiza dostarcza praktycznych spostrzeżeń. Sprowadza szerokie tematy do sedna problemu. Narzędzia takie jak Newspoint pozwalają wyszukać główne lub niszowe narracje oraz to, czy którykolwiek z tych tematów narasta, czy zwalnia. Wszystko to oczywiście pomaga nakierować na ścieżkę strategiczną, którą twoja marka powinna podążać. Można w ten sposób określić ruchy komunikacyjne, które należy wykonać na linii marketingu cyfrowego.

Obecne czasy to złota era marketingu cyfrowego. Wraz z rozwojem zakupów online każdy myślący o przyszłości sklep potrzebuje strategii marketingowej w cyberprzestrzeni, aby dotrzeć do młodszych odbiorców i klientów, którzy praktycznie żyją internetem. Od dużych korporacji, przez średniej wielkości przedsiębiorstwa, aż po małe, lokalne firmy, wszyscy wkraczają w przestrzeń cyfrową. Oczywiście celem nadrzędnym jest rozwinięcie swojej działalności i czerpanie korzyści z otaczającego nas wokół internetu czy to w zakresie zdobywania większych zasięgów, czy też zwiększania sprzedaży i optymalizacji konwersji. Cyfryzacja staje się coraz bardziej popularna. 

Przyszłość marketingu cyfrowego jest świetlana i obiecująca. Digital marketing, w porównaniu z marketingiem tradycyjnym, oferuje kilka kluczowych korzyści np. poprawę CX oraz zwiększanie wskaźników akwizycji, konwersji i retencji, które sprawiają, że jest to skuteczna i przystępna cenowo strategia promocji i budowania świadomości dla każdej marki.

To właściwy moment, aby zmienić sposób prowadzenia działalności i angażowania klientów. Nadszedł właściwy czas, aby wyjść poza tradycyjne formy sprzedaży detalicznej i reklamy telewizyjnej, aby dotrzeć do współczesnych, doświadczonych cyfrowo nowoczesnych konsumentów

Branże stale się zmieniają i ewoluują, a posiadanie narzędzi, które bardzo ułatwią procesy promocji i komunikacji marki jest czymś absolutnie kluczowym w obecnej erze technologicznej. Nie można również zapominać o zespołach wykwalifikowanych profesjonalistów, którzy koncentrują się na rozumieniu, badaniu i analizowaniu wyników, ponieważ oni również są konsumentami i klientami marek, dla których korporacje tworzą swoje usługi i produkty. Nikt lepiej nie zrozumie pragnień ludzi niż drugi człowiek. Sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe mogą tylko znacznie ułatwić pracę i analizę ogromnych zbiorów danych pobieranych z cyberprzestrzeni.



Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



18 stycznia 2024, Robert Sadowski

Najpopularniejsze hasztagi w 2023 roku na Instagramie i TikToku

W 2023 roku świat mediów społecznościowych przechodził nieustanne przemiany, a dwie platformy w szczególności – TikTok i Instagram ciągle kształtowały sposób dzielenia się treściami online opatrzonymi hasztagami. Dlaczego akurat TikTok i Instagram zdobywają tak wielkie uznanie wśród milionów użytkowników na całym świecie?

16 stycznia 2024, Robert Sadowski

Threads, czyli nowe dziecko Mety

Metawersum, a raczej Meta to platforma łącząca największe i najpopularniejsze serwisy społecznościowe, takie jak Facebook czy Instagram. Jest to również swego rodzaju ideologia i wizja przyszłości jaką próbuje przedstawić CEO Mety – Mark Zuckerberg. Jedność, uniwersalność, pierwszy pełnoprawny “cyberświat”. W lipcu Amerykanie mieli okazję poznać zupełnie nowy serwis wchodzący w skład Mety. Europa (w tym...

4 stycznia 2024, Robert Sadowski

Trendy w marketingu 2024

W świetle dynamicznego rozwoju nowoczesnych technologii i zmieniających się oczekiwań konsumentów, marketing w roku 2024 staje przed kolejnymi wyzwaniami i nowymi możliwościami. Przyjrzymy się kluczowym trendom, takim jak rosnąca rola sztucznej inteligencji, znaczenie zgodności z kulturą, wyzwaniom związanym z kontrolą wizerunku marki a kulturą unieważniania oraz rozwojowi miar sukcesu. Znajdziemy również odpowiedzi na pytania dotyczące...

20 grudnia 2023, Mateusz Pałka

Globalne trendy konsumenckie 2024 – na co marketerzy powinni zwrócić szczególną uwagę

Co nowego czeka nas w globalnych zachowaniach konsumentów w 2024 roku? Jaki wpływ na marketing i innowacje będą miały nadchodzące zmiany? W tekście postaramy się odpowiedzieć na pytania, które najbardziej interesują specjalistów branży komunikacji, ale i nie tylko, bo przecież każdy z nas jest konsumentem. Artykuł stworzony został na bazie wartościowego raportu Mintel 2024 Global Consumer...

1 grudnia 2023, Robert Sadowski

Czy blogerzy generują zadowalające wyniki w 2023?

Czy w związku z intensywną ekspansją platform social media blogi idą w niepamięć. Czy blogosfera ma się dobrze? Dziesięć lat obserwacji, tysiące blogerów i setki pytań – to fundamenty corocznego badania Annual Blogger Survey. Analizując dziesiątą edycję badania, zanurzymy się w dane, aby zrozumieć, czy blogerzy osiągają zadowalające wyniki w 2023 roku. Jaka jest skuteczność...