Wprowadziliśmy nową funkcjonalność w naszym Panelu do monitoringu mediów. Od teraz słowa kluczowe można przeszukiwać także w adresach URL zebranych przez nas dokumentów. Oznacza to, że jeśli poszukiwane frazy znajdą się po publikacji artykułu czy wpisu w domenie, katalogu czy ścieżce adresu www, to możesz je odnaleźć w Panelu Newspoint.
Słowa kluczowe, których poszukują marketerzy i PR-owcy mogą znajdować się w publikowanych artykułach, postach czy wpisach blogowych. Mogą też zostać zamieszczone w komentarzach na blogach czy na platformach społecznościowych. W wersji offline są to artykuły w prasie, czy w programach telewizyjnych i audycjach radiowych.
Słowa kluczowe mogą się pojawiać również w adresach URL. Takie adresy są istotne od strony funkcjonalnej i użytecznej danego serwisu www oraz pod kątem jego architektury. Pokazują, o czym dokładnie jest dana sekcja czy artykuł. Te dobrze zaprojektowane adresy łatwo zapadają w pamięć. Kojarzą się z konkretnym produktem i usługą. Bardzo wpływają na pozycję strony w wynikach wyszukiwania Google. Każdy specjalista SEO wie, że słowa kluczowe użyte w adresie URL mają olbrzymie znaczenie dla pozycjonowanej strony. Tworząc nowy artykuł stosuje się najważniejsze słowa kluczowe w adresie www.
Wyszukiwanie po fragmentach adresów URL
Dlatego Newspoint w wyszukiwaniu zaawansowanym wprowadził kolejny operator. Wyszukiwać można po fragmentach adresów URL, z pomocą których są publikowane artykuły. Służy temu funkcja urlPiece. Zapytanie konstruować należy w następujący sposób: urlPiece:”szukana fraza”. System przeszuka wszystkie dokumenty zawierające hasło szukana fraza w adresach URL zaindeksowanych dokumentów.
Szukać można nie tylko słów kluczowych ale też konkretnych domen i poddomen. Dzięki temu, stosując kilka operatorów można tworzyć bardziej złożone zapytania. Funkcja ta powinna znaleźć duże zainteresowanie wśród osób zajmujących się zarówno PR, jaki i SEO (ePR).
Wyszukiwanie hasła Lewandowski na serwisach www z ciągiem znaków sport.pl w adresie URL
Funkcja ta bardzo dobrze doprecyzowuje nasze zapytania. Dla przykładu zapytanie „Lewandowski” AND urlPiece:”sport” pozwoli wyszukać te publikacje o Lewandowskim, które opublikowano ze słowem sport w adresie URL.
Jeśli weźmiemy inny przykładowy artykuł: https://www.medonet.pl/porozmawiajmyoszczepionce/szczepionka-na-covid-19,szczepienia-przeciw-covid-19-w-polsce–odczyny-niepozadanie—raport,artykul,98721788.html to możemy zlokalizować go po każdym ze słów: szczepionka, covid, szczepienia, odczyny, ale także po medonet.pl albo medonet. To bardzo duże ułatwienie dla marketerów i osób zajmujących się link buildingiem oraz cała gama możliwości wyszukiwania.
Zachęcamy do testów operatora urlPiece. Jeśli zainteresował Cię ten temat to zapraszamy do kontaktu, zespół konsultantów Newspoint odpowie na wszystkie pytania
Newspoint, specjalizujący się w kompleksowym monitoringu mediów, udostępnił funkcjonalność eksportu danych, na podstawie których tworzone są wykresy i statystyki w Panelu. Funkcja ta ma na celu ułatwienie tworzenia własnych alertów ilościowych oraz wyciąganie danych do dedykowanych KPI.
Newspoint, specjalizujący się w monitoringu mediów, udostępnił nowy, rozwinięty moduł analityki influencerów. Jest to w pełni funkcjonalna wyszukiwarka liderów opinii oraz publikowanych przez nich postów i komentarzy. Aktualnie analityka obejmuje aktywności na czterech platformach społecznościowych: Facebook, Instagram, Twitter, YouTube.
Panel Newspoint oferuje dostęp do dwóch ciekawych modułów – Konkurencji i Branży. Dlaczego warto z nich skorzystać? Przede wszystkim, dają one możliwość sprawdzenia, co słychać u twojej konkurencji i jak na jej tle wypada twoja firma czy marka. To ważne narzędzia dzięki którym będziesz w stanie zaplanować swoje działania, zobaczyć luki w branży czy nowe...
Kompleksowy monitoring mediów Newspoint wdrożył kolejną funkcjonalność – użytkownicy mogą już otrzymywać powiadomienia, o pojawianiu się najważniejszych dla nich publikacji, SMS-em na swojego smartfona.